ایده های طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ سبز

به گزارش مجله بیزبینگ، استفاده از رنگ سبز در اتاق نشیمن، باعث ایجاد آرامش می گردد. از رنگ سبز می توان به روش های مختلف در طراحی اتاق نشیمن استفاده کرد. این رنگ را می توان به عنوان رنگی خنثی در نظر گرفت. رنگ سبز طیف های مختلفی دارد که با سایر رنگ ها تطابق می پذیرد. رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که در طبیعت بیش از سایر رنگ ها وجود دارد و به همین خاطر باعث ایجاد فضایی ارگانیک و طبیعی در خانه می گردد. روش های زیادی برای طراحی اتاق نشیمن با استفاده از این رنگ وجود دارد که در این جا به بیان بعضی از آن ها می پردازیم.

ایده های طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ سبز

طیف رنگ سبز

انتخاب رنگ سبز در طراحی اتاق نشیمن اولین قدم است. در مرحله بعد باید به رنگ وسایلی که در نظر دارید از آن ها در اتاق نشیمن بهره ببرید فکر کنید. توجه داشته باشید که رنگ سبز طیف های مختلفی دارد. در ابتدا به شرح بعضی از این طیف ها که کاربرد بیشتری دارند می پردازیم.

استفاده از سبز نعنایی در اتاق نشیمن

رنگ سبز نعنایی می تواند انتخاب برجسته ای باشد. این رنگ، رنگی سرزنده می باشد. اما اگر این رنگ را بری طراحی اتاق نشیمن خود استفاده می کنید باید به مواردی توجه نمایید. از این رنگ در فضایی استفاده می گردد که نور طبیعی به مقدار زیادی در آن وجود داشته باشد. استفاده از وسایل طلایی رنگ در چنین فضایی ظاهری چشم نوار ایجاد می نماید و باعث ایجاد فضایی گرم می گردد.

اگر از رنگ سبز نعنایی در طراحی اتاق نشیمن استفاده کردید باید به یاد داشته باشیدکه در کنار این رنگ باید از رنگ های گرم نیز بهره ببرید. رنگ مرجانی و قرمز از جمله رنگ هایی هستند که به خوبی با این رنگ تطبیق می پذیرند. اگر تمایل ندارید از این رنگ در همه قسمت های اتاق بهره ببرید، می توانید آن را به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید. این رنگ در فضایی که در آن از رنگ های خنثی استفاده شده است بسیار کارامد می باشد. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که از این رنگ به عنوان رنگ غالب برای ایجاد فضایی سرزنده استفاده نمایید. هم چنین می توانید از جایگاه و کوسن هایی به رنگ سبز نعنایی در فضای اتاق نشیمن خود نیز استفاده نمایید.

استفاده از سبز سدری در اتاق نشیمن

سبز سدری یکی از روشن ترین طیف هایی است که می توان از آن برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نشیمن استفاده کرد. این رنگ با تِم ها و رنگ های مختلف تطابق پذیر می باشد. رنگ سبز سدری علاوه بر ایجاد حس آرامش در فضا، باعث ایجاد فضایی دنج شده و حتی اگر در کنار رنگ های سرد نیز به کار رود، گرمای خود را حفظ می نماید. این رنگ برای آن دسته افرادی که به طبیعت علاقه دارند انتخاب بسیار مناسبی می باشد؛ چرا که سدر برگرفته از دل طبیعت می باشد و در درمان های طب سنتی از آن استفاده زیادی می گردد.

استفاده از رنگ سبز و خاکستری در اتاق نشیمن

رنگ های سبز و خاکستری به عنوان رنگ های ملایم شناخته می شوند. استفاده از این رنگ ها بین ایجاد فضای آرام و سرزنده توازن ایجاد نموده و با طیف های مختلف رنگ سبز هماهنگی دارد. به یاد داشته باشید به گونه ای از این رنگ بهره ببرید که خسته کننده نگردد. استفاده مناسب از رنگ های سبز و خاکستری نهایت تاثیر مثبت در فضای اتاق نشیمن را به وجود می آورد. اگر در نظر دارید برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نشیمن از رنگ سبز روشن بهره ببرید، بهتر است در کنار آن از رنگ خاکستری تیره استفاده گردد. در استفاده از این دو رنگ باید توازن را رعایت کنید.

استفاده از رنگ سبز و سفید در اتاق نشیمن

اگر می خواهید فضای اتاق نشیمن شما حال و هوای یهاری به خود بگیرد، از رنگ های سبز و سفید یاری بگیرید. هرکدام از این رنگ ها می توانند به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته شوند. استفاده از این رنگ ها در نهایت باعث ایجاد فضایی روشن خواهند شد. استفاده از چارچوب های سفید رنگ بر روی دیوارهای سبز رنگ نمایی چشم نواز ایجاد خواهد نمود. اگر از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نشیمن استفاده نموده اید، انتخاب مبلمان سبز رنگ بهترین انتخاب می باشد. استفاده از گل و گیاه به ایجاد حس و حال بهاری یاری خواهد نمود. استفاده از این دو رنگ برای اتاق های نشیمنی که چشم اندازی رو به حیاط و باغ دارند، بسیار مناسب می باشد.

سبز تیره درخشان

استفاده از رنگ سبز تیره درخشان برای خانه های لوکس انتخاب بسیار مناسبی می باشد. سبز زمردی رنگی غنی و چشم نواز می باشد. اگر تصمیم به استفاده از این رنگ دارید بهترین راه برای تاثیر گذاری بیشتر استفاده از این رنگ به مقدار زیاد می باشد. در کنار استفاده از این رنگ از پارچه های مخمل و ساتن استفاده نمایید.

استفاده از انواع فرش شرقی و کارهای هنری زیبا در کنار رنگ سبز زمردی جلوه بی نظیری به اتاق نشیمن می بخشد. توجه داشته باشید که فضای اتاق را تاریک نکنید و از نورپردازی مناسب استفاده نمایید؛ چرا که این رنگ طیفی تیره دارد.

طیف های رنگ سبز

اگر شما از جمله افرادی هستید که به رنگ سبز علاقه دارید، از تمام طیف های آن در اتاق نشیمن استفاده نمایید. این امکان وجود دارد که طیف های مختلف رنگ سبز را آزادانه با یکدیگر سِت و ترکیب کنید. در استفاده از این رنگ خلاق باشید. اگر فکر می کنید از رنگ سبز به مقدار زیادی استفاده نموده اید نگران نباشید.

رنگ سبز از آن دسته رنگ هایی است که استفاده بیش از اندازه آن نمای زشتی ایجاد نمی نماید. تعداد کمی از رنگ ها این قابلیت را دارند. اگر تصمیم به استفاده از این رنگ در اتاق نشیمن گرفتید، به یاد داشته باشید که از تمام طیف های آن استفاده نمایید. این کار فضایی سرزنده و شاد ایجاد می نماید؛ چرا که چنین فضایی یاد آور آرامش طبیعت می باشد.

نتیجه

روش های متنوعی برای استفاده از رنگ سبز وجود دارد. به فضای اتاق نشیمن و حس و حالی که برای آن در نظر دارید فکر کنید و سپس به انتخاب طیف مناسب رنگ سبز بپردازید. با استفاده از این رنگ می توانید فضای کلاسیک یا لوکس و مجلل داشته باشید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 599

به "ایده های طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید