آنچه که باید درباره کوچ سرفینگ بدانید

به گزارش مجله بیزبینگ، زمانی که قصد سفر به کشوری را دارید، حتما در پی راهی برای کاهش هزینه های خود هستید. حتی اگر در سفر خود صرفه جویی های لازم را انجام دهید باز هم هزینه هتل ممکن است بیشترین بخش از هزینه های سفر را در بر گیرد. کوچ سرفینگ ایده ای است که این مشکل را برای خیلی از گردشگران حل نموده است. در کوچ سرفینگ افراد مهربان و میهمان نوازی در سراسر جهان درب خانه های خود را به روی مسافران باز نموده اند تا چند شبی را میزبان آنها باشند و اقامتی رایگان برای شما خواهد بود. امروز در مجله گردشگری خبرنگاران هرآنچه که ضروری است درباره کوچ سرفینگ بدانید را خواهید خواند.

آنچه که باید درباره کوچ سرفینگ بدانید

کوچ سرفینگ چیست؟

کوچ سرفینگ یا کاناپه گردی به معنای گذراندن چند شب در خانه یک میزبان محلی است بعضی میزبانان خود از افرادی هستند که اهل سفر بوده اند یا افرادی هستند که به کشوری دیگر مهاجرت نموده و هنوز هم می خواهند با دنیای سفر و گردشگری در ارتباط باشند. بعضی از میزبانان هم از افراد بومی هستند که تمایل دارند با افرادی از کشورهای دیگر ارتباط دوستی برقرار نمایند یا زبان انگلیسی خود را تقویت نمایند. این میزبانان خانه و امکانات را به طور رایگان در اختیار مسافران قرار می دهند و این روابط گاهی به دوستی های عمیق منجر می گردد. برخلاف نام کوچ سرفینگ یا کاناپه گردی، همواره احتیاج نیست بر روی کاناپه بخوابید. بعضی میزبانان دارای اتاقی جداگانه برای میهمان هستند. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

در کشورهایی مانند هنگ کنگ، کره جنوبی و سنگاپور، که هزینه های زندگی بسیار بالا است، کوچ سرفینگ هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.البته اگرچه اقامت رایگان اهمیت دارد اما حفظ حریم شخصی نیز بسیار مهم است. تمام روزهای سفر خود را در حال کوچ سرفینگ نباشید. زمانی از سفر خود را در هتل ها و سوئیت های شخصی بگذرانید.

آیا کوچ سرفینگ رایگان است؟

بله. در کوچ سرفینگ احتیاجی به هزینه کردن نیست اما بهتر است برای میزبان خود یک هدیه مناسب به همراه بیاورید. البته میزبان انتظاری از شما ندارد اما بهتر است یک هدیه یا سوغات از کشور خود بیاورید. اگر امکان خرید هدیه را ندارید، می توانید یک وعده غذایی را تهیه کنید یا مواد اولیه پخت یک وعده غذا را بخرید. آنچه در کوچ سرفینگ از شما انتظار می رود این است که با میزبان معاشرت کنید. سعی کنید رابطه ای محبت آمیز با میزبان برقرار کنید و خود را پرمشغله نشان ندهید تا میزبان حس نکند از او سو استفاده شده است. یکی از بخش های مهم کوچ سرفینگ این است که از افراد بومی یاری و هدایت هایی بخواهید که شاید در هیچ کتاب هدایت پیدا نکنید.

مزایای کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ علاوه بر فراهم کردن یک اقامت رایگان مزایای دیگری هم دارد. یک میزبان خوب اطلاعات مفیدتری از مقصد شما در اختیارتان بگذارد. دوستان بومی شما می توانند مکان هایی محبوب محلی را به شما معرفی نمایند و پیشنهادات خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها به شما بدهند. با کوچ سرفینگ به آشپزخانه دسترسی دارید و خواهید دید که هزینه خرید مواد غذایی برای آشپزی در خانه بسیار کم تر از خوردن غذا در رستوران است. به علاوه، غذاهای سالم تری نیز خواهید خورد. ممکن است رابطه دوستی عمیقی بین شما و میزبان تان شکل بگیرد. کوچ سرفینگ تنها مختص افرادی که تنها سفر می نمایند نیست بلکه خانواده ها و دوستانی که با هم به مسافرت می فرایند می توانند میزبان های خوبی پیدا نمایند.

آیا کوچ سرفینگ روش قابل اعتمادی است؟

با خواندن و شنیدن اخبار حوادث ممکن است ماندن در خانه افرادی که کاملا با شما غریبه هستند کمی ترسناک و خطرناک به نظر برسد. اما وبسایت کوچ سرفینگ با میزبان ها و میهمان های متخلف برخورد می نماید. به علاوه، نکات مفیدی برای انتخاب میزبان و رعایت نکات امنیتی در وبسایت وجود دارد. شما ابتدا می توانید انتخاب کنید که با چه افرادی قصد هم خانه شدن را دارید. برای مثال دوست دارید به خانه یک خانم، آقا، زوج یا یک خانواده بروید. بعلاوه می توانید از روی پروفایل افرادی که در این وبسایت ثبت نام نموده اند از علایق و شخصیت آنها تاحدودی باخبر شوید. پیش از انتخاب میزبان می توانید نظر دیگر مسافران را درباره آنها بخوانید یا حتی با دیگر مسافران تماس گرفته و از آنها درباره تجربه کوچ سرفینگ شان در خانه میزبان مورد نظر سوال بپرسید. میزبان ها می دانند که اگر با میهمانان بدرفتاری نمایند امتیاز منفی می گیرند و شانس کمتری برای میزبانی در آینده خواهند داشت. بعلاوه اگر بخواهند پروفایل نو بسازند که امتیازات منفی قبلی را حذف نمایند، سیستم این اجازه را به آنها نخواهد داد.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1933

به "آنچه که باید درباره کوچ سرفینگ بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که باید درباره کوچ سرفینگ بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید