احراز هویت گردشگران با فناوری تشخیص چهره

به گزارش مجله بیزبینگ، یک شهر مشهور گردشگری در چین از نوعی فناوری تشخیص چهره برای ورود گردشگران به آن استفاده می نماید که دقیق تر از انسان است.

احراز هویت گردشگران با فناوری تشخیص چهره

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، این سیستم از چند دوربین برای تشخیص افراد در زمان نزدیک شدن به دروازه شهر ووژن استفاده نموده و تصویر آنها را طی چند ثانیه در پایگاه داده ای که از بازدیدنمایندگان ثبت شده، آنالیز می نماید.

این فناوری تشخیص چهره از دقت 99.77 درصد برخوردار بوده و می تواند افراد را بهتر از یک انسان تشخیص دهد.

شهر باستانی ووژن پیش از این با استفاده از یک سیستم ورود با بلیط به نظارت بر بازدیدنمایندگان می پرداخت اما این سیستم به سادگی قابل سوءاستفاده بود و بعضی افراد با به اشتراک گذاری بلیطهای خود از پرداخت خودداری می کردند.

در مرحله بعدی از یک ابزار شناسایی اثرانگشت استفاده شد اما باعث ایجاد صف های طولانی می شد و بسیار زمان بر بود.

برخلاف ابزار تشخیص اثرانگشت، سیستم تشخیص چهره از دوربین استفاده می نماید و می تواند چهره ها را طی چند ثانیه شناسایی نموده، زمان انتظار برای ورود و خروج از ووژن را کاهش دهد.

این سیستم که توسط موتور جستجوی بایدو ساخته شده، مبتنی بر شبکه های عصبی است که می توانند مقادیر زیادی از اطلاعات (بیش از یک میلیارد چهره) را با دقت 99.8 درصد پردازش نمایند.

این سیستم علاوه بر تشخیص چهره همچنین می تواند حرکات صورت را شناسایی کند، از این رو هیچکس نمی تواند با استفاده از یک ماسک آن را فریب دهد.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 692

به "احراز هویت گردشگران با فناوری تشخیص چهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احراز هویت گردشگران با فناوری تشخیص چهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید