نکات مهم و ضروری در سفر به پوکت

به گزارش مجله بیزبینگ، من و یکی از دوستانم آخرین روزهای سال نود و چهار رو در جزیره فوق العاده زیبای پوکت گذروندیم .متنی رو که در ادامه خواهید خوند نکات مهم و به درد بخور در سفر به پوکت هست و قبل از خوندن این متن حداقل چند تا سفرنامه رو باید خونده باشید تا با پوکت و جاهای دیدنی اون آشنایی نسبی داشته باشید. مطالب دسته بندی شده تا راحت تر به اونا دسترسی داشته باشید

نکات مهم و ضروری در سفر به پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

اینترنت و شارژ سیم کارت

اکثر آژانس های مسافرتی در بدو ورود سیم کارت رو به شما تحویل میدن. کلا سرعت نت سیم کارت خیلی خوب هست در پوکت و شما دیگه احتیاجی به وای فای هتل ندارید. به راحتی می تونید از شبکه های ارتباطی بهره ببرید و حتی تماس تصویری با کیفیت مطلوب داشته باشد سیم کارت خودتون رو می تونید با مبلغ 200 بات برای یک هفته شارژ کنید و اینترنت نا محدود داشته باشید .نکته مهم در شارژ کردن سیم کارت این هست که اگه از کلمه شارژ بهره ببرید اکثر مغازه دارها متوجه نمی شند و باید بگید Top up money میخوام. شارژ سیم کارت در تمام مغازه های زنجیره ای فامیلی مارکت و سون الون انجام میشه.

برای شارژ هم احتیاج به دونستن شماره خودتون و نام اپراتور دارید و بعد از شارژ با وارد کردن کد خاصی که روی دفترچه سیم کارتتون هست می تونید اینترنت نامحدود رو فعال کنید

دفترچه سیم کارت True move و کد مربوطه جهت فعال سازی یک هفته اینترنت بدون محدودیت

خرید تور

حتما در سفرنامه ها خوندید که تورهای روزانه رو نباید از تور لیدرهای ایرانی بخرید و میشه با قیمت مناسب تر تورها رو از مراکزی که تو شهر هستند تهیه کرد بهترین مرکزی که ما در این زمینه پیدا کردیم AS Tour and Travels بود که مسئولیتش عصرها با پسر مهربان و دوست داشتنی به نام فرن بود که تسلطش به زبان انگلیسی فوق العاده خوب بود و خیلی هم خوب تورها رو شرح میداد.

قیمت هم واقعا نسبت به بقیه جاها مناسب بود .البته چونه زدن رو هیچ وقت نباید فراموش کنید. تور جزیره فی فی رو حتما از برگزار نماینده Sea star بگیرید(شرح اینکه مراکز توی شهر واسطه ای هستند که تورهای موسسات برگزار نماینده رو میفروشند) sea starکمپانی خوبی هست به معنای واقعی حرفه ای هستند ابتدای ورود با صبحانه مختصری از شما پذیرایی میشه برنامه کلی تور شرح داده میشه و بعد سوار قایق های تندرو میشید پذیرایی در قایق انجام میشه(آب, نوشیدنی، خوراکی، موز و ...) لیدرهای خوبی داره تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارن علاوه بر انگلیسی لیدر چینی و روسی زبان هم دارن که البته به کار ما نمیاد .

هر جا باشید شرحات کاملی رو لیدرها ارایه میدن و با خوش رویی و حوصله به تمام سوال های شما جواب داده میشه.مکان AS Tour and Travels روی نقشه معین شده (نقطه قرمز رنگ پایین نقشه سمت چپ)دنبال یه مغازه کوچیک شیشه ای حدود یک متر در دو متر بگردید .

مکان مرکز AS Tour and Travels

ویزیت مرکز AS Tour and Travels

چنج کردن دلار

صرافی های زیادی در پوکت هست برخی ها کپی پاسپورت رو میخوان برای چنچ و برخی ها هم خیر.نکته مهم این هست که پول هاتون رو صد دلار صد دلار چنج کنید تا با نرخ مناسب تری براتون چنچ کنن.چنچ کمتر از صد دلار نرخ پایین تری داره.ما جاهای زیادی رو گشتیم برای چنج و بهترین جایی که پیدا کردیم و به جرات میگم بهترین نرخ رو داشت، مکان صرافی دقیقا چسبیده به مرکز AS Tour and Travels هست.

کرایه موتور سیکلت

یکی از مواردی که تور لیدرهای ایرانی اصلا به شما توصیه نمی نمایند کرایه موتور سیکلت هست که در پوکت به اسکوتر معروف هستند. تو اکثر سایت های خارجی هم که بگردید به خاطر خطرات موتور سواری این کار توصیه نمیشه. در واقع سه تا مشکل اساسی برای کرایه موتور وجود داره

1.جاده های پر پیج و خم و کوهستانی پوکت

2.گواهینامه بین المللی موتور سواری

3. گرو دریافت پاسپورت شما برای کرایه موتور

مشکل اول به تجربه شما در موتور سواری بستگی داره گرچه جاده های کوهستانی و پر پیچ وخمی در پوکت هست ولی چون به تسلط دوستم ایمان داشتم در واقع مسئله ای برای ما نبود.تمام طول راستا رو با احتیاط تمام رفتیم و برگشتیم و در تمام طول مدت از کلاه ایمنی استفاده کردیم

در خصوص دوم قبل از سفر باید به فکر گواهینامه بین المللی باشید و دریافت اون هم ساده هست و به وسیله فدراسیون اتومبیل رانی و اینترنتی انجام میشه ولی ما گواهینامه نداشتیم.مراکز کرایه موتور هم از شما گواهینامه نمی خوان و فقط براشون مهم هست که تسلط به موتور داشته باشید. اما اگه پلیس شما رو متوقف کنه چی؟ موتور توقیف میشه به پاسگاه پلیس منتقل میشه و شما باید 400 بات جریمه پرداخت کنید.البته بگم ما حدود صد و بیست کیلومتر در یک روز با موتور رفتیم و حتی یک پلیس هم ندیدیم.

در خصوص مشکل سوم تحقیقات زیادی کردم و خوشبختانه از قبل مرکزی رو پیدا کردم که به جای پاسپورت فقط 100 دلار یا 3000 بات از شما به امانت دریافت می کنه .این مزیت بزرگی هست چون تو یه کشور غریب پاسپورت تنها مدرک شناسایی شما محسوب میشه و به هیچ وجه نباید اون رو نزد کسی بذارید.

مکان مرکز کرایه موتور با ستاره در نقشه معین شده.این مرکز توسط یک مادر و دوتا دختراش اداره میشه مادر انگلیسی رو در حد ابتدایی صحبت میکرد اما یکی از دخترهاش مسلط بود. برای رسیدن به مکان مورد نظر در امتداد ساحل پاتونگ به سمت شمال بالا برید.

بزرگترین مزیت کرایه موتور سرعت جا به جایی و هزینه بسیار کم اون هست موتوری که ما کرایه کردیم PCX بود و برای یک شبانه روز 400 بات پرداخت کردیم و 50 بات هم هزینه بنزین شد.اون هم برای صد و بیست کیلومتر!!

مکان هایی رو که با موتور رفتیم در قسمت بعدی بش اشاره شده اگه قرار بود با توک توک تمام این راستاها رو بریم چیزی حدود 5000 بات هزینه میشد.

محل کرایه موتور سیکلت

شاید بهترین روز سفر ما روزی بود که موتور رو کرایه کردیم.اکثر هم وطنان کل مدت اقامت رو در ساحل پاتونگ میگذرونند و یا نهایتا از تورهای یک روزه استفاده می نمایند.روزی که موتور رو کرایه کردیم تقریبا تمام جاهای پوکت رو گشتیم. مکان جاهای دیدنی رو از قبل روی Google Map مارک کنید و با توجه به اینترنت سرعت بالای سیم کارت از امکان راستایابی هم میشه به خوبی استفاده کرد.پس نگران گم شدن نباشید.

مهم ترین جاهای دیدنی پوکت که خارج از پاتونگ قرار دارند معابد و اصطلاحا View point ها هستند. View point ها در واقع مکان های مرتفعی هستند که از روی اون ها منظره زیبایی از پوکت رو میبینید .اولین جایی که رفتیم و در واقع یک مکان مشترک بود مجسمه بزرگ بودا بود که هم یک معبد محسوب میشد و هم View point

علاوه بر ساحل پاتونگ پوکت دارای دو ساحل کارن و کاتا هم هست که جو آرام تری دارند بعد از قدم زدن در دو ساحل کارن و کاتا به دیدن View Point .کارن رفتیم

بعد از اون نوبت به بازدید معبد چالونگ رسید معبدی که هنوز عبادت در اون انجام میشه.دیدن عبادت بودایی ها و مراسم خاص اون ها بسیار جالب بود.

بعد از معبد به دیدن View point آسیاب بادی و ساحل یونای رفتیم که در نزدیکی هم بودن نکته جالب حضور چند عروس و داماد برای عکس مراسمشون در این مکان ها بود.

آخرین جایی که رفتیم و معروفترین غروب پوکت رو داره phrompthep cape بود که اون هم جز View point ها محسوب می شد.

این برنامه گشت و گذار یک روزه ما با موتور بود که شاید بهترین روز سفر هم محسوب میشد. تو این سفرنامه سعی کردم بیشتر نکاتی رو بگم که مهم و کلیدی هست و نکاتی که در بقیه سفرنامه ها ذکر نشده.امیدوارم تونسته باشم به سهم خودم هدایت باشم برای هموطنانم که قصد سفر به این جزیره رویایی رو دارن.

نویسنده : محسن ت

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب خبرنگاران مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی گیرد.

منبع: لست سکند
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 488

به "نکات مهم و ضروری در سفر به پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم و ضروری در سفر به پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید