رستوران های خاص در دنیا ، مجلل ترین رستوران های دنیا

به گزارش مجله بیزبینگ، در بالای لیستی که ما از مجلل ترین رستوران های جهان درست نموده ایم، پاتوق های ناشناخته، دکوراسیون های بی نظیر و مقصدهای غیر قابل تصوری، برای کسانی که سخت گیرانه عاشق غذا هستند، وجود دارند. در این متن، غذاهای تازه رستورانی از گرانترین رستوران های جهان در مراکش، دستپخت سرآشپزی که در گذشته هنرمند معروفی بوده است، غذای دریایی لذیذ بر فراز منظره ها چشم نواز دریای کارائیب، خوراکی عجیب و غیر عادی که برای چشیدن طعم آن باید سفری یک ساعته در بیرون شهر بارسلونا داشته باشید و چند مورد دیگر از رستوران های خاص در جهان را با هم دیگر کشف می کنیم. پس در ادامه با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید...

رستوران های خاص در دنیا ، مجلل ترین رستوران های دنیا

نور

سرآشپز نجات کناچه، قبل از اینکه وارد مدرسه آشپزی گردد و در برترین و مجلل ترین رستوران های جهان در سراسر جهان مانند الینا ال بلی و نوما، کار کند، در سرزمین مادری اش، اسپانیا، سرآشپز مشهوری بود. او حالا در عمق شهر فز در کشور مراکش ساکن شده است و در رستوران نور، کار می نماید، احتمالا برای پیدا کردن محل این رستوران به یاری مردم محلی نیاز پیدا خواهید کرد. او هر روز سبزیجات، ماهی تازه و گوشت را از بازار محلی می خرد تا حدود 10 نوع غذای مختلف درست کند. یک شب او ممکن است موس جگر مرغ با بادمجان دودی و کنجد سرو کند، شب بعد یک کوینولای مراکشی با فلفل سبز، انار و شکلات. همه چیز هنرمندانه و مطبوع درون محیطی با دکوراسیون زیبا سرو می گردد که به وسیله یکی از صاحبان رستوران استفان دی رنزا کسی که طراح خلاق باغ ماجورل مراکش بوده است، طراحی شده است.

کرونن هیل

آثار مارک چاگال و جوآن مایرو تنها بخشی از آثار هنری هستند که در سالن های تاریخی کرونن هیل زوریخ از گرانترین رستوران های جهان می بینید. این رستوران، با گذشته ای داستان وار، پاتق هنرمندان معروفی چون کوکو چنل، جیمز جویس و پابلو پیکاسو بوده است. کرونن هیل هنوز هم به عنوان یک رستوران جمعیت زیادی را برای خوراک های کمیابی مانند کباب بره پروانسی به همراه گراتین دوفینوس یا کوفته های گوشت کونیگز برگر با استایل پروسی در سس کاپر به خود جذب می نماید.

کافه رودخانه

با اینکه لندن روز به روز به خاطر افتتاح رستوران های درجه یک توجه های بیشتری را به خود جلب می نماید، کافه رودخانه از رستوران های خاص در جهانست که حتی با بیش از 30 سال سابقه، جایگاهش به عنوان یکی از برترین رستوران شهر را از دست نداده است. این رستوران که در کنار رود تمز واقع شده است ممکن است در ابتدا حس و حالی معمولی و نه چندان تاثیر گذار داشته باشد اما خدمات آن ها بی عیب و نقص است و غذای ایتالیایی اصیلی به مشتریان خود ارائه می دهند. انتظار پاستاهای فصلی، ماکارونی با مارچوبه، پروسوتیو دی پارما، سبزی های بهاری و خامه و غذای اصلی که دهانتان را به آب می اندازد، گوشت آرام پز شده گوساله که در میان وردیچیو با سبزی های معطر و گوجه را داشته باشید. مشتریان خلاق و حرفه ای، کسانی که تعصب زیادی روی این رستوران دارند و هرگز به جای دیگری نمی روند، همهمه ای به سالن غذاخوری می دهند که باعث می گردد احساس کنید رستوران تازه افتتاح شده است.

رستوران له توینی

در جزیره فرانسوی-کارائیبی سنت بارتز، هتل رستوران له توینی از مجلل ترین رستوران های جهان در کنار دامنه تپه، چشم انداز چشم نواز و بی نظیری از ساحل مواج و خروشان پایینش دارد. غذای این رستوران معمولا غذای مدیترانه ای فرانسوی و بسیاری از خوراک های دریای است، مانند استیک ماهی تن با هویج های کبابی در کمپوت انبه و زنجبیل.

این هتل به علت طوفان ایرما صدمه دید اما در تاریخ 15 اکتبر سال 2018 کاملا تعمیر شده و دوباره بازگشایی می گردد.

رئال

در کوهستان های ابروزو در ایتالیا، سر آشپز نیک رومیتو که خودش آشپزی را یادگرفته است و به نشان سه ستاره میچلین اش مباهات می نماید، رستوران خودش را با نام رئال در یک صومعه فوق العاده زیبا متعلق به قرن 16هم میلادی اداره می نماید. اگر سبک چینش و دکوراسیون سبک اسکیپیست رستوران برایتان کافی نیست، غذا شما را به جهانی دیگری می برد. غذاهایی مانند پاستای تازه (به عنوان مثال ماکارونی نواری سمولینا با میگوهای قرمز و فلفل قرمز) یا گوشت بره دودی با طعم سیر و یک پرس کمپوت گریپ فروت دل چسب در این رستوران سرو می شوند. رئال از گرانترین رستوران های جهان که نُه اتاق مخصوص مهمان و یک آکادمی آشپزی نیز در خود دارد.

سینگل ترد

در رستوران و مهمانخانه سینگل ترد در شهر هلدزبورگ که در سال 2016 با هیاهوی زیاد آغاز به کار کرد، گوشت های ریوکان ژاپنی و نوشیدنی های کالیفرنیایی فراوان اند. سبک هنری دکوراسیون رستوران مینیمالیستی و از نوع ذِن است اما جذابیت ساده و بی آلایشی که یادآور شهر سونوما در کالیفرنیا است را در خود حفظ نموده است. سرآشپز کایل کوناتون خوراک ها را با مواد اولیه ای آماده می نماید که از مزارع پنج آکری خود تهیه نموده است. این مزارع را همسرش کاترینا اداره می نماید. در منو 11 طعم مختلف از غذاهای دریایی به همراه برترین محصولات فصلی مزرعه وجود دارند، مانند شکوفه اسکواش که با صدف پرشده و به همراه خامه کدو سرو می گردد.

ال سلر د کان راکا

سرآشپز جوآن راکا، شیرینی پز جوردی راکا و مسئول نوشیدنی ها، جوزف راکا، سه برادری هستند که رستوران ال سلر د کان راکا را اداره می نمایند. این رستوران دلپذیر در یک ساعتی شمال بارسلونا در شهر کوچک گیرونا واقع شده است. این رستوران از رستوران های خاص در جهانست که معمولا در میان برترین رستوران های جهانی رتبه بندی می گردد و غذای کاتالونیا (و اکثرا نوشیدنی اسپانیایی) که برنده جایزه اسپین جهانی شده اند را سرو می نماید. خوراک ها معمولا کمی خیال انگیز سرو می شوند: زیتون های پخته شده جوردی در حالی که از یک درخت بنسای آویزان اند به میزها آورده می شوند. خوراک surf and turf که به وسیله جوآن آماده شده است ترکیبی از ماهی ساردین و آرواره خوک است. نوشیدنی انتخابی جوزف ممکن است از مجموعه ترسناک شفرد - فریحی ریزلینگ آلمان دست چین شده باشد. سالن غذا خوری اصلی با دیواری شیشه ای از محوطه درختی مرکز آن جدا شده است که اجازه می دهد احساسی از صمیمیت در سر هر میز جریان پیدا کند.

آلن دوکاس در پلازا آتنی

آشپز فرانسوی آلن دوکاس امپراطوری جهانی از مجموعه ای از گرانترین رستوران های جهان را در اختیار دارد، اما در این میان نکته ای ویژه و رمانتیک (بدون هیچ احساس خسته نماینده ای) در خصوص یکی از رستوران های درون شهر پاریس او در هتل پلازا آتنی وجود دارد. صندلی های این رستوران به شکل اتاقک های مدرن و پوسته مانندی شبیه هستند که سطح خارجی آیینه مانند آن ها نور مجموعه ای از چلچراغ های کریستالی روی سقف را در میان ستون های کلاسیک دراماتیک باز می تابانند. این فضا مثالی از توانایی فرانسوی ها در ادغام هنر مدرن و هنر قدیمی کلاسیک است، غذای این رستوران نیز چنین حسی دارد. دوکاس حق انحصاری استفاده از محصولات باغ های کاخ های ورسای را دارد، از این رو تنوع سبزیجات باعث رنگین تر شدن منوی مخصوص گیاه خواران سرآشپز رومین مدر می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2214

به "رستوران های خاص در دنیا ، مجلل ترین رستوران های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های خاص در دنیا ، مجلل ترین رستوران های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید