آمار ترسناک غرق شدگی در ایران ، افزایش تعداد زنان غرق شده ، بیشتر غرق شدن ها در رودخانه است نه دریا!

به گزارش مجله بیزبینگ، سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار غرق شدگی را در کشور خاطرنشان کرد و از افزایش تعداد زنان غرق شده نسبت به گذشته اطلاع داد.

آمار ترسناک غرق شدگی در ایران ، افزایش تعداد زنان غرق شده ، بیشتر غرق شدن ها در رودخانه است نه دریا!

به گزارش خبرنگاران، سازمان پزشکی قانونی کشور گفت که در سال گذشته هزار و 152 نفر بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش 1.1 درصدی نسبت به سال 1400، همچنان رقم بالایی محسوب می گردد. بعلاوه از کل تلفات غرق شدگی در سال گذشته 939 نفر مرد و 213 نفر زن بودند درحالی که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگی در سال 1400 هزار و هشت و تعداد زنان 157 نفر بوده است.

در سال 1401 بیشترین تلفات غرق شدگی به ترتیب در استان های مازندران با 161 مورد فوتی، گیلان با 119 مورد فوتی، خوزستان با 98 مورد فوتی و فارس با 97 مورد فوتی بوده است.

بر اساس آمارهای موجود در سال 1401 از کل تلفات غرق شدگی، 556 نفر در فصل تابستان جان خود را از دست داده اند که این رقم شامل 48.3 درصد از کل تلفات غرق شدگی در طول سال است. بعلاوه در این سال بیشترین آمار غرق شدگی با 269 نفر در مرداد ماه و کمترین آن با 32 نفر در بهمن ماه ثبت شده است.

برخلاف تصور عمومی بیشترین تلفات غرق شدگی همیشه مربوط به رودخانه هاست و دریاها در رتبه دوم این آمار قرار می گیرند. در سال گذشته 303 نفر شامل 26.3 درصد از کل موارد غرق شدگی در رودخانه های کشور جان خود را براثر غرق شدگی از دست دادند که این امر توجه و احتیاط بیشتر مرد را برای شنا و آبتنی در رودخانه ها می طلبد تا پس از این شاهد وقوع حوادث ناگوار در این موارد نباشیم.

در این مدت 250 نفر نیز در دریاها جان باخته اند که 23 نفر آنان در منطقه ها ایمن سازی شده و مجاز و 227 نفر در منطقه ها غیرمجاز جان خود را از دست داده اند، این موضوع بیانگر تاثیر اقدامات صورت گرفته در منطقه ها ایمن سازی شده، لزوم توجه به بیشتر به توسعه این منطقه ها و اهمیت ویژه استفاده هموطنان عزیزمان از این منطقه ها جهت شنا در دریاست.

پس از دریاها نیز استخرهای کشاورزی با 167 مورد فوتی، استخرهای شنا با 126 مورد فوتی، کانال های آب با 84 مورد فوتی، دریاچه های مصنوعی و سد با 70 مورد فوتی، حوض و حوضچه با 45 مورد فوتی، چاه با 34 و دریاچه طبیعی با 17 مورد فوتی بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند. 56 نفر نیز در سایر مکان های آبی جان باخته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2291

به "آمار ترسناک غرق شدگی در ایران ، افزایش تعداد زنان غرق شده ، بیشتر غرق شدن ها در رودخانه است نه دریا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ترسناک غرق شدگی در ایران ، افزایش تعداد زنان غرق شده ، بیشتر غرق شدن ها در رودخانه است نه دریا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید