اولین آیفون مجهز به پورت USB، C

به گزارش مجله بیزبینگ، گزارش های منتشر شده اخیر اعا می نماید که اپل میخواهد مدل هایی از گوشی هوشمند آیفون 14 خود را که سال آینده میلادی به بازار راه خواهند یافت را به پورت USB-C تجهیز کند. این گزارش بعلاوه ادعا می نماید اولین ایفون های مجهز به این درگاه، احتمالاً آیفون 14 پرو / پرو مکس باشند.

اولین آیفون مجهز به پورت USB، C

به گزارش خبرنگاران، اطلاعات قبلی نشان می دهد که سری آیفون 14 اپل که در سپتامبر 2022 وارد بازار می گردد دارای مدل هایی مانند آیفون 14 اصلی با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی خواهد بود. اکنون وبسایت فناوری iDrop News به وسیله چندین منبع دریافته است که آیفون 14 پرو و پرو مکس بالاخره یک پورت USB-C خواهند داشت.

گوشی های آیفون اگرچه از سال 2012 به پورت های لایتینینگ مجهز شده اند، اما این پورت ها با سرعت USB 2.0 داده ها را منتقل می نمایند که گویا هنوز از سوی بعضی کاربران به عنوان یک نقص برای این گوشی ها تلقی می گردد. علاوه بر رویکرد مصرف نمایندگان نسبت به این پورت ها، تصویب قوانین نو زیست محیطی، استفاده از پورت های لایتینینگ را با دردسر روبرو نموده است. وبسایت iDrop News برای تأیید ادعای خود، سه استدلال را مطرح نموده که چرا دو مدل از آیفون 14 به پورت USB-C مجهز خواهد شد.

سرعت انتقال: آیفون 14 پرو و بعلاوه 13 پرو به افراد اجازه می دهد فیلم را در ProRes ضبط نمایند که فضای زیادی را مصرف می نماید. به عنوان مثال، یک دقیقه ویدیوی 4K ProRes حدود 6 گیگابایت فضای ذخیره سازی را اشغال می نماید. این نوع فوتیج برای حرفه ای هایی است که می خواهند با آیفون خود فیلم برداری نمایند. بنابراین، این فایل ها به احتمال زیاد بیشتر از یک دقیقه خواهند بود که فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری را مصرف می نمایند. اما مسئله اینجاست که افراد حرفه ای باید این ویدیو ها را به رایانه منتقل نمایند تا آن را ویرایش نمایند، و مشکل لایتنینگ دقیقاً همین است. در واقع این کانکتور که از سال 2012 عرضه شده، از سرعت USB 2.0 بهره می برد.

برای ساده تر کردن موضوع فرض کنید یک فرد حرفه ای دو ساعت ویدیو خام 4K ProRes را با گوشی خود ضبط کند. در واقع این فرد اکنون یک فایل 720 گیگابایتی را در گوشی خود دارد که برای ویرایش باید آن را به وسیله کابل لایتنینگ به کامپیوتر خود منتقل کند. خیلی ساده باید گفت که این فرد 3 ساعت و 45 دقیقه باید برای این کار منتظر بماند. حالا، اگر آیفون این فرد دارای پورت USB-C با فناوری USB 4 باشد، همانطور که در iPad Pro نو دیده می گردد، فقط 2 دقیقه و 38 ثانیه باید صبر کند تا همان فایل را به رایانه خود منتقل کند.

مسائل حقوقی: اپل می خواهد از مسائل حقوقی آینده ناشی از عدم استفاده از کانکتور جهانی مانند USB-C جلوگیری کند. هم دولت بایدن و هم اتحادیه اروپا بر اعمال پورت های USB-C برای همه دستگاه ها فشار می آورند و آماده اند هر شرکت فناوری را که از این استاندارد پیروی نمی نماید، جریمه نمایند. گنجاندن این پورت در آیفون های پرو می تواند به عنوان راه حلی برای جلوگیری از این مجازات های احتمالی آینده، مورد استفاده قرار گیرد. اپل با این اقدام به راحتی می تواند ادعا کند که در حال گذار برای پشت سر گذاشتن پورت های لایتنینگ است. در واقع، آیفون 13 همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهد نمود، زیرا کانکتور بسیار مقرون به صرفه تری است.

محیط زیست و هزینه ها: اپل با ادعای حفاظت از محیط زیست، ارائه شارژر با آیفون را متوقف نموده است و اینگونه استدلال می نماید که بسیاری از کاربران آیفون هنوز شارژر های دستگاه قبلی خود را دارند و می توانند از همان شارژر ها برای دستگاه های نو خود استفاده نمایند و هزینه کمتری را متحمل شوند. حالا اگر گوشی های آیفون به پورت USB-C مجهز شوند، کاربران گوشی های دیگر نیز می توانند بدون پرداخت هزینه بیشتر، یک گوشی آیفون خریداری نمایند و از همان شارژر قبلی خود استفاده نمایند. در واقع به این شکل هم فراوری نماینده و هم خریدار سود خواهند برد. از طرف دیگر فراوری بیش از حد دستگاه های شارژ نیز کاهش خواهد یافت که این نیز به نوبه خود برای محیط زیست سودمند است.

منبع: idropnews

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1932

به "اولین آیفون مجهز به پورت USB، C" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آیفون مجهز به پورت USB، C"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید