عکس، اولین کارآموز فضانورد زن درگذشت

به گزارش مجله بیزبینگ، جرالدین کاب، پیش از پیوستن به یک برنامه محرمانه تربیت فضانوردان در ناسا که با نام مرکوری 13 شناخته می شد، خلبان هواپیما بود. در این برنامه محرمانه علاوه بر کاب، 12 زن دیگر هم شرکت داشتند اما ناسا این برنامه را متوقف کرد و در نهایت تصمیم گرفت تنها از مردان برای سفر به فضا استفاده کند.

عکس، اولین کارآموز فضانورد زن درگذشت

جرالدین کاب در سال 1931 در اوکلاهاما به جهان آمد و در سن 16 سالگی پروانه خلبانی خود را دریافت کرد. هنگامی که برای آزمایش استرس فضا انتخاب شد، بیش از هفت هزار ساعت پرواز انجام داده بود. از آنجا که داوطلبان انجام این آزمایشات باید از میان خلبانان آزمایشی ارتش انتخاب می شدند، آزمایش کاب در سال 1959 به صورت محرمانه انجام پذیرفت.

در سال 1961 او اولین عضو گروهی بود که تمام مراحل آزمایش را با موفقیت گذراندند. در سال 1962 برنامه آزمایشات متوقف شد و کاب به همراه 12 نفر دیگر به کنگره شکایت کردند. کاب یکی از افرادی بود که در خصوص رفتار تبعیض آمیز ناسا با زنان در کنگره شهادت داد.

پس از چهار سال همکاری با ناسا، کاب به مدت چهار دهه ماموریت های بشردوستانه را در جنگل های آمریکای جنوبی انجام داد. او در سال 1981 نامزد دریافت جایزه نوبل شد و از طریق کشور آمریکای جنوبی مورد قدردانی قرار گرفت.

اکنون تنها چهار نفر از اعضای برنامه مرکوری 13، زنده هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1785

به "عکس، اولین کارآموز فضانورد زن درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، اولین کارآموز فضانورد زن درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید