افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیما در چین توسط ایرباس

به گزارش مجله بیزبینگ، نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیماهای غول پیکر ایرباس در چین افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیما در چین توسط ایرباس

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیماهای غول پیکر ایرباس پیشرفت تازهای برای این شرکت اروپایی در رقابت با بوئینگ رقیب آمریکایی آن است.

چین با توجه به افزایش مداوم شمار استفاده مردم این کشور از هواپیما، از مهم ترین میدان های رقابت شرکت های هواپیماساز غربی به حساب می آید.

ایرباس پیش از این، خط فراوری مدل های باریک پیکر آ-319 و آ-320 را در بندر تیانجین در 150 کیلومتری پکن راه اندازی نموده بود که نخستین نمونه خارج از اروپای آن به حساب می آمد. اکنون در این کارخانه ساخت و تحویل هواپیمای آ-330 که مخصوص پروازهای طولانی (بالای چهار هزار کیلومتر است) شروع شده است و نخستین هواپیما روز چهارشنبه به شرکت هواپیمایی تیانجین تحویل داده شد.

بنژامین گریوو مشاور وزیر دارایی فرانسه گفت:

این نشان کامل اعتماد دوجانبه و تمایل ما به ایجاد برگ جدیدی در روابط فرانسه و چین است.

این تاسیسات 200 میلیون یورویی، هواپیماهای آ-330 را که در فرانسه مونتاژ شده اند تحویل می گیرد و پس از آماده کردن کابین و رنگ آمیزی قسمت های خارجی، آن را به شرکت های چینی تحویل می دهد. قرار است هر ماه دو هواپیما به این روش در اختیار چینی ها قرار گیرد.

بیشترین سفارش های چین از ایرباس، برای هواپیماهای آ-320 است. البته حدود 200 هواپیمای ایرباس آ-330 نیز در آسمان چین رفت و آمد می نمایند که با توجه به این موضوع، 61 درصد از هواپیماهای مخصوص پروازهای طولانی در چین نیز در اختیار ایرباس قرار گرفته است.

اریک چن رئیس شرکت ایرباس در چین گفت:

این کشور در دو دهه آینده به شش هزار هواپیمای جدید احتیاج خواهد داشت و با توجه به افزایش تعداد مسافران که هر سال 14 درصد بالا می رود، تقاضای هواپیماهای بزرگ در این کشور نیز بیشتر خواهد شد.

ایرباس در یک دهه گذشته سهم خود را از بازار چین دو برابر نموده و هم اکنون سهم آن در این زمینه با شرکت بوئینگ مساوی شده است. با این حال بوئینگ نیز به فعالیت خود ادامه می دهد و سال آینده مرکز تکمیل و تحویل مدل ب- 737 مخصوص پروازهای جهت متوسط خود را در چین افتتاح خواهد نمود.

در این میان شرکت هواپیماسازی دولتی چین به نام کوماک نیز برای پیدا کردن جایگاهی در این زمینه کوشش می نماید و هواپیمای سی-919 که مخصوص پروازهای جهت متوسط است را ساخته است. این شرکت ماه می سال جاری نخستین پرواز خود را انجام داد.

منبع: کجارو / cann.ir
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 423

به "افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیما در چین توسط ایرباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیما در چین توسط ایرباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید