مراسم نوروز در شهرهای کانادا و کدام شهر در تقویمش نورور را دارد

به گزارش مجله بیزبینگ، نوروز، جشن آغاز سال نو ایرانی، یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین جشن های ایرانیان در سراسر جهان است. کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست و ایرانیان مقیم کانادا هر ساله با شور و شوق خاصی این عید باستانی را جشن می گیرند.

در شهرهای مختلف کانادا، مراسم نوروز به شکل های مختلف برگزار می شود. در برخی از شهرها مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، مراسم نوروز در سطح وسیعی برگزار می شود و شامل برنامه هایی مانند رقص و پایکوبی، موسیقی زنده، غذاهای ایرانی و غرفه های مختلف فروش صنایع دستی ایرانی است.

در سایر شهرهای کانادا، مراسم نوروز در مقیاس کوچکتر و در قالب دورهمی های خانوادگی و دوستانه برگزار می شود. در این دورهمی ها، ایرانیان مقیم کانادا به رسم نوروز، سفره هفت سین می اندازند و با خوردن آجیل، شیرینی و غذاهای ایرانی، نوروز را جشن می گیرند.

مراسم نوروز در شهرهای کانادا و کدام شهر در تقویمش نورور را دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

نوروز یکی از قدیمی ترین و مهم ترین جشن های ایرانی است که در سراسر جهان، از جمله کانادا، جشن گرفته می شود. ایرانیان کانادایی به دلیل جمعیت زیاد و فرهنگ غنی خود، جشن نوروز را با شکوه خاصی برگزار می کنند. در این مقاله، به بررسی مراسم نوروز در شهرهای کانادا و شهری که نوروز را در تقویم رسمی خود دارد خواهیم پرداخت.

نوروز در شهر تورنتو

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و خانه بزرگترین جمعیت ایرانی در خارج از ایران است. به همین دلیل، جشن نوروز در تورنتو بسیار پررونق است. هر ساله، در روز نوروز، هزاران نفر از ایرانیان و غیر ایرانیان در خیابان های تورنتو گرد هم می آیند تا این جشن باستانی را جشن بگیرند.

از جمله مهم ترین مراسم نوروز در تورنتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگزاری جشن های خیابانی در خیابان های Yonge و Bloor
  • برگزاری مراسم ویژه نوروز در مراکز فرهنگی ایرانی مانند خانه فرهنگ ایرانی کانادا و مرکز فرهنگی ایرانی تورنتو
  • برگزاری کنسرت های موسیقی ایرانی
  • سرو غذاهای سنتی ایرانی در رستوران ها و کافه های ایرانی
  • جشن نوروز نایلندز: این مراسم در روز شنبه 11 مارس، از ساعت 11 صبح تا 6 عصر در شهر نایلندز برگزار خواهد شد.
  • جشنواره نوروز در مرکز اسلامی تورنتو: این جشنواره در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 10، 11 و 12 مارس، از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر در مرکز اسلامی تورنتو برگزار خواهد شد.
  • جشنواره نوروز در مرکز شهر تورنتو: این جشنواره در روز شنبه 11 مارس، از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر در مرکز شهر تورنتو برگزار خواهد شد.

ایرانیان مقیم تورنتو هر ساله با شور و شوق خاصی نوروز را جشن می گیرند.

مراسم نوروز در تورنتو در سطح وسیعی برگزار می شود و شامل برنامه هایی مانند رقص و پایکوبی، موسیقی زنده، غذاهای ایرانی و غرفه های مختلف فروش صنایع دستی ایرانی است.

یکی از بزرگ ترین مراسم نوروز در تورنتو، در شهر نایلندز برگزار می شود. این مراسم که با نام "جشن نوروز نایلندز" شناخته می شود، شامل برنامه های متنوعی از جمله رقص و پایکوبی، موسیقی زنده، غذاهای ایرانی، غرفه های صنایع دستی و بازی های ایرانی است.

جشن نوروز نایلندز، یکی از محبوب ترین مراسم نوروز در تورنتو است و هر ساله هزاران نفر از ایرانیان مقیم کانادا و همچنین کانادایی های غیر ایرانی در این مراسم شرکت می کنند.

علاوه بر جشن نوروز نایلندز، مراسم نوروز در سایر نقاط تورنتو نیز برگزار می شود. به عنوان مثال، بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی تورنتو، مراسم ویژه نوروز را برای نمازگزاران و اعضای خود برگزار می کنند.

نوروز در شهر ونکوور

ونکوور دومین شهر بزرگ کانادا و میزبان جمعیت قابل توجهی از ایرانیان است. جشن نوروز در ونکوور نیز بسیار باشکوه برگزار می شود. هر ساله، در روز نوروز، هزاران نفر از ایرانیان و غیر ایرانیان در خیابان های ونکوور گرد هم می آیند تا این جشن باستانی را جشن بگیرند.

از جمله مهم ترین مراسم نوروز در ونکوور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگزاری جشن های خیابانی در خیابان Robson
  • برگزاری مراسم ویژه نوروز در مراکز فرهنگی ایرانی مانند مرکز فرهنگی ایرانی ونکوور و انجمن ایرانیان ونکوور
  • برگزاری کنسرت های موسیقی ایرانی
  • سرو غذاهای سنتی ایرانی در رستوران ها و کافه های ایرانی

نوروز در شهر مونترال

مونترال بزرگترین شهر استان کبک کانادا و میزبان جمعیت قابل توجهی از ایرانیان است. جشن نوروز در مونترال نیز بسیار باشکوه برگزار می شود. هر ساله، در روز نوروز، هزاران نفر از ایرانیان و غیر ایرانیان در خیابان های مونترال گرد هم می آیند تا این جشن باستانی را جشن بگیرند.

از جمله مهم ترین مراسم نوروز در مونترال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگزاری جشن های خیابانی در خیابان Saint Laurent
  • برگزاری مراسم ویژه نوروز در مراکز فرهنگی ایرانی مانند مرکز فرهنگی ایرانی مونترال و انجمن ایرانیان مونترال
  • برگزاری کنسرت های موسیقی ایرانی
  • سرو غذاهای سنتی ایرانی در رستوران ها و کافه های ایرانی

نوروز در شهر ریچموند

ریچموند یکی از شهرهای استان بریتیش کلمبیای کانادا است که به دلیل جمعیت بالای ایرانیان خود به "ایران کوچک" نیز شهرت دارد. جشن نوروز در ریچموند بسیار پررونق است و هر ساله، در روز نوروز، هزاران نفر از ایرانیان و غیر ایرانیان در خیابان های ریچموند گرد هم می آیند تا این جشن باستانی را جشن بگیرند.

از جمله مهم ترین مراسم نوروز در ریچموند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برگزاری جشن های خیابانی در خیابان No. 3 Road
  • برگزاری مراسم ویژه نوروز در مراکز فرهنگی ایرانی مانند مرکز فرهنگی ایرانی ریچموند و انجمن ایرانیان ریچموند
  • برگزاری کنسرت های موسیقی ایرانی
  • سرو غذاهای سنتی ایرانی در رستوران ها و کافه های ایرانی

شهری که نوروز را در تقویم رسمی خود دارد:

شورای شهر تورنتو در سال 2016 میلادی، نوروز را به عنوان یک تعطیل رسمی در این شهر به رسمیت شناخت. 

شورای شهر ونکوور با یادآوری مصوبه 2009 مجلس کانادا که نوروز را به تقویم ملی این کشور افزوده، آورده است: استان بریتیش کلمبیا هم روز 20 مارس را به عنوان نوروز اعلام کرد.

نتیجه گیری:

نوروز، جشن آغاز سال نو ایرانی، یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین جشن های ایرانیان در سراسر جهان است. کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست و ایرانیان مقیم کانادا هر ساله با شور و شوق خاصی این عید باستانی را جشن می گیرند.

در شهرهای مختلف کانادا، مراسم نوروز به شکل های مختلف برگزار می شود. در برخی از شهرها مانند تورنتو، ونکوور و مونترال، مراسم نوروز در سطح وسیعی برگزار می شود و شامل برنامه هایی مانند رقص و پایکوبی، موسیقی زنده، غذاهای ایرانی و غرفه های مختلف فروش صنایع دستی ایرانی است.

در سایر شهرهای کانادا، مراسم نوروز در مقیاس کوچکتر و در قالب دورهمی های خانوادگی و دوستانه برگزار می شود. در این دورهمی ها، ایرانیان مقیم کانادا به رسم نوروز، سفره هفت سین می اندازند.

انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 845

به "مراسم نوروز در شهرهای کانادا و کدام شهر در تقویمش نورور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم نوروز در شهرهای کانادا و کدام شهر در تقویمش نورور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید