مرگ 43 یمنی بر اثر آنفلوانزای خوکی

به گزارش مجله بیزبینگ، سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی وابسته به انصارالله یمن یکشنبه شب اظهار داشت که در دو ماه گذشته 43 نفر در نتیجه ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (A/H 1 N. 1) جان باخته اند.

مرگ 43 یمنی بر اثر آنفلوانزای خوکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف الحاضری در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری عربی 21 گفت، این افراد در شمال و وسط یمن جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه نمود: حدود یکهزار و 600 نفر در ماه نوامبر تا دسامبر (9آبان تا 9آذرماه) مشکوک به ابتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی در یمن ثبت شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اظهار داشت، از شروع سال 2019 تا به امروز 6 هزار و 600 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

الحاضری اضافه نمود:آنفلوانزای خوکی تا به امروز جان صد ها یمنی را گرفته و شرایط در یمن بسیار اسفناک است.

این مقام بهداشت دولت نجات ملی همچنین از سازمان های فعال در زمینه بهداشتی خواست که هرچه زودتر دارو برای درمان آنفلوانزای خوکی را در اختیار مبتلایان قرار دهند.

وی همچنین خواهان ارائه یاری رسانی برای تجهیز اتاق های قرنطینه در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی شد.

در سال 2018 میلادی نیز 132 نفر در نتیجه ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان باختند که در این زمینه صنعا؛ پایتخت بیشترین آمار قربانیان را داشت.

نوع جدید آنفلوانزا خوکی موسوم به h. 1 n. 1 در اثر جهش ژنتیکی ایجاد شده است که انسان ها را مبتلا می نماید و در عین حال به راحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت منتقل می گردد و به این ترتیب افرادی که هیچ تماسی با خوک ها ندارند نیز در معرض ابتلا به این نوع ویروس قرار می گیرند.

حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 94 به یمن، نه تنها موجب کشته شدن هزار یمنی شده است، بلکه به خاطر محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف و در نتیجه گسترش انواع بیماری ها و وخیم تر شدن اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر، زمینه ساز مرگ شمار دیگری از یمنی ها را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 651

به "مرگ 43 یمنی بر اثر آنفلوانزای خوکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 43 یمنی بر اثر آنفلوانزای خوکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید