قبرستان قره شیران نیر

به گزارش مجله بیزبینگ، قبرستان قره شیران نیر ، مربوط به دوره پس از اسلام است و در استان اردبیل، شهرستان نیر، کورائیم، دهستان یورتچی غربی، روستای قره شیران واقع شده است. این مکان در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 24939 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این قبرستان که در کنار روستای قره شیران قرار گرفته است در فاصله 10 کیلومتری جنوب نیر واقع شده است. سنگهای قبور این قبرستان همانند قبرستانهای دوران تاریخی-اسلامی دیگری است که به تعداد زیاد در اطراف شهرستان نیر به چشم می خورند. سبک تراش سنگها و نقوش آنها حاکی از سنت تراش چنین سنگهایی است که در قرون 6 تا 9 در این منطقه تداوم داشته است. تصاویر حجاری شده بر روی سنگ قبرهای این قبرستان شامل تیر و کمان و طاقنمایی با قوس نیزه دار اسلامی و غیره است. این قبرستان تاریخی در تاریخ 18/2/87 با شماره ملی 24939 جزو آثار ملی ثبت ملی شده است.

قبرستان قره شیران نیر

استان اردبیل دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که گورستان قره شیران شهرستان نیر یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد.

منبع:سیـری در ایـران

قبرستان قره شیران نیر ، مربوط به دوره پس از اسلام است و در استان اردبیل، شهرستان نیر، کورائیم، دهستان یورتچی غربی، روستای قره شیران واقع شده است. این مکان در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 24939 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این قبرستان که در کنار روستای قره شیران واقع شده است در فاصله 10 کیلومتری جنوب نیر واقع شده است. سنگهای قبور این قبرستان همانند قبرستانهای دوران تاریخی-اسلامی دیگری است که به تعداد زیاد در اطراف شهرستان نیر به چشم می خورند. سبک تراش سنگها و نقوش آنها حاکی از سنت تراش چنین سنگهایی است که در قرون 6 تا 9 در این منطقه تداوم داشته است. تصاویر حجاری شده بر روی سنگ قبرهای این قبرستان شامل تیر و کمان و طاقنمایی با قوس نیزه دار اسلامی و غیره است. این قبرستان تاریخی در تاریخ 18/2/87 با شماره ملی 24939 جزو آثار ملی ثبت ملی شده است.

استان اردبیل دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که گورستان قره شیران شهرستان نیر یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2136

به "قبرستان قره شیران نیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبرستان قره شیران نیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید