تور استانبول ارزان: تنگه بسفر استانبول را از زیر آب ببینید!

به گزارش مجله بیزبینگ، تنگه بسفر استانبول

دنیا پر از گمشده هایی است که منتظر افرادی ماجراجو هستند که به سراغشان بروند و آنها را کشف نمایند. اما در همین نزدیکی ها هم جاذبه های زیادی وجود دارند که بسیار زیبا هستند و شاید آنقدر در چشم بوده اند که یادمان رفته تا از بعد دیگری به آنها نگاه کنیم و زیبایی هایشان را ببینیم. برای تماشا این اتفاقات باید کمی خلاق بود آن هم خلاق در نگاه، تا بتوان آنها را متفاوت تر و مجذوب کننده تر دید. در این مورد، معمولا عکاس ها با حوصله تر و خوش ذوق ترند چرا که دوست دارند به پدیده های اطرافشان از دید دیگری نگاه نمایند. کاری که در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم بکنیم این است که کمی از این خلاقیت را به شما نشان دهیم تا بتوانید گوشه ای از دنیا را از دریچه دوربین یک عکاس خوش ذوق ببینید. در ادامه همراه ما باشید:

تور استانبول ارزان: تنگه بسفر استانبول را از زیر آب ببینید!

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

یکی از معروفترین عکاس های کشور ترکیه، آقای آلپتکین بالوگلو (Alptekin Baloglu) است که بیشتر عکس های خود را در حین غواصی ثبت نموده است و توانسته به خاطر همین نوع نگاه متفاوتش، جایزه های زیادی بگیرد. این عکاس تا حالا به کشورهای زیادی مثل مصر، سودان، اندونزی، برمه، استرالیا، بلیز، تایلند، فرانسه، اسپانیا و مالدیو و… سفر نموده است و تصاویر خود را در سواحل این کشورها و در حین غواصی گرفته است. یکی از برترین کارهای او عکاسی در تنگه بسفر استانبول (bosphorus Istanbul) است که تصاویر چشم نواز ثبت شده از او توانست برایش جایزه های زیادی به ارمغان بیاورد.

کمی درباره تنگه بسفر

بسفر نام تنگه مشهوری در کشور ترکیه و در شهر بزرگ و زیبای استانبول است که 2 قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می نماید و در واقع باعث تقسیم شدن استانبول به دو قسمت اروپایی و آسیایی شده است. هر روزه در این تنگه، تورهای کشتی زیادی برگزار می گردد که برترین راه برای گشتن آن و لذت بردن از منظره ها این تنگه و کاخ ها و عمارت های اطراف آن است.

چیزی که این عکاس هنرمند می خواهد این است که جهان را نه به چشم آدم های معمولی دیگر بلکه از یک دریچه دیگر ببیند و بتواند طبیعت را با صدا و سکوتش بفهمد، او گفته توانسته این سکوت را در زیر آب ها پیدا کند.

آقای بالوگلو توانست در سال 1999، کتابی به نام بازتاب از زیر آب را چاپ کند. بعد از چاپ کتابش و پیروزیتی که بدست آورد، به حدود 30 شهر ترکیه سفر کرد و در آنجا نمایشگاه هایی برای عکس های خود برپا کرد. این عکاس ترک تا حالا 47 جایزه معتبر عکاسی از جشنواره های جهان گرفته است و در این زمینه معروفیت جهانی دارد.

آقای بالوگلو در سال 2003، کتاب دیگری به نام ستارگان در زیر آب ها را چاپ کرد که پیروز تر از کتاب اول بود و در آن تصاویر بسیار زیبایی از جهانی زیر آب دیده می شد.

همانطور که گفته شد، این عکاس تا حالا به کشورهای زیادی از سرتاسر جهان سفر نموده است که از میان همه آنها، یکی را منحصر بفرد تر از بقیه می داند و آن هم سفر دریایی اش به تنگه بسفر است که در اینجا می خواهیم تصاویر استثنایی ثبت شده از دریچه دوربین او را با هم دیدن کنیم. این تصاویر نه مانند تصاویر دیگری که از این تنگه دیده اید بلکه نوع متفاوت و خلاقانه تری نسبت به آنهاست.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1982

به "تور استانبول ارزان: تنگه بسفر استانبول را از زیر آب ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: تنگه بسفر استانبول را از زیر آب ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید