اطلاعات کامل درباره راه آهن قزوین رشت

به گزارش مجله بیزبینگ، راه آهن قزوین رشت پس از 12 سال انتظار بالاخره در سال 97 افتتاح شد. قطار رشت از میان کوه ها، دشت ها، سد و پوشش های جنگلی زیبا عبور می نماید و فرصتی برای تماشای طبیعت است. اگرچه مدت زمان سفر زیاد است اما قطار هواداران خاص خودش را دارد. اگر شما هم در این دسته افراد جای می گیرید در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا مختصری از راه آهن رشت برایتان بگوییم، ببینیم ایستگاه های بین راه کجاها هستند، جاذبه های جهت کدامند و چطور می توان بلیط قطار رشت به قزوین را خریداری کرد. ضمناً باید بگوییم که در این جهت ما از تهران راهی رشت شده ایم.

اطلاعات کامل درباره راه آهن قزوین رشت

روند احداث راه آهن رشت

پروژه ساخت راه آهن قزوین-رشت در سال 85 شروع شده بود که پس از سال ها انتها در سال 97 به اتمام رسید. طول این پروژه 165 کیلومتر و طول ریل گذاری آن 185 کیلومتر است و از 6 ایستگاه، 28 کیلومتر تونل و 9 کیلومتر پل تشکیل شده است. 50% این راستا در دشت، 10% آن در تپه و 40% مابقی در مناطق کوهستانی قرار گرفته اند. پروژه ساخت راه آهن قزوین به رشت از لحاظ محل اجرا و عبور از کوه های البرز و پیچیدگی های مهندسی یک ابر پروژه به حساب می آمد و همین موضوع باعث طولانی شدن روند تکمیل و ساخت آن شده بود.

70 کیلومتر راستا در استان قزوین قرار گرفته است. بنابر برنامه ها قرار است در آینده راه آهن قزوین رشت در سه راستا جداگانه به خط راه آهن رشت بندر کاسپین، خط راه آهن رشت بندر انزلی و خط راه آهن رشت بندر آستارا امتداد پیدا کند و راه تجاری جنوب ایران به همسایه های شمالی کشور باشد.

اگر قصد خرید بلیط قطار رشت به قزوین یا هر راستا ریلی دیگری در کشور را دارید به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

ایستگاه راه آهن قزوین، اولین توقف در قطار رشت

استان سرسبز و زیبای گیلان در موقعیت طبیعی و استراتژیکی خاصی قرار گرفته است. با توجه همجواری گیلان با دریای خزر و وجود بندرگاه های مهمی مثل بندر انزلی و آستارا و همین طور گردشگر پذیر بودن این منطقه، لزوم احداث و راه اندازی خط ریلی و اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور احساس می شد. طرح و بحث ساخت راه آهن قزوین رشت حدودا 12 سال طول کشید.

ایستگاه راه آهن قزوین از سال 1318 کارش را شروع نموده و قدیمی ترین ایستگاه پیش رو است. از این جا می توانید به سمت شهرهای تهران، مشهد، تبریز و البته رشت سفر کنید. این توقفگاه در جنوبی ترین بخش شهر و در خیابان قدیمی سپه واقع شده است.

البته قطار قزوین رشت در ایستگاه سیاه چشمه توقف دارد و اگر از تهران سوار قطار شده باشید احتمالا همسفران جدیدی اینجا به شما می پیوندند.

ایستگاه های راه آهن بین شهرهای قزوین و رشت

از قزوین که بگذرید بخش کوهستانی راه شروع می گردد و از دل کوه های سر سخت می گذرد. کوه های که برای پشت سر گذاشتنشان 52 تونل که در مجموع 22٬000 متر طول دارند در راستا راه آهن رشت حفر شدند. ایستگاه بعدی دستجرد کوهین است. این جا مرتفع ترین نقطه راستا است و معمولا در روزهای زمستانی اولین جایی از جاده (مخصوص اتومبیل ها) است که مسدود می گردد. در روزهای بهار چشم انداز پیش رویتان سراسر دشت های سر سبز است که در تابستان و پاییز به رنگ طلایی در می آیند و در زمستان نیز با برف سفید پوش می شوند.

پس از پشت سر گذاشتن ارتفاعات کوهین به لوشان، اولین ایستگاه راه آهن استان گیلان می رسید. در ادامه ایستگاه منجیل قرار گرفته است. از این جا کم کم طبیعت و چشم انداز پیرامونتون عوض شده و شبیه به همان شمالی می گردد که همه در ذهنمان داریم. درختان زیتون جا به جا روییده اند و از روی طولانی ترین پل راه آهن کشور با طول 1430 بر سد پر آب شهر گذر خواهید کرد.

بعد از آن منجیل را می بینید که پر از مغازه های زیتون فروشی (البته اگر در جاده رشت زیاد تردد نموده باشید حتما خاطرات روزهای پر ترافیک تعطیلات جاده ای این شهر را در ذهن دارید) است.

ایستگاه امامزاده هاشم مقصد بعدی قطار است. شهری زیبا و دیدنی که از کنار رودخانه سفید رود عبور می نماید و زیباترین مناظر را پیش چشمانتان میاورد.

ایستگاه راه آهن رشت، مقصد پایانی

با پشت سر گذاشتن امامزاده هاشم به ایستگاه رشت می رسید. ایستگاهی که نزدیک روستای فلک ده در 12 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است. ساختمان آن را می توان زیباترین ایستگاه راه آهن کشور دانست که با الهام از زیبایی های طبیعت و شبیه به موج دریا ساخته شده است. این بنا را بگونه طراحی نموده اند که حداقل هزینه نگهداری را داشته باشد و علاوه بر زیبایی، کارآمد و مقاوم باشد. مجموعه مساحت محوطه 27٬200 متر بوده و سالن اصلی مسافری دو طبقه است. امکانات رفاهی از جمله نمازخانه، رستوران و کافه تریا، کافی نت، غرفه فروش بلیط، بانک، غرفه های رزرو تاکسی و هتل و سایر موارد خدماتی و رفاهی دیگر در آن بچشم می خورد.

راه های دسترسی به ایستگاه قطار رشت

در حال حاضر یکی از مسائل مسافران راه دسترسی به شهر رشت از ایستگاه راه آهن است. اینجا 10 کیلومتر با نزدیک ترین نقطه شهر رشت فاصله دارد و تاکسی یا اتوبوسی برای مسافران قرار داده نشده است. بنابر این باید از تاکسی های راه آهن بهره ببرید که مانند رانندگان سایر ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و پایانه های اتوبوسرانی کشور کرایه زیادی دریافت می نمایند. حتما قبل از سوار شدن قیمت نهایی را با آن ها طی کنید و پیشنهاد می کنیم که روی قیمت تاکسی متر توافق نکنید که پشیمان خواهید شد.

استفاده از تاکسی های مختلف اینترنتی این روزها کار را برای مسافران آسان تر ساخته و می توانند با اطمینان قبلی از قیمت ها مقصدشان را انتخاب نمایند که در حال حاضر بهترین گزینه برای جابه جایی از این ایستگاه است.

آدرس ایستگاه قطار رشت: فلکه رازی به سمت جاده جیرده قبل از استادیوم سردار جنگل به سمت چپ

شماره تماس راه آهن رشت: 01332474904

  • قیمت بلیط قطار قزوین رشت چقدر است؟

قیمت بلیط برای کسانی که از در قزوین سوار قطار می شوند 30 هزار تومن است و باید 3 ساعت و 45 دقیقه زمان را برای طی کردن با قطار در نظر بگیرند.

  • ساعت حرکت قطار از راه آهن رشت کی است؟

هر روز ساعت 16:35 دقیقه قطار اتوبوسی صبا و ساعت 17:40 دقیقه قطار 4 ستاره سپهر از ایستگاه رشت به سمت تهران حرکت می نمایند.

اگر می خواهید اطلاعات کامل قطار تهران رشت از قیمت تا برنامه زمانی را بدست آورید نگاهی به مطلب مربوط به آن در مجله بیاندازید. در این نوشته از احداث راه آهن رشت گفتیم و سپس توقفگاه ها و شهرهای بین راه را کامل آنالیز کردیم. بعد از آن به ویژگی های ایستگاه پایانی و راه های دستری به آن پرداختیم. اگر شما هم تجربه سفر با قطار رشت را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 267

به "اطلاعات کامل درباره راه آهن قزوین رشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "اطلاعات کامل درباره راه آهن قزوین رشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات کامل درباره راه آهن قزوین رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید