مدیا پلیر نو ویندوز 11 را می توانید از امروز امتحان کنید

به گزارش مجله بیزبینگ، مایکروسافت قرار است یک اپلیکیشن مدیا پلیر نو (پخش رسانه) به عنوان جانشین Groove Music و ویندوز مدیا پلیر برای ویندوز 11 طراحی کند.

مدیا پلیر نو ویندوز 11 را می توانید از امروز امتحان کنید

در حال حاضر ویندوز 11 از اپلیکیشن پخش موسیقی و ویدیوی مشابهی به نسبت ویندوز 10 بهره می برد اما این طور که به نظر می رسد، شرکت ردموندی می خواهد اپلیکیشن واحدی را برای این منظور طراحی و عرضه کند که البته به نظر می رسد کار طراحی آن به خاتمه رسیده است چرا که در حال حاضر کاربران اینسایدر حلقه Dev Channel می توانند این اپلیکیشن تازه را تست کنند.

اپلیکیشن مدیا پلیر تازه از لحاظ طراحی کاملا متفاوت با پلیرهای قبلی است و اندکی مجذوب کننده تر و مطابق انتظار، مشابه زبان طراحی ویندوز 11 شده است تا یکپارچگی بیشتری بین ویندوز و اپلیکیشن های آن دیده شود. همچنین از قابلیت های خوب این اپلیکیشن می توان به پشتیبانی آن از فرمت های صوتی و تصویری اشاره کرد که ما را از نصب اپلیکیشن های مجزا برای انجام این کار بی نیاز می کند.

در واقع در قلب این اپلیکیشن تازه، یک کتاب خانه موسیقی بسیار غنی وجود دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا موسیقی دلخواه خود را یافته و پخش کنند. همچنین امکان ایجاد لیست پخش و اعمال تغییرات دلخواه روی آن هم وجود دارد. طبق گفته های دیو گروچوکی، مدیر ارشد بخش اپلیکیشن های اینباکس مایکروسافت ضمن اشاره به قابلیت های این اپلیکیشن گفت که آپدیت تازه مدیا پلیر، جایگزین Groove Music فعلی خواهد شد.

نکته جالب در رابطه با این اپلیکیشن تازه اما این است که اگر یک موسیقی در حال پخش باشد، تصویر کاور آلبوم یا خود خواننده روی صفحه هم به صورت تمام صفحه و هم به تصویر بند انگشتی در کنار نمایشگر به نمایش در می آید.

مدیا پلیر تازه همان طور که اشاره شد از فرمت ویدیویی هم پشتیبانی می کند که در ویندوز 10 و 11 کنونی انجام این کار بر عهده اپلیکیشنی مجزا تحت عنوان Films & TV است. اما اپلیکیشن تازه هماهنگی بهتری با سیستم شما دارد به این صورت که به محض باز کردن آن متوجه می شوید که تمام محتوای ویدیویی و صوتی شما در کتاب خانه این اپلیکیشن به نمایش در می آید. حتی می توانید به اپلیکیشن بگویید در چه بخش هایی، در پی محتوای بیشتر باشد.

به وضوح معین است که مایکروسافت این اپلیکیشن را برای این طراحی کرد که جانشینی برای ویندوز مدیا پلیر باشد. در حال حاضر مدیا پلیر قدیمی همچنان در ویندوز 11 وجود دارد اما کاربران حلقه Dev Channel می توانند از امروز به تست این اپلیکیشن بپردازند چرا که به نظر می رسد شرکت آمریکایی آن را برای این دسته از اینسایدرها منتشر کرده است.

البته به گفته مایکروسافت، ویندوز مدیا پلیر همچنان در ویندوز 11 باقی خواهد ماند و حذف نمی شود، اما شرکت می خواهد کاربران برای انجام تمام کارها، از اپلیکیشن تازه استفاده کنند و طبیعتا این خود به معنای حذف اپلیکیشن قدیمی است چرا که به مرور زمان در تنظیمات ویندوز 11 خواهیم دید که مدیا پلیر تازه به عنوان اپلیکیشن پیش فرض برای پخش موسیقی و فیلم در نظر گرفته می شود.

اگرچه این اپلیکیشن برای اینسایدرهای حلقه Dev منتشر شده است اما هنوز معین نیست چه زمانی می توانیم رسما به آن دسترسی داشته باشیم. مایکروسافت هم فعلا چیزی در این رابطه نگفته است بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می شود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1926

به "مدیا پلیر نو ویندوز 11 را می توانید از امروز امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیا پلیر نو ویندوز 11 را می توانید از امروز امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید