پلی نزی از زیباترین نقاط دنیا در دل اقیانوس آرام است

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پلی نزی از زیباترین نقاط دنیا در دل اقیانوس آرام است.

پلی نزی از زیباترین نقاط دنیا در دل اقیانوس آرام است

پلی نزی فرانسه مجموعه ای از جزایر بکر و زیبا در دل اقیانوس آرام جنوبی است که گردشگران می توانند برای کسب آرامش و دوری از شلوغی زندگی امروز به این منطقه سفر کنند.

پلی نزی فرانسه مجموعه ای از جزایر مرجانی و آتشفشانی است که هر دو نوع این جزایر دارای جاذبه های بسیاری است. این جزایر برای دوستداران طبیعت مقصد مناسبی است. پلی نزی جزایری گرمسیری با دریاهای شفاف، ساحل های سفید شنی و ماسه ای، جزایر مرجانی و طبیعت زیبا بر دامنه کوه هاست.

تاهیتی، بورابورا، هوآهینه، رانگیروآ از جزایر این مجموعه هستند و گفته می شود که مروارید سیاه معروف ترین سوغاتی پلی نزی فرانسه است؛ البته روغن مونو و وانیل از دیگر سوغاتی های محبوب این جزیره هستند.

تاهیتی بزرگترین و معروفترین جزیره این مجموعه است که بیش از هزار کیلومتر مربع است. سواحل، چشمه های آب گرم و و مراسم های بومی وسنتی از جاذبه های این جزیره بشمار می آید. این جزیره به علت فوران آتشفشان ایجاد شده و منطقه ها بکر و زیبای اطراف آن گردشگران و علاقمندان بسیاری را خود جذب می کند.

از دیگر جاذبه های این جزیره میتوان به موزه رابرت ون پیل، موزه تاهیتی، موزه جیمز نورمن، موزه هنرهای خیابانی و گالری هنری وینکار، بنای تاریخی موتس، قصر آرکبیشاپس، چشمه آب گرم رادیسون، آبشار فارامای، کوهستان مارائو، پارک واییته و آکواریوم لاگوناریوم اشاره کرد. همچنین برگزاری جشنواره گل و صنایع دستی، موج سواری، ماهیگیری، پایکوبی، ورزش های سنتی و مسابقات قایقرانی از تفریحات این جزیره به شمار می آیند.

این جزیره غذاها و دسرهای پرطرفداری دارد مانند فافارو، ماهی خام با شیر نارگیل، پای نارگیل، پوی موچی و موچی شکلات که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

بورابورا یکی از جزایر مرجانی پلی نزی بوده و در شمال غربی تاهیتی واقع است. این جزیره به جزیره عاشقان معروف بوده و مقصد مجذوب کنندهی برای گردشگران است و انتخاب بسیاری از زوج های جوان برای ماه عسل است. این جزیره در پیرامون خود تالاب و جزایر مرجانی بسیاری دارد و کوه مونت اونتامو بلندترین بخش جزیره است. مونت اونتامو یک آتشفشان خاموش با عمر چند میلیون سال است که برای تماشای بهتر آن گردشگران باید از قایق استفاده کنند.

مجذوب کنندهیت بورابورا وجه ماجراجویانه و گشت و گذار در جنگل های گرمسیری آن است. یکی دیگر از تجربه هایی که سفر به این جزیره به گردشگران می بخشد تجربه غذاهای ناب این منطقه است. این جزیره همانند تاهیتی از فوران یک آتشفشان ایجاد شده و ساحل ماتیرا یکی از سواحل زیبا و مجبوب این جزیره است. گردشگران می توانند در آبهای منتهی به این ساحل شنا کنند و با غواصی در این آبها از جهانی تماشای جهانی دیدنی زیر آب و موجودات دریایی مانند عروس دریایی لذت ببرند.

هوآهینه یکی از جزایر این مجموعه است و به دو بخش هوآهینه کوچک و بزرگ تقسیم می شود. این جزیره برای علاقمندان به تاریخ مجذوب کننده است. در آن شواهدی از فرهنگ بومیان این منطقه موجود است و هوآهینه یکی از مراکز باستان شناسی است. یکی از مجذوب کنندهیت های این جزیره مارماهی هایی است که طولشان به 2 متر می رسد. در افسانه های بومی این منطقه آمد که این مارهاهی ها مقدسند.

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این جزیره پدیده اشعه سبز است. در این پدیده که در نقاط محدودی از جهان قابل مشاهد است نور خورشید پیش از غروب در جو شکسته می شود و نور سبز رنگ تولید می شود.

رانگیروآ بزرگترین جزیره مرجانی پلی نزی است. این جزیره تالاب بزرگ و خشکی کوچکی دارد. آبهای شفاف و طبیعت بکر از مجذوب کنندهیت های رانگیروآ برای گردشگران است. این جزیره مناسب ترین محل برای شنا و غواصی است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2082

به "پلی نزی از زیباترین نقاط دنیا در دل اقیانوس آرام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی نزی از زیباترین نقاط دنیا در دل اقیانوس آرام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید