چگونه مسافرت دانشجویی آسانی داشته باشیم؟

به گزارش مجله بیزبینگ، سفر در دوران دانشجویی کار سختی نیست و با شرکت در برنامه های مختلف که برای این هدف ایجاد شده اند یا کاهش هزینه های غیرضروری می توانید در دوران دانشجویی هم به راحتی سفر کنید

چگونه مسافرت دانشجویی آسانی داشته باشیم؟

دانش آموزان و دانشجویان به کشف جهانی پیرامون خود علاقه زیادی دارد؛ از محوطه کالج یا دانشگاه گرفته تا شهر و حومه آن و حتی کشورهای خارجی. چه دوست داشته باشید در کشور خودتان یا کشورهای خارجی با وسایلی مثل موتورسیکلت سفر کنید و چه به کوله گردی علاقه مند باشید، بدون تردید دوران کالج و دانشگاه برترین دوران برای سفر هستند؛ زیرا در این سال ها هم می توانید روابط اجتماعی بهتری با سایر افراد برقرار کنید و هم در اوج دوران کنجکاوی خود هستید. از سوی دیگر درمورد سفر مقرون به صرفه نیز احساس بدی ندارید.

سفر دانشجویی برای دانش آموزان و دانشجویان مزایای زیادی دارد و می تواند پیامدهای مثبتی را برای زندگی و آینده آن ها به همراه داشته باشد. دانش آموزان با سفرکردن می توانند با سبک های زندگی و فرهنگ های مختلف آشنا شوند یا با افراد متخصص در زمینه های مختلف دیدار نمایند که می تواند به استخدام آن ها در موقعیت های شغلی مناسب در آینده منجر گردد.

بعلاوه درصورتی که دانشجویان قصد مهاجرت به کشورهای دیگر یا تحصیل در خارج را داشته باشند، سفر می تواند آن ها را با کشورهای دیگر و فرصت های احتمالی مهاجرت به بعضی از کشورها آشنا کند. در این مقاله از خبرنگاران شما را با 5 راه حل آشنا خواهیم کرد که با بهره مندی از آن ها می توانید بیشترین سفر را در دوران کالج داشته باشید.

1. شرکت در برنامه های بین المللی تبادل دانشجو

شرکت در برنامه های بین المللی تبادل دانشجو یکی از برترین روش های سفر دانشجویان به کشورهای دیگر و تحصیل در آن ها است. بعضی از دانشگاه ها به وسیله برنامه های دولتی دانشجو های شان را با یکدیگر مبادله می نمایند. شما می توانید پس از یک سال تحصیل در کالج خودتان در این برنامه ها شرکت کنید. بعلاوه با بهره مندی از این برنامه ها که بعضی از آن ها مقداری از هزینه ها را نیز پرداخت می نمایند، می توانید به مدت یک ترم یا حتی تا یک سال در کشور دیگری تحصیل کنید. این نوع مهاجرت باعث می گردد با فرهنگ و سبک زندگی مردم و بعلاوه فرصت های شغلی در سایر کشورها آشنا شوید. ضمناً برای سفر به نقاط مختلف کشور مقصدتان نیز فرصت کافی دارید.

برای ثبت تقاضا جهت شرکت در این برنامه های کاربردی و بسیار مفید، باید از فردی متخصص درزمینه نگارش اظهارنامه شخصی یاری بگیرید. خوشبختانه سرویس های آنلاین زیادی برای انجام این کار ایجاد شده اند و با آنالیز این سرویس ها می توانید از خدمات یکی از آن ها بهره مند شوید.

2. صرفه جویی در هزینه ها

بسیاری از دانشجویان به علت نداشتن توانایی مالی یا ترس از بالابودن هزینه ها از سفر کردن خودداری می نمایند و حتی پس از انتها دوران تحصیلشان نیز به سفر فکر نمی کند؛ زیرا تصور می نمایند یافتن شغلی مناسب در اولویت است. اگرچه نمی توان بالابودن هزینه ها در بعضی از کشورهای خارجی را انکار کرد؛ اما با مدیریت هزینه های جاری می توان تاحدودی این هزینه ها را به راحتی تأمین کرد.

به عنوان مثال می توانید بسیاری از هزینه های غیرضروری و مخارج افراطی را کمتر کنید؛ مثلاً می توانید غذایتان را خودتان بپزید و لباس هایتان را خودتان بشویید. درصورتی که کتاب های درسی تان قیمت بالایی دارند، می توانید نسخه کپی شده یا دست دوم آن ها را خریداری کنید یا نسخه الکترونیکی آن ها را از اینترنت دریافت کنید. چشم پوشی از بسیاری از سرگرمی های بی فایده نیز می تواند به افزایش صرفه جویی در هزینه ها یاری شایانی کند

هر چقدر بیشتر در هزینه ها صرفه جویی کنید، بیشتر می توانید به کشورهای مختلف سفر و حتی می توانید برای سفر به کشورهای بسیار محبوب گردشگری مثل فرانسه، مالدیو، یونان و اسپانیا نیز برنامه ریزی کنید.

3. سفر به مغازه مقاصد مقرون به صرفه قیمت

کشورهای قاره های آسیا و آفریقا و تعدادی از کشورهای اروپا و بعلاوه کشورهای خاورمیانه، مقصد مناسبی برای سفر دانشجویان هستند. از میان برترین مقاصد سفر برای دانشجویان در قاره های مختلف می توان به آلبانی، کامبوج، کلمبیا، چین. جمهوری دومینیکن، لتونی، مالزی، اندونزی، لهستان، پرو، پرتغال و رومانی اشاره نمود. شهر آمستردام در هلند و کیتو در اکوادور، نیز دو گزینه مناسب برای دانشجویان محسوب می شوند.

البته بعضی از دانشجویان در مقاصد مقرون به صرفه قیمت نیز ولخرجی می نمایند. خرید سوغاتی های متعدد و متنوع و شرکت در تمام جشنواره ها چندان ضروری نیست. شما می توانید با شرکت در سرگرمی های ساده همانند بازدید از جاذبه هایی که هزینه بازدید از آن ها چندان زیاد نیست، قایق سواری و شرکت در تورهای دارای راهنما از سفرتان بیشترین لذت را ببرید

4. سفر به کشورهای دیگر جهت کارآموزی

اگر درزمینه خاصی تخصص دارید و از اعتمادبه نفس کافی هم برخوردار هستید، می توانید برای کارآموزی به کشورهای دیگر سفر کنید و تعطیلات تابستانی را با هزینه کمی در کشور دیگری سپری کنید. اگر در رشته هایی مثل پزشکی، داروسازی، صنعت هوانوردی روزنامه نگاری و بسیاری از رشته های مرتبط با علوم طبیعی و اجتماعی تحصیل می کنید، می توانید از فرصت های خوب برای کارآموزی در کشورهای دیگر بهره مند شوید.

5. شرکت در برنامه های ارائه دهنده خدمات و رفاه اجتماعی

اگر در یک زمینه خاص مهارت و تخصص زیادی دارید، با شرکت در چنین برنامه هایی می توانید به راحتی به بعضی از کشورها سفر کنید. اگرچه تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه ازنظر مالی و امکانات رفاهی، شرایط خوبی ندارند؛ اما بعضی از آن ها برترین مقاصد گردشگری هستند. اگر نمی خواهید به عنوان کارآموز مدت زیادی به کشور دیگر سفر کنید، می توانید به عنوان داوطلب سفر مقرون به صرفهی به بعضی از کشورهای مجذوب کننده داشته باشید.

برای شرکت در این برنامه ها لازم نیست مهارت و تخصص آن چنانی داشته باشید و یک دیپلم دبیرستان هم می تواند کافی باشد. برای آگاه شدن از این برنامه ها می توانید به سازمان های خیریه، سازمان های مردم نهاد، سازمان های مدیریت نماینده فعالیت های امدادی و دیگر نهادهای فعال درزمینه فعالیت های بشردوستانه، مراجعه کنید.

برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا UNDP یا به عبارت دیگر شبکه های جهانی توسعه ی ملل متحد که بزرگ ترین مرجع یاری نماینده برای توسعه کشورهای در حال توسعه در سطح جهان محسوب می گردد، یکی از برنامه های عمرانی بسیار خوب است که با شرکت در آن می توانید هم سفری مقرون به صرفه به کشورهای در حال توسعه داشته باشید و هم به بهترشدن جهان یاری کنید. برای شرکت در این برنامه باید اخبار مربوط به آن را همواره دنبال کنید.

سخن آخر

همان طور که قبلاً گفتیم با سفر در دوران دانشجویی هم می توانید بیشترین بهره را از برترین دوران زندگی خود ببرید و هم آینده ی خود را بسازید. ضمناً با سفر به نقاط مختلف جهان درس های فراوانی می گیرید که در هیچ کلاسی و در هیچ کتابی در خصوص آن ها صحبت نمی گردد؛ پس تا می توانید در دوران دانشجویی سفر کنید.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1998

به "چگونه مسافرت دانشجویی آسانی داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مسافرت دانشجویی آسانی داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید