اتمام عملیات بازسازی پل قلعه حاتم در بروجرد

به گزارش مجله بیزبینگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اتمام عملیات بازسازی و استحکام بخشی پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد اطلاع داد.

اتمام عملیات بازسازی پل قلعه حاتم در بروجرد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی روز یک شنبه 17 اسفند ماه 1399، اظهار کرد: عملیات بازسازی این پل تاریخی با صرف یک میلیارد و 200 میلیون ریال انجام شد.

او در مورد جزئیات عملیات بازسازی پل تاریخی قلعه حاتم بروجرد، اضافه نمود: در این عملیات، استحکام بخشی جبهه جنوبی آبراه پل و نیز بازسازی و بازسازی ملات و مصالح فرسوده در زیر طاق های عظیم این بنای تاریخی در دستور کار نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به ضرورت حفظ اصالت بنا، تأکید کرد: این عملیات با استفاده از مواد و مصالح سنتی و نیز چیدمان سنگ ها بر اساس شکل، جنس و فرم آن ها انجام شد.

او اضافه نمود: پل قلعه حاتم از جمله پل آبراه های ایران به شمار می رود که علاوه بر کارکرد ارتباطی، عملکرد انتقال آب را در نیز در گذشته به عهده داشته و به شماره ثبت 2438 در سال 1378 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1577

به "اتمام عملیات بازسازی پل قلعه حاتم در بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات بازسازی پل قلعه حاتم در بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید