امکان اجرای ویندوز از طریق Boot Camp در مک

به گزارش مجله بیزبینگ، اپل از اواخر سال جاری میلادی مک ها را با پردازنده ARM روانه بازار می کند، اما امکان اجرای ویندوز از طریق Boot Camp در آن ها وجود ندارد. مایکروسافت مجوز نصب ویندوز 10 روی سیستم های مبتنی بر ARM را فقط به تولیدکنندگان PC می دهد و هنوز نسخه ای از این سیستم عامل را منتشر نکرده تا همه بتوانند به صورت آزادانه آن را نصب کنند.

امکان اجرای ویندوز از طریق Boot Camp در مک

سخنگوی مایکروسافت با انتشار بیانیه ای گفت: مایکروسافت مجوز نصب ویندوز 10 روی سیستم های ARM را فقط به سازنده تجهیزات اصلی (OEM) می دهد. غول نرم افزاری در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تغییر این رویه و ارائه مجوز برای نصب ویندوز روی کامپیوترهای مک مبتنی بر ARM از طریق Boot Camp را دارد یا نه، گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعات بیشتری نمی توانیم با شما در میان بگذاریم.

اپل در همکاری با مایکروسافت مجموعه آفیس را به مک های مبتنی بر ARM خواهد آورد، بنابراین احتمالاً این دو شرکت در حال مذاکره بر سر امکان نصب ویندوز از طریق Boot Camp هستند. البته مایکروسافت برای این کار باید در لایسنس سختگیرانه ویندوز 10 برای سیستم های ARM تغییراتی ایجاد کند.

برای اجرای ویندوز روی مک های مبتنی بر ARM روش های دیگری وجود دارند و برای مثال می توان از برنامه های مجازی سازی مثل VMWare یا Parallels استفاده کرد، ولی این برنامه ها توسط فناوری ترجمه Rosetta 2 اپل پشتیبانی نمی شوند.

توسعه دهندگان باید برنامه های ماشین مجازی را دوباره از نو برای مک های مبتنی بر ARM بسازند و در حال حاضر معلوم نیست از چنین راهکاری می توان برای استفاده از ویندوز روی ARM استفاده کرد یا خیر. علاوه بر این باید دید شرکت هایی مثل VMWare و Parallels حاضرند اپلیکیشن های مجازی سازی خود را با پشتیبانی از ویندوز توسعه دهند یا خیر.

در حال حاضر شرایط اجرای ویندوز روی مک های مبتنی بر ARM در هاله ای از ابهام قرار داشته و در بدترین حالت ممکن است امکان پذیر نباشد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1118

به "امکان اجرای ویندوز از طریق Boot Camp در مک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان اجرای ویندوز از طریق Boot Camp در مک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید