ایران 3 چین 2، از بلندای دیوار چین به ریو پل زدیم

به گزارش مجله بیزبینگ، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین ملاقات خود در رقابت های انتخابی المپیک 2016 مقابل چین به پیروزی 3 بر 2 دست یافت و گام بلندی برای حضور در بازی های ریو برداشت.

ایران 3 چین 2، از بلندای دیوار چین به ریو پل زدیم

با ما همراه باشید و با تور چین ترکیبی از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ایران در ست نخست پنجمین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک 2016 که در ژاپن در حال برگزاری است، پیروز به شکست چین شد.

سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) بازیکنان آغاز نماینده ملاقات معین نماینده و حساس ایران مقابل چین بودند.

نوع بازی تیم چین در چند سال گذشته طوری بوده که همیشه پیروزی بر این قدرت سنتی قاره کهن، محتمل بوده است. بازیکنان ایران در این بازی فشار خود را روی خط سرویس بر چینی ها آغاز کردند و دفاع روی تور مستحکم بازیکنان ایران هم به یاری آنها آمد. لوزانو نیز مثل بازی های قبلی نشان داد که استفاده از وقت های استراحت و حتی ویدئوچک را به خوبی بلد است.

در نهایت ست نخست با عملکرد درخشان موسوی 26 بر 24 به سود ایران انتها یافت.

تیم ایران در خاتمه ست نخست 15 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، یک امتیاز از سرویس و 5 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان چین نیز 13 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

در ست دوم، نقطه ضعف عمده تیم ایران در دریافت اول بود و چینی ها از سرویس های خود حداکثر بهره ممکن را بردند، ضمن اینکه اسپکرهای تیم چین در این ست عملکرد بهتری نسبت به ست نخست داشتند. ست دوم با نتیجه 25 بر 22 به سود چین تمام شد.

تیم ایران در خاتمه ست دوم 26 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 28 امتیاز از حمله، 3 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

بازیکنان ایران با درک حساسیت و اهمیت پیروزی در این بازی، ست سوم را به مراتب بهتر آغاز کردند. حملات مؤثر و دفاع روی تور قدرتمند، عامل رجحان شاگردان لوزانو در این ست بود. آنها نشان دادند که برای شکست دادن چین نیازی نیست که بازی خارق العاده بازی نمایند و یک بازی معمولی ولی کم اشتباه کافی است. نتیجه ست سوم 25 بر 19 به سود ایران بود.

تیم ایران در خاتمه ست سوم 40 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز از سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 35 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 7 امتیاز از سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست چهارم، ست متفاوتی برای بازیکنان ایران بود و ضعف در دریافت ها باعث تزلزل نتیجه توسط آنها شد. بازیکنان چین هم با ارائه یک بازی نه چندان قدرتمند از غرور کاذب بازیکنان ایران استفاده کردند و رجحان خود را به حداکثر ممکن رساندند. تیم ایران مدت ها بود که این قدر پراشتباه و با فاصله در مقابل هیچ تیمی به ویژه تیم های آسیایی بازی نکرده بود. چین در این ست 25 بر 17 برنده شد.

تیم ایران در خاتمه ست چهارم 50 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع، 5 امتیاز از سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 47 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

نخستین امتیاز ست پنجم نصیب چین شد اما سرویس بدون بازگشت مجتبی میرزاجان پور، روحیه و امتیاز را برای ایران به ثمر آورد. چینی ها همچنان مترصد استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران بودند و پا به پای شاگردان لوزانو امتیاز گرفتند. بعضی امتیازات حساس این ست با دفاع خوب بازیکنان چین به این تیم رسید و چشم بادامی ها بازی را 16 بر 16 مساوی کردند. نتیحه این ست 18 بر 16 به سود ایران به خاتمه رسید تا شاگردان لوزانو یک گام بزرگ به سمت المپیک بردارند.

تیم ایران در خاتمه بازی 63 امتیاز از حمله، 11 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز از سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و بازیکنان چین نیز 59 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع، 9 امتیاز از سرویس و 31 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ملی ایران در بازی ششم خود از ساعت 11:10 شنبه به مصاف لهستان می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 726

به "ایران 3 چین 2، از بلندای دیوار چین به ریو پل زدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 3 چین 2، از بلندای دیوار چین به ریو پل زدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید