افتتاح مدرسه عشایری در دزفول

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران/خوزستان رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان از افتتاح مدرسه چهار کلاسه خیرساز در دزفول اطلاع داد.

افتتاح مدرسه عشایری در دزفول

حمید قنبری در آیین افتتاحیه دبستان عشایری چهار کلاسه شهید هاشمی دزفول، اظهارکرد: احتیاجها و مطالبات آموزش و پرورش مکمل یک دیگر و در راستای توسعه پایدار هستند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: آموزش و پرورش بن مایه اصلی توسعه، محرومیت زدایی و آبادانی است. اگر خواهان پیشرفت هستیم باید همه نسبت به آموزش و پرورش احساس مسئولیت کنیم و جهت رسیدن به اهدافش را هموار کنیم.

قنبری با اشاره به شرایط آموزش و پرورش عشایر، گفت: نزدیک به 15 هزار دانش آموز در 14 منطقه عشایری مشغول تحصیل هستند که هرکدام با توجه به شرایط خود احتیاج های متفاوتی دارند. یکی احتیاج به مدرسه دارد، یکی احتیاج به لباس و دیگری به لوازم تحریر احتیاج دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خوزستان اعلام کرد: آموزش و پرورش نهادی است که به تنهایی نمی تواند جوابگوی تمام احتیاج های دانش آموزان باشد و در این راه احتیاج به حضور ارگان ها و خیرین گرانقدر که همواره بازوان پرتوان ما بوده اند، دارد. امروز نیز مفتخریم که بزرگترین مدرسه خیرساز عشایری را با استعانت از خداوند منان افتتاح کنیم.

وی با تاکید بر کوشش ویژه آموزش و پرورش عشایر بر بهسازی و نوسازی مدارس عشایری، توضیح داد: ساخت مدرسه در حیطه اختیارات اداره کل نوسازی مدارس خوزستان است که در سال تحصیلی جاری با همت مدیرکل نوسازی و آموزش و پرورش خوزستان، 20 مدرسه سنگی تخریب و 20 مدرسه نوساز جایگزین آن ها شدند و تا انتها سال تحصیلی ابتدایی سال تحصیلی آینده، 80 مدرسه پیش ساخته یک تا سه کلاسه به ارزش ریالی 50 میلیارد ریال جایگزین 80 مدرسه سنگی عشایری می شوند.

قنبری در انتها ضمن تقدیر از خیر مدرسه ساز نیز گفت: با ساخت مدرسه، نام سازنده همواره زنده می ماند و در تاریخ عشایر ماندگار خواهد شد. آموزش و پرورش عشایر همچنان احتیاجمند حضور خیرین در حیطه های مختلف سازندگی، پوشاک، لوازم و تجهیزات آموزشی و یاری آموزشی است.

به گزارش خبرنگاران، زمین این مدرسه توسط سازنده آن اهدا شده و مدرسه در مساحت 1000 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 10میلیارد ریال ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 789

به "افتتاح مدرسه عشایری در دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح مدرسه عشایری در دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید