شب حکیم نظامی در خرم آباد برگزار می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در لرستان به تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی در لرستان پرداخت و گفت: 21 اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی ثبت شده است. در طول یک هفته از 14 تا 21 اسفند در قالب بزرگداشتی با تاکید بر ایرانی و پارسی سرا بودن، به معرفی این شاعر بزرگ در استان پرداخته خواهد شد.

شب حکیم نظامی در خرم آباد برگزار می گردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به همکاری دستگاه و نهادهای مختلف ازجمله صداوسیما، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، ادارات ارشاد شهرستان ها، دانشگاه های استان و اداره کتابخانه های عمومی استان گفت: در هفته بزرگداشت حکیم نظامی نشست های مختلف ادبی در استان با هدف معرفی هرچه بهتر این شاعر پارسی گوی و پرآوازه ایرانی برگزار می گردد.

احمدی با بیان اینکه نشست ادبی جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی با حضور استادان و پژوهشگران زبان فارسی در خرم آباد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نشست ادبی شاعران با موضوع حکیم نظامی در رومشکان، چگنی و پلدختر، تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت های داستانی در آثار او در شهرستان دورود و تبیین جایگاه حکیم نظامی در ادب فارسی و ظرفیت های نمایشنامه نویسی از آثار این شاعر ارزشمند در ازنا، ازجمله نشست هایی خواهند بود که در هفته بزرگداشت حکیم نظامی در استان برگزار می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بخش های مختلف هنری نیز با هفته بزرگداشت حکیم نظامی همکاری دارند، اظهار کرد: در بخش هنرهای تجسمی، نیز خوشنویسی اشعار حکیم نظامی در خرم آباد و کوهدشت، پوسترسازی بزرگداشت حکیم نظامی در شهرستان سلسله و تصویرسازی از داستان های نظامی در شهرستان بروجرد انجام خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه ویژه برنامه شب نظامی با موضوع معرفی داستان ها و حکایت های حکیم نظامی از جمله لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و ... در میان مردم، در خرم آباد برگزار خواهد شد اضافه کرد: بزرگداشت حکیم نظامی نیز در الیگودرز همراه با شعرخوانی، موسیقی مقامی و ... از دیگر برنامه هایی هستند که از سوی ستاد گرامی داشت هفته حکیم نظامی در لرستان در نظر گرفته شده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2239

به "شب حکیم نظامی در خرم آباد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب حکیم نظامی در خرم آباد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید