یک روز خود را در کوش آداسی چگونه بگذرانید!

به گزارش مجله بیزبینگ، سفر یک روزه به کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای بندی پرطرفداری است، که در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران به خصوص ایرانیان قرار گرفته است. شاید عمده دلیل آن هم سواحل زیبا، آفتاب، دریا و تفریحات سرگرم کننده و مراکز خرید مقرون به صرفه و خوبی باشد که در این شهر ترکیه ای وجود دارد. برای سفر به این شهر اگر تور تهیه نموده اید که حتما برنامه هایی برای مدت زمانی که شما در کوش آداسی هستید مشخص شده، اما اگر به تنهایی می خواهید سفر کنید یا اینکه نمی خواهید همراه برنامه های تور باشید ما در این مطلب می خواهیم کارهایی که در روز اول سفر به شهر کوش آداسی می توانید انجام دهید را در یک مطلب بیان کنیم. با ما در سفر یک روزه به کوش آداسی همراه باشید. برای کسب اطلاعات کامل تر جهت سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به کوش آداسی را هم مطالعه کنید.

یک روز خود را در کوش آداسی چگونه بگذرانید!

خورد و خوراک

  • صبحانه

در ابتدای روز دو حالت برای شما وجود دارد یا در رخت خوابتان در داخل هتل هستید و یا تازه به این شهر بندری رسیده اید و انرژی بدنتان کم شده پس باید روزتان را با یک صبحانه مناسب شروع کنید. برای سرو صبحانه می توانید به رستوران هتلی که رزرو نموده اید بروید زیرا بیشتر هتل های این شهر دارای منوی صبحانه هستند و بعضی از آنها صبحانه را جزء سرویس های اولیه برای مسافران خود در نظر گرفته اند. اما اگر نخواستید که در هتل صبحانه بخورید می توانید به کافه های این شهر بروید.

کافه های شهر کوش آداسی

  • کافه رابرتز | Roberts Coffee

نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه ای محلی و محبوب بسیار لذت بخش است.بعلاوه این کافه برای وعده های عصرانه هم بسیار مناسب است.

ساعت کاری: دوشنبه تا آدینه 9:00 تا 18:00

شماره تلفن: 2566142128

وب سایت: www.robertscoffee.com.tr

آدرس: Camikebir Mahallesi, Atatürk Bulv. Derici Hotel No:42 D:1, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

  • کافه مادو | Mado Cafe

در این کافه دوست داشتنی، انتخاب خیلی سخته چرا که خوارکی هایی که در این کافه وجود دارد واقعا وسوسه انگیز و خوشمزه است. فضای آرام و چشم اندازی زیبا آن هم دیگر بحث جداگانه است تا بتوانید یک روز فوق العاده را برای گردشگری در شهر کوش آداسی شروع کنید، قهوه به همراه باقلوار را در این کافه هرگزنباید فراموش کنید، که سفارش دهید.

ساعت کاری: 7:00 تا 1:00 بامداد

شماره تلفن: 00902566142444

وب سایت:mado.com.tr

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Türkmen، Atatürk Blv.، 09400 Kuşadası/Aydın، Turkey

البته این کافه ها برای گذراندن اوقات فراغت و بعلاوه در کردن خستگی روزانه هم می توانید مناسب باشند و با سرو چای یا قهوه انرژی از دست رفته یتان را بازیابید.

  • ناهار یا شام

برای ناهار یا شام هم می توانید به رستوران هایی که در سطح شهر هستند بروید و یک غذای خوشمزه ترکیه ای میل کنید. همچون وعده صبحانه، در هتل محل اقامت رستوران حتما وجود خواهد داشت اما اگر خواستید که که در سطح شهر غذا بخورید در حین گشت و گذار و خرید ما به چند رستوران مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

  • رستوران پلنت یوکا | Planet Yucca Restaurant

این رستوران یکی محبوب ترین و برترین رستوران های شهر کوش آداسی است. تنوع غذایی در این رستوران به میزان ای زیاد است که می توانید در آن انواع غذاهای چینی، هندی، بین المللی، اروپایی و ترکی را نوش جان کنید. رفتار پرسنل این رستوران بسیار خوب و محترمانه بوده اما کمی سطح هزینه سرو غذا در این رستوران بالا است.

شماره تلفن: 00902566120769

وب سایت:www.planetyucca.com

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Camikebir، Kışla Sk.، 09400 Kuşadası/Aydın، Turkey

  • رستوران گلدن بویز | Golden Boys Restaurant

رستورانی پر هوادار در شهر کوش آداسی که همواره شلوغ است. سعی کنید کمی زودتر به این رستوران بروید چون در ساعات شلوغ ممکن است جا برای نشستن پیدا نکنید.

وب سایت:goldenboysrestaurant.com

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Camikebir، Mithat Baysal Sk.، 09400 Kuşadası/Aydın، Turkey

بعد از خورد و خوراک نوبت می رسد به دو اصل مهم در سفر که یکی مراکز خرید است و دیگری جاذبه های گردشگری که در شهر مقصد وجود دارد. عمده علتی که افراد به سفر می فرایند همین دو مورد است، بنابراین ادامه می خواهیم به این چند جاذبه محبوب در این شهر که در روز اول می توانید به آنها سفر کنید اشاره کنیم. البته این را باید بگوییم که نمی گردد هم بخواهید خرید کنید هم گشت و گذار زیرا نه خریدتان لذت می برید و نه از گشت و گذاری که انجام می دهید، پس مطابق با هدفی که برای روز اول سفرتان دارید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

مراکز خرید در شهر کوش آداسی

  • بازار بزرگ کوش آداسی | Grand Bazaar Kusadası

بیش از 4000 غرفه در این بازار بزرگ وجود دارد که تنوع کالا در آن نیز شامل انواع پوشاک، فرش، صنایع دستی، سفال، ساعت، ادویه جات و … می گردد.

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Dağ، Şöförler Sk.، 09400 Kuşadası/Aydın، Turkey

  • بازار اورینت کوش آداسی | Orient Bazaar Kusadasi

اورینت یکی از بازارهای شهر کوش آداسی است که با مجموعه ای از فروشگاه های سنتی ترکی به وجود آمده، نکته مهمی که در این بازار جالب است بدانید چانه زنی است، در این بازار می توانید جنس مورد نظرتان را با چانه زنی تهیه کنید. از انواع محصولات این فروشگاه می توان به صنایع دستی، قالیچه، محصولات چرمی و طلا نیز اشاره نمود.

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Dağ، Öküz Mehmed Pasha Caravanserai، 09400 Kuşadası/Aydın Province، Turkey

  • بازار کوش آداسی | Kuşadası Bazaar

این بازار یکی از مشهورترین بازارهای شهر کوش آداسی که قدمت بالایی هم نیز دارد. برای تهیه انواع سوغاتی های ترکیه ای مانند چرم، جواهرات، قالیچه و دیگر صنایع دستی می توانید به آن مراجعه کنید.

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Dağ، Öküz Mehmed Pasha Caravanserai، 09400 Kuşadası/Aydın Province، Turkey

  • آت لت سنتر کوشی آداسی | Kuşadası Outlet Center

اگر در پی اجناس خوب اما با قیمت مناسب هستید، سری به مرکز خرید آت لت بزنید که در منطقه سوکه و در فاصله حدود 40 دقیقه ای کوش آداسی قرار گرفته است، در این مرکز خرید انواع مارک های معتبر بین المللی و ترکی را می تونید با قیمتی خیلی مناسب خریداری کنید.

آدرس: ترکیه - کوش آداسی Camikebir، Hacıosmanoğlu Sk.، 09400 Kuşadası/Aydın، Turkey

البته به این نکته باید توجه داشته باشید که تمام این مراکز خرید را قطعا در یک نمی رسید که بگردید پس مطابق با نیازی که داری چند مورد از آنها را انتخاب کنید و خرید کردن آماده شوید.

جاذبه های شهر بندری کوش آداسی

  • بازدید از خرابه های شهر باستانی افسوس

افسوس تنها علتی است که کوش آداسی را تبدیل به بندر محبوب کشتی های کروز نموده است. افسوس هم ردیف شهرهای باستانی یونان و ایتالیا یکی از جاذبه های پربازدید ترکیه است. جاذبه های مهم این شهر مثل کتابخانه سلسیوس، آمفی تئاتر، عبادتگاه هادریان و … مورد بازسازی قرار گرفته اند.

  • رفتن به دو پارک آبی اکا فانتسی (Aqua Fantasi) و آدالند (Adaland)

این دو پارک از محبوب ترن پارک های آبی ترکیه هستند. گردشگران به خصوص خانواده ها عاشق سرسره ها، استخرهای مواج، فواره ها و دیگر قسمت های مجذوب کننده این دو پارک اند. اگر حیوانات را دوست دارید می توانید در پارک دولفین آدالند نمایش این موجودات دوست داشتنی را ببینید و با آن ها شنا کنید و عکس بیندازید. آکا فانتسی به علت داشتن استخر مواج بزرگ و رودخانه ماجراجویی از پارک های آبی مورد علاقه من است.

  • بازدید از خانه مریم مقدس

بر روی تپه های شهر سلجوک خانه سنگی محجوبی قرار گرفته است که زیارتگاه مسیحیان کاتولیک و مسلمانان سراسر دنیا است. باغ و محیط آرامش بخش خانه مریم مقدس که به وسیله راهبان اداره می گردد تاثیر خاصی را حتی بر روی افراد غیر مذهبی می گذارد. در این محل چشمه ای وجود دارد که گفته می گردد خوشبختی، سلامت و ثروت می آورد.

بایدها و نبایدهای کوش آداسی

  • کشور ترکیه به علت توریستی بودن آن از لحاظ امنیت در سطح خوبی قرار گرفته است اما با این حال موارد ایمنی را سعی کنید رعایت فرمایید.
  • هزینه درمان در این شهر کمی بالا است اگر قرص یا داروی خاصی مصرف می نماید سعی کنید نباید فراموش کنید آن را همراه خود داشته باشید.
  • باید بدانید کوش آداسی فرودگاه ندارد و برای رفتن به این شهر ابتدا باید با هواپیما به فرودگاه ازمیر رفته و از آنجا حدود 1.5 ساعت با ماشین های کرایه و یا با وسایل حمل و نقل عمومی راهی کوش آداسی شوید.
منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2001

به "یک روز خود را در کوش آداسی چگونه بگذرانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روز خود را در کوش آداسی چگونه بگذرانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید