اتفاق عجیبی که باعث مثبت شدن تست دوپینگ اسکی باز ایران شد

به گزارش مجله بیزبینگ، اجرای یک اقدام برای نخستین بار از سوی مسئولان کمیته بین المللی المپیک، نقش مهمی را در مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی ملی پوش اسکی ایران در المپیک زمستانی 2022 پکن داشت.

اتفاق عجیبی که باعث مثبت شدن تست دوپینگ اسکی باز ایران شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، خبرگزاری رویترز شب گذشته بیان نمود که تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی، ورزشکار اسکی کشورمان در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن مثبت شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که ساوه شمشکی در دی ماه تست دوپینگ داده و جواب آن نیز منفی شده بود، با این وجود جواب تست او در پکن مثبت شد؛ مسئله ای که باعث شد او درخواست نمونه گیری B بدهد تا شاید پاسخ این نمونه منفی باشد.

در این میان اتفاقی رخ داد و تصمیمی از سوی مسئولان کمیته بین المللی المپیک و بعلاوه مسئولان برگزاری بازی ها گرفته شد که برای اولین بار در تاریخ بود و نقش مهمی در مثبت شدن دوپینگ ساوه شمشکی داشت.

برای نخستین بار از همه ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک تست دوپینگ در محل برگزاری گرفته شد. بر همین اساس تعداد 2900 نمونه در این رویداد به میزبانی پکن گرفته شد؛ اتفاقی که کسی فکرش را نمی کرد.

گفته می گردد ساوه شمشکی پس از منفی شدن تست دوپینگش در ایران، فکرش را نمی کرد که از همه ورزشکاران شرکت کننده در بازی ها دوباره تست گرفته گردد و همین مسئله باعث شد تا نمونه گرفته شده از او در پکن مثبت گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2024

به "اتفاق عجیبی که باعث مثبت شدن تست دوپینگ اسکی باز ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق عجیبی که باعث مثبت شدن تست دوپینگ اسکی باز ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید