آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داریم

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/اردبیلمعاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در همه حوزه ها آماده مقابله با تهدیدهای استکبار جهانی هستیم به طوری که تقویت برنامه های پیشگیرانه در حوزه پدافند غیرعامل مدنظر است.

آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داریم

به گزارش خبرنگاران، سردار محمدعلی مطیعی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل اظهار کرد: سال جاری به خاطر افزایش سطح تهدیدات در کشور به ویژه از سوی استکبار جهانی سازمان پدافند غیرعامل سعی کرد تا توان خود را ارتقا دهد تا قدرت بازدارندگی در برابر این تهدیدها که در بعضی موارد از سوی کشورهای مرتجع عرب منطقه نیز انجام می گردد بالا برد.

وی اعلام کرد: با پیگیری سازمان پدافند غیرعامل و مصوباتی که رئیس جمهور به همه دستگاه ها ابلاغ نموده اند، هم در بخش نظامی و هم دولتی آمادگی کامل برای رفع تهدیدهای دشمنان در کشور به وجود آمده است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در بخش دولتی مراقبت ها و اقدامات پیشگیرانه افزایش یافته است و در قالب چنین جلساتی کوشش می گردد تا با تذکر، دقت نظر و مراقبت بیشتر برنامه های اولویت دار دستگاه های مختلف اجرایی مدنظر قرار گیرد.

مطیعی گفت: در بخش نظامی نیز ما توان بازدارندگی خود را در مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمنان افزایش دادیم تا به سرعت خطرات و آسیب ها دفع شده و توان خودمان را در مقابله با این تهدیدها افزایش دهیم.

وی اضافه نمود: با سفر به استان های مختلف سعی شد تا مسایل و موضوعات مختلف مورد آنالیز دقیق قرار گیرد به طوری که هم اکنون سازمان پدافند غیرعامل از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و سعی بر این است تا خلاها و نارسائی ها رفع گردد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور نمونه این آمادگی ها را در حوزه نظامی ابتکار جمهوری اسلامی ایران در ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکائی ها اعلام و توضیح داد: ما این هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را که بیش از 200 میلیون دلار ارزش داشت با آتش به اختیار ساقط کردیم و آنها مجبور به عقب نشینی از تهدیدات خود شدند.

مطیعی اعلام کرد: در کنار همه این اقدامات همچنان انتظار می رود دستگاه های خدمات رسان به ویژه آب، برق و گاز که فعالیت آنها مستقیم با آستانه تحمل مردم در ارتباط است، با برگزاری مانورها و توان مقابله و ذخیره سازی مناسب به اصل پیشگیرانه و اصول پدافند غیرعامل عمل نمایند.

وی اظهار کرد: در کنار همه این اقدامات مردم باید در صحنه باشند تا با سازماندهی اقشار مختلف مردم به دور از تنش و اضطراب آنها را برای روزهای احتمالی تهدید و خطرات دشمنان آماده و مهیا کنیم و کوشش کنیم تا با توجیه مردم و دستگاه های خدمات رسان در این چرخه عیوب و نواقصات احتمالی رفع گردد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور موضوع اصلی پدافند غیرعامل را مقابله با تهدیدها و ترفندهای تروریستی و خصمانه دشمنان اعلام کرد و گفت: در 40 سال اخیر دشمن همیشه علیه ملت، دولت و نظام اسلامی ما توطئه به راه انداخته در حالی که با تدارک زیرساخت ها و ارتقای توان و آمادگی سعی بر این بوده تا مراکز حیاتی و حساس کشور مورد صیانت قرار گرفته و ضریب امنیت ارتقا یابد.

مطیعی با قدردانی از کوشش وزرای نفت و نیرو در توجه جدی به مساله پدافند غیرعامل و برگزاری رزمایش ها و مانورهای مختلف با هدف حفظ آمادگی اعلام کرد: باید این رزمایش بدون اطلاع قبلی و با هدف سنجش توان نیروها انجام گردد که در مناطق مختلف نظیر جزیره خارک که از ذخایر نفتی بی نظیر برخوردار است، با برگزاری منظم مانورها کوشش بر رفع ایرادات احتمالی است.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل گفت: باید خودمان را در موقعیتی قرار دهیم که ذخیره نفت، گاز، آب و سایر نیازمندی های مردم به دلیل مسائل به وجود آمده در شرایط حداقلی است و در این وضعیت سعی مان بر تقویت زیرساخت ها و رفع ایرادات باشد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در انتها اعلام کرد: انتظار این است که شرکت گاز به تقویت و توسعه تاسیسات گازرسانی، ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه زیرساخت های اینترنتی و مقابله با حملات سایبری و سایر دستگاه های خدمات رسان نیز به راهکارهای درست و منطقی در پشتیبانی از خلاهای احتمالی اقدام نموده و زمینه آسودگی بیشتر مردم را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 514

به "آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید