آسپندوس (آمفی تئاتر) - آنتالیا -ترکیه

به گزارش مجله بیزبینگ، آسپندوس که در 8 کیلومتری شهر سریک واقع شده است، مربوط به 1000 سال پیش از میلاد است. این آمفی تئاتر باستانی 200 سال بعد از میلاد توسط رومی ها ساخته شده است. بیشتر توریستهاحتماً از این اثر باستانی بی نظیر بازدید می نمایند.

آسپندوس (آمفی تئاتر) - آنتالیا -ترکیه

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور آنتالیا همراه باشید.

شهر تاریخی آسپندوس از دیدنی های آنتالیا به شمار می رود. این شهر تاریخی که در 40 کیلومتری آنتالیا است و با آمفی تئاتر باستانی خود یکی از مکان های تاریخی ترکیه محسوب می گردد.تئاتر آسپندوس که دارای یک دورنمای بسیار عالی است بدون تخریب تا به امروز باقی مانده است ویکی از جاذبه ها گردشگری شمار می رود.امروزه از آسپندوس برای برگزاری جشنواره های مهم هنری استفاده می گردد.

این شهر زیبا در مقابل دو تپه ساخته شده و از تمام ساختمان های شهر، سالن تئاتر آسپندوس یکی از خیره کننده ترین آنها محسوب می گردد. هنوز هم خرابه های برجای مانده از ساختمان های این شهر باستانی به چشم می خورند. در قسمت شمالی آسپندوس می توان بقایای قنات ها و آبراه هایی را مشاهده کرد که در تأمین آب شهر نقش دارند.سالن تئاتر و قنات های آسپندوس هر یک توسط معماران متفاوتی ساخته شده که هدف شان از ساخت این بناهای عمومی به دست آوردن جایزه سلطنتی یعنی ازدواج با دختر پادشاه آسپندوس، بوده است. از آنجاییکه پادشاه از هر دوی این آثار خوشش آمده بود، بیان کرد که دخترش را به دو نیم تقسیم نموده و نیمی از وی را به هر یک از آنها خواهد داد. طراح قنات و آبراه های شهر با این پیشنهاد موافقت کرد در حالیکه سازنده سالن تئاتر از سهم خود گذشت. همین امر باعث شد تا پادشاه دخترش را به ازدواج طراح و سازنده سالن تئاتر درآورد.

...

منبع: سفرگو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 647

به "آسپندوس (آمفی تئاتر) - آنتالیا -ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسپندوس (آمفی تئاتر) - آنتالیا -ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید