آسیاب آبی نوسود در کرمانشاه بازسازی شد

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: آسیاب آبی حوضه لاره نوسود بازسازی شد، این آسیاب یکی از نمونه های کم نظیر برای ایجاد موزه آب در استان است.

آسیاب آبی نوسود در کرمانشاه بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری روز شنبه 18 مردادماه 99 اضافه کرد: این آسیاب در آبیاری باغ ها و تأمین آب مردم منطقه تأثیر دار. بالابری که به تازگی در این مجموعه ساخته شده با نیروی آب کار می نماید.

او یادآور شد: آسیاب آبی حوزه لاره، دارای بلندترین تنوره آسیاب آبی در محدوده اورامانات است، با آغاز جنگ تحمیلی خالی این منطقه خالی از سکنه شده و این آسیاب تخریب می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اشاره به بازگشت مردم بومی به این منطقه در سال 71 و احیای این آسیاب، گفت: با توجه به مدارک کاملی که از این آسیاب وجود داشت، مجددا به همان شکل قدیم ساخته شد و آغاز به فعالیت کرد.

او اضافه کرد: عملیات بازسازی این آسیاب تاریخی، با اختصاص اعتبار لازم و به کارگیری تیمی از کارشناسان زبده به انتها رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1135

به "آسیاب آبی نوسود در کرمانشاه بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیاب آبی نوسود در کرمانشاه بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید