آستون مارتین ویکتور؛ تک خال انگلیسی در دنیای ابرخودروها

به گزارش مجله بیزبینگ، خودروساز بریتانیایی آستون مارتین یکی از فعالان قدیمی صنعت خودرو در عرصه ساخت ابرخودروها بوده و همیشه محصولات این شرکت را با فیلم های جیمز باند شناخته ایم.

آستون مارتین ویکتور؛ تک خال انگلیسی در دنیای ابرخودروها

این شرکت زیرمجموعه ای به نام Q دارد که بر سفارشی سازی محصولات آستون مارتین تمرکز دارد. حال این زیرشاخه یک نسخه به نام آستون مارتین ویکتور ساخته که نمونه بهبود یافته از آستون مارتین One-77 محسوب می گردد.

آستون مارتین ویکتور ادای احترامی به آستون مارتین ونتیج V8 محسوب می گردد که در دهه هفتاد و هشتاد میلادی توسط این شرکت به فراوری می رسید.

می توان گفت که زیرمجموعه Q کار خود را در ادای احترام به خوبی انجام داده و تنها به چند تغییر ظاهری کوچک همچون نصب کیت بدنه یا تغییر تزئینات داخلی اکتفا نکرده است. زیر کاپوت این نماد مهندسی بریتانیایی، یک تغییر شگرف در انتظار مخاطبان خواهد بود.

موتوری از کازوورث زیر کاپوت آستون مارتین ویکتور

آستون مارتین ویکتور به یک پیشرانه 7.3 لیتری V12 تنفس طبیعی مجهز است که پیش تر آن را روی آستون مارتین One-77 نیز دیده بودیم. با این وجود این پیشرانه اکنون توسط شرکت موتورسازی کازوورث تقویت شده است.

شرکت موتورسازی کازوورث که یکی از مشهورترین سازندگان پیشرانه در دنیا است، پیروز شده تا توان پیشرانه ویکتور را به 836 اسب بخار و گشتاور آن را به 821 نیوتن متر برساند که نسبت به نسخه اصلی حدود 70 واحد افزایش در اسب بخار و گشتاور را شاهد هستیم.

برای سیستم انتقال قدرت آستون مارتین ویکتور، از یک جعبه دنده شش سرعته دستی گراتزیانو استفاده شده که این خودرو را به قدرتمندترین آستون مارتین با گیربکس دنده ای تا به حال تبدیل می نماید.

از آن جایی که پیشرانه آستون مارتین ویکتور تقویت شده است، برای کنترل قدرت و گشتاور اضافی یک خنک کننده برای سیستم انتقال قدرت به همراه کلاچ مسابقه ای به این گیربکس اضافه شده است.

حتی ترمزهای آستون مارتین ویکتور نیز تقویت شده اند تا جوابگوی قدرت و گشتاور فوق العاده بالای این خودرو باشند. ترمزهای ویکتور دارای شش پیستون هستند و جنس آن ها از کربن سرامیکی است.

ترکیب ظاهر کلاسیک و فناوری های امروزی

سبک کلی طراحی آستون مارتین ویکتور، بیننده را به یاد نسخه های کلاسیک این خودروساز بریتانیایی می اندازد. با این وجود تمامی جوانب ویکتور کلاسیک نیست و المان های مدرن نیز در چهره این خودرو مشاهده می گردد.

برای مثال در نمای پشتی ویکتور از فناوری چراغ های عقب به کار گرفته شده در آستون مارتین والکری استفاده شده است. ظاهر کلاسیک آستون مارتین ویکتور نیز کاملا آیرودینامیک بوده و در سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، نیروی رو به پایین معادل 825 نیوتن متر فراوری می نماید.

تا پیش از این، آستون مارتین ونتیج GT4 با نیروی رو به پایین 525 نیوتن متر، آیرودینامیک ترین محصول این خودروسازی بود. سیستم تعلیق آستون مارتین ویکتور نیز از یاری فنرها و ضربه گیرهای مدل مسابقه ای ولکان بهره می برد.

کابین زیبا و البته گران قیمت آستون مارتین ویکتور

از این محصول خاص بریتانیایی تنها یک نسخه به فراوری رسیده است، بنابراین جای تعجبی ندارد که این شرکت از هیچ هزینه ای برای ساخت این خودرو دریغ نکرده باشد. برای نمونه شاسی این خودرو به صورت یکپارچه از فیبرکربن ساخته شده که در داخل کابین می توان این مورد را مشاهده کرد.

کابین ویکتور نیز با تریم چرمی آراسته شده است. رنگ های به کار رفته نظیر سبز جنگلی و قهوه ای فندقی ترکیب خوبی را با رنگ تیره کربن تشکیل داده اند و قسمت بالایی کابین ویکتور نیز از جنس کشمیر است.

دسته دنده آستون مارتین ویکتور از چوب ساخته شده که ظاهری شکیل و زیبا دارد. در باقی نقاط کابین نظیر قطعات سخت افزاری نیز از آلومینیوم و تیتانیوم استفاده شده که جلوه ای زیبا و جذاب دارند.

آستون مارتین هنوز اطلاعاتی در باره قیمت نسخه منحصر به فرد ویکتور منتشر نکرده است، هرچند با توجه به سابقه آستون مارتین و خاص بودن آستون مارتین ویکتور، باید منتظر قیمت نجومی برای چنین خودرویی باشیم.

آستون مارتین ویکتور از یک سو ادای احترامی به نسخه های کلاسیک این خودروساز محسوب می گردد و از سوی دیگر نشان می دهد می توان از فناوری های پیشرفته ای که در خودروهای دیگر استفاده شده، در خودروهای جدید نیز بهره گرفت.

منبع: MOTOR1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1240

به "آستون مارتین ویکتور؛ تک خال انگلیسی در دنیای ابرخودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستون مارتین ویکتور؛ تک خال انگلیسی در دنیای ابرخودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید