شرایط نامناسب منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بارش برف و باران در سال آبی جاری منابع آب زیرمینی استان همچنان در شرایط نامناسبی واقع شده است.

شرایط نامناسب منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احمدرضا سامانی سدهی، مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بارش های استان در سال آبی 98-99 نسبت به دوره مشابه میانگین بلندمدت 12 درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش دارد، که همین موضوع نشان از مشکل کمبود آب در استان دارد.

سدهی سامانی اضافه کرد: با وجود بارش برف و باران در سال آبی جاری همچنان استان با کمبود منابع آب روبرو است و خشکسالی و کمبود آب از مهم ترین مسائل استان به شمار می رود.

وی گفت: سد چغاخور و سد ناغان از شرایط بهتری برخوردار است و بیش از 80 درصد این سدها آبگیری شده است و این در حالی است که سد سورک، خالی از آب است و بارش های سال آبی فقط 7 درصد این سد را پر کرده است.

مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پراکندگی بارش ها در استان به شکلی است که عمق خشکسالی در برخی نقاط بیشتر است.

وی تاثیر بارش ها بر منابع زیرزمینی را ناچیز دانست و گفت: به دنبال بارش ها، شرایط دشت های استان بهبودی پیدا نکرده است و بارش ها به شکل روان آب از استان خارج می شود.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 941

به "شرایط نامناسب منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط نامناسب منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید