اتحادیه اروپا 2 شرکت و 10 عضو دیگر دولت میانمار را تحریم کرد

به گزارش مجله بیزبینگ، به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا امروز در اقدامی عوام فریبانه در جریان نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو، 2 شرکت و 10 عضو دیگر دولت کنونی میانمار را تحریم کرد.

اتحادیه اروپا 2 شرکت و 10 عضو دیگر دولت میانمار را تحریم کرد

یورونیوز به نقل از دیپلمات های ارشد اروپایی در این خصوص اعلام کرد که اتحادیه اروپا به جز 10 عضو دولت کودتا، 2 شرکتی هم که در تأمین بودجه اقتصادی دولت و در نتیجه در سرکوب خشونت آمیز جنبش دموکراسی خواهی میانمار مشارکت داشته اند را تحریم کرده است.

این تصمیم گزینشی در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به صورت مجازی برگزار گشت، مورد تأیید قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نام دو شرکت تحریم شده هلدینگ اقتصادی میانمار (ام ای اچ ال) و بنگاه اقتصادی میانمار (ام ای سی) است.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز در اقدامی عوامفریبانه 11 مقام دولت نظامی میانمار از جمله مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش این کشور را به دلیل نقش آنها در سرکوب اعتراضات تحریم کرده بود.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا همچنین در ماه فوریه تهدید کرده بودند تحریم هایی را علیه سران ارتش میانمار به عنوان عاملان کودتا علیه دولت برگزیده این کشور وضع می کنند.

به گزارش خبرنگاران، اروپا و آمریکا مثل همیشه برخوردی گزینشی با مسئله حقوق بشر دارد. برای مثال تا پیش از براندازی دولت غیرنظامی میانمار که چشم خود را به روی نسل کشی سازمان یافته اقلیت مسلمانان روهینگیا بسته بود؛ هرگز شاهد موضع گیری قاطع آمریکا علیه این اقدام ضدبشری نبودیم.

اگر هم در حال حاضر شاهد چنین واکنش تندی از سوی واشنگتن و بروکسل هستیم، از بابت نگرانی است که درباره تأمین منافع خود در بخشی از منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک دارد.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز 6 فوریه آغاز شد و کماکان ادامه دارد و تا به امروز در شهرهای مختلف این کشور 710 معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1633

به "اتحادیه اروپا 2 شرکت و 10 عضو دیگر دولت میانمار را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا 2 شرکت و 10 عضو دیگر دولت میانمار را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید