آمریکا: هکر ها از تاکتیک های ناشناخته بهره بردند

به گزارش مجله بیزبینگ، آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که عاملان حمله سایبری گسترده اخیر به آژانس های دولتی، شرکت های خصوصی و نهادهای زیر ساختی مهم از تاکتیک های ناشناخته متنوع استفاده نموده اند.

آمریکا: هکر ها از تاکتیک های ناشناخته بهره بردند

به گزارش بامداد شنبه شبکه خبری سی ان ان، آژانس امنیت زیر ساخت و امنیت سایبری اعلام نمود: نرم افزار سولارویندز تنها راهی نبوده که هکرها به شبکه های مختلف آنلاین نفوذ نموده اند.

بر اساس اعلام این آژانس امنیتی، این تهدید یک خطر عظیم برای دولت فدرال، نهادهای زیر ساختی مهم و دیگر سازمان های بخش خصوصی ایجاد نموده و هکرها از تاکتیک ها، تکنیک ها و شیوه های به روز استفاده نموده است.

این تحلیل از سوی آژانس امنیت سایبری آمریکا در حالیکه منتشر می شود که فهرست آژانس های دولتی، شرکت های خصوصی و دیگر سازمان های مورد هدف حمله سایبری رو به افزایش است. وزارت نیرو آمریکا چند ساعت پس از بیانیه مزبور، اعلام نمود : شواهدی در دست دارد که هکرها با استفاده از بدافزار مشابه به شبکه های این وزارتخانه دسترسی پیدا نموده اند.

بعضی از مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا تایید کردند که وزارت خارجه، وزارت امنیت داخلی و وزارت دفاع نیز در معرض این حمله سایبری قرار گرفتند.

تیم تحقیقاتی در کوشش است تا میزان تاثیر این حمله بسیار پیچیده بر جامعه اطلاعاتی، نظامی و آزمایشگاه های هسته ای را تشخیص دهد.

مقامات ایالات متحده آمریکا تا چند هفته پیش و زمانی که یک شرکت امنیت سایبری خصوصی به نام فایرآی به اطلاعات آمریکا هشدار داده که هکرها به لایه های دفاعی این کشور حمله کردند، متوجه این حمله نشده بودند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1420

به "آمریکا: هکر ها از تاکتیک های ناشناخته بهره بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: هکر ها از تاکتیک های ناشناخته بهره بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید