کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 1)

به گزارش مجله بیزبینگ، بر اساس نظرسنجی ها و منابع موجود در سراسر ایالات متحده و اروپای غربی گروهی از مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی ما در طول روز می باشند، در اینجا ما به جزئیات چند خوراکی برتر اشاره می کنیم که بهترین و سالم ترین رژیم غذایی را می توانند برای ما داشته باشند.

همه ما رژیم های غذایی متفاوتی را تجربه کرده ایم؛ می دانیم رژیم های غذایی متعددی وجود دارد که باعث کاهش وزن ما می شود و درعین حال سلامتی و سرحال بودن بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد. گاهی اوقات رعایت این رژیم های غذایی را به طور نادرستی انجام می دهیم و از نحوه صحیح انجام آن بی اطلاع هستیم. به طور مثال، گاهی 1 نوع رژیم غذایی بین مردم باب می شود و بدون هیچ اطلاعی آن رژیم غذایی را انتخاب کرده و رعایت می کنند؛ درصورتی که از نحوه رعایت صحیح آن آگاهی ندارند. به طور مثال در آمریکا روزانه؛ به میزان 100 هکتار پیتزا مصرف می شود. درک اینکه چه نوع رژیم غذایی برای ما مفید است و نحوه انجام آن در وعده های روزانه ما به چه نحوی انجام می گیرد؛ باعث می شود تا درک ما از رژیم های غذایی صحیح بیشتر شود و صحیح تر آن ها را انجام دهیم.

کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 1)

مهم ترین موضوع در رابطه با این بحث، تعادل برقرار کردن بین غذایی که ما به آن علاقه داریم و غذایی که رژیم غذایی سالمی است هست.

آجیل ها، دانه و هسته گیاهان مفید، سبوس ها

آجیل ها، دانه گیاهان و سبوس ها خوراکی هایی هستند که بسیار برای بدن ما مغذی اند و رژیم غذایی بسیار سالمی هستند.

بادام ها

بادام جزو اولین خوراکی های مؤثر و مفید هستند. بادام غنی از مواد مغذی است. منیزیم، ویتامین E، آهن، کلسیم، فیبر و ریبوفلاوین هستند. 1 بررسی علمی منتشرشده در رابطه با مواد غذایی نشان می دهد که بادام ها به عنوان 1 میان وعده در نگهداری کلسترول بدن بسیار مؤثر هستند.

بادام فوایدی بیش از تنها استفاده از آن به عنوان 1 وعده غذایی دارد؛ این در حالی است که جدای از ویتامین های موجود در آن، دارای فیبر زیادی است.

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی جزو بهترین و سالم ترین نوع خوراکی ها هست؛ که در خود برزیل به نام Castanhas-do-para شناخته می شود. آجیل برزیلی سرشار از کربوهیدرات ها هست و شامل ویتامین B، ویتامین E، منیزیم و روی هست. بعلاوه این ویتامین ها آجیل برزیلی به علت داشتن سلنیوم نیز بسیار بر روی عملکرد تیروئید تأثیرگذار است.

عدس

عدس جزو دانه گیاهان به شمار میرود که در بیشتر غذاها مورداستفاده قرار می گیرد. به ویژه در کشورهای آسیای جنوب شرقی مثل پاکستان، نپال، بنگلادش، هند و سریلانکا.

عدس ها برای پخت به زمان زیادی احتیاج دارند؛ پس از پخته شدن حجم می گیرند و نرم می شوند و بعدازآن آماده خوردن می شوند.

عدس بعد از پخته شدن حجم می گیرد و نرم می شود؛ بعدازآن آماده خورده شدن می شوند. حتی می توان بسته به طبع خود پودر فلفل را نیز به آن افزود تا طعم بهتری به خود بگیرد.

جو 2 سر

تمایل افراد به مصرف جو 2 سر در طی 20 سال گذشته بسیار افزایش یافته است. تحقیقات نشان می دهند که فیبر حل شده در حبوبات در کاهش سطح کلسترول بسیار مؤثر است. هنگامی که دستاوردهای این تحقیقات در سال 1980 میلادی منتشر شد. جو 2 سر در سراسر ایالات متحده و غرب اروپا محبوب شد و مورداستفاده قرار گرفت.

در سال 1997 اداره غذا و دارو (FDA) با اندازه بالا بودن ویتامین های موجود در این ماده غذایی موافقت خود را بیان نمود؛ که این خود نیز در محبوبیت این ماده غذایی بسیار مؤثر بوده و مردم از آن سال به بعد این ماده غذایی را جزو بهترین رژیم غذایی خود در بین وعده های غذایی خود به حساب می آورند.

جوانه گندم

جوانه گندم از ویتامین های مختلف زیادی تشکیل شده است که شامل ویتامین E، فولیکول اسید، تیامین، روی، منیزیم، فسفر و اسیدهای چرب ضروری بدن هستند.

سبوس ها اغلب منبع بسیار قوی برای تأمین فیبرهای بدن هستند و رژیم غذایی سالمی را برای فرد به همراه دارد.

جهت انتخاب و خرید خوراکی هایی که بهترین رژیم غذایی برای ما هستند (مانند بادام، عدس، نان سبوس دار) می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1921

به "کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مواد خوراکی بهترین رژیم غذایی هستند؟(قسمت 1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید