آب با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می گردد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عملی شدن ایده های نوآور و آزمایش ایده ها در مرحله عمل، احتیاجمند وجود تجهیزات آزمایشگاهی و ارزیابی است که نتیجه را دقیق، بی کم وکاست و منطبق با واقعیات ارائه کند. ساخت و بهره بردن از چنین تجهیزاتی، احتیاجمند دانش فنی و تخصص در ساخت ابزارهای دقیق است. یک شرکت دانش بنیان توانست با ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه های آب و هیدرولیک این احتیاج را تأمین کند.

آب با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می گردد

احد باحجب، مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب، با بیان این که ساخت تجهیزات حوزه هیدولیک و آب به عنوان یکی از احتیاجهای مراکز تحقیقاتی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: کار خود را با ساخت و طراحی مدل های آموزشی هیدرولیکی، شروع کردیم و با ساخت تجهیزات پژوهشی وآزمایشگاهی آموزشی درزمینه های هیدرولیک، مکانیک سیالات، هیدرلوژی ومنابع آب، آبیاری، اتوماسیون واندازه گیری آب، کوشش کردیم بخشی از احتیاجهای صنایع آبی، مهندسی و آموزشی کشور به این تجهیزات را تأمین کنیم.

این فعال فناور، فراوری دستگاه های آزمایشی شبیه ساز را یکی از خطوط فراوری این شرکت مطرح نمود و گفت: تجهیزات سیمولاتور یا شبیه ساز نقش مهمی در یادگیری، تست های تکنیکی دقیق و افزایش کیفیت محصول نهایی دارند. بر همین اساس، تجهیزات شبیه ساز مانند شبیه ساز باران، برای مدل سازی رواناب ها فرسایش و رسوبگذاری فراوری شده است.

مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب اضافه نمود: ساخت شبیه سازهای انتقال رسوب، گردابهای آزاد و اجباری، کانال جریان روباز و فشار هیدرواستاتیک از دیگر تجهیزات شبیه ساز فراوریشده توسط این شرکت است.

باحجب، به نقش فراوری این تجهیزات در افزایش کیفیت تجهیزات فراوریی حوزه آب اشاره نمود و گفت: اغلب تجهیزات ساخته شده توانسته است استانداردهای ملی را کسب کند و به عنوان یک محصول کارآمد، توانمندی خود را نشان دهد. علاوه بر این بخش دیگر تجهیزات ساخته شده در مرحله اخذ تاییدیه های فنی و آزمایشگاهی قرار دارند.

این فعال فناور از راه اندازی این حرکت توسط جمعی از دانشگاهیان گفت و ادامه داد: تعدادی از فعالان دانشگاهی که در حوزه های مهندسی و آب و خاک فعالیت می نمایند با شناخت احتیاج بازار، این محصولات را به بازار عرضه نموده اند.

وی ادامه داد: دستگاه هایی چون دستگاه آزمایش ضربه جت، سطح سنج اولتراسونیک، دستگاه آنالیز کاویتاسیون، میز هیدرولیک حجمی، دستگاه مطالعه هیدرولوژی از دیگر فراوریات آذر آشنا آب به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 195

به "آب با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید