بازی تاج و تخت؛ 10 لوکیشن فیلم در زندگی واقعی

به گزارش مجله بیزبینگ، مجموعه تلویزیونی امریکایی تاج و تخت که به وسیله دی بی وایس و دیوید بنیاف ساخته شده، رکورد دار پر بیننده ترین سریال شبکه ی اچ بی او است. فیلمبرداری فصل اول این مجموعه دیدنی در استودیوی پینت هال در ایرلند بود. برای ساخت فصل های بعدی این سریال گروه فیلمبرداری از ایرلند به مکان های مختلفی رفتند که از آن جمله می توان به دوبرونیک کروواسی، لس آنجلاس و اسپانیا اشاره نمود.

بازی تاج و تخت؛ 10 لوکیشن فیلم در زندگی واقعی

10. گریوتایا (Grjótagjá)، ایسلند

غار جادویی گریوتایا که به صورت فنی یک غار گدازه ای است، دریاچه ای لاجوردی و زیبا درون خود دارد. اگر از هواداران پر و پا قرص سریال باشید، رابطه عمیق بین جان اسنو و ایگریت را به خوبی به خاطر خواهید آورد. این جا جایی است که می توان آن را به نوعی پاتوق این دو نفر دانست. آب دریاچه درون غار کاملا گرم است؛ با این وجود، بیشتر از غار استورایا (Stóragjá) که در همان نزدیکی است برای حمام کردن استفاده می گردد. در هر صورت زیبایی غار گریوتایا را نمی توان کتمان کرد. در فصل سوم، اپیزود پنجم می توانید این مکان را تماشا کنید.

9. قلعه سانتا فلئورنتینا (Santa Florentina Castle)، کاتالونیا، اسپانیا

قلعه سانتا فلئورنتینا در شمال بارسلونا واقع شده است. این قلعه در قرن یازدهم میلادی ساخته شده است، اما در شروع قرن بیستم توسعه پیدا کرد، بنابراین ترکیبی غیرمعمول از سبک قرون وسطی و معماری مدرن در آن به چشم می خورد. بازدیدنمایندگان می توانند از موزه درون قلعه با وقت قبلی تماشا نمایند. این قلعه در سریال به عنوان خانه خاندان تارلی استفاده شده است.

8. دارک هجز (The Dark Hedges)، ایرلند شمالی

دارک هجز مکانی عجیب است که در قرن هجدهم از طریق خانواده استوارت ساخته شد. درختانی را که در تصویر مشاهده می کنید از طریق همین خانواده کاشته شده اند. این خیابان چشم نواز برای تحت تاثیر قرار دادن بازدیدنمایندگان عمارت گریث هیل (Gracehill) که در همان نزدیکی واقع شده است ساخته شد و امروزه به یکی از قابل توجه ترین خیابان های دنیا تبدیل شده است. خیابان مذکور در مجموعه بازی تاج و تخت حکم جاده شاهی را دارد. در فصل دوم، اپیزود اول هنگامی که آریا استارک به عنوان یک پسربچه از کینزلندینگ فرار می نماید و به همراه یورن، جندری، هات پای و دیگران در حال سفر به سمت دیوار و ملحق شدن به نگهبانان شب هستند، می توانید این جاده را تماشا کنید.

7. قلعه نظامی ریکاسولی (Fort Ricasoli)، مالت

شوالیه های کشور مالت این دژ بزرگ را در قرن هفدهم میلادی ساختند. این قلعه به مدت چند قرن از جمله در طول جنگ دنیای دوم، از این سرزمین حفاظت می کرد. قلعه نظامی ریکاسولی تا به امروز علاوه بر مجموعه بازی تاج و تخت، در فیلم های زیادی از جمله آگورا، تروی، گلادیاتور، هلن تروایی (Helen of Troy) و ژولیوس سزار به نمایش عایدیه است. اگر به روستای کالکارا در مالت سفر کنید، اولین موردی که مشاهده خواهید کرد این قلعه است. بنای یاد شده در سریال به عنوان رد کیپ (Red Keep) یا قلعه سرخ در کینزلندینگ استفاده شده است.

6. خیرونا (Girona)، کاتالونیا، اسپانیا

خیرونا، جیرونا یا ژیرونا با ماشین حدود یک ساعت از بارسلونا فاصله دارد. این شهر مجذوب کننده قرون وسطایی که تا به امروز در صحنه های زیادی از مجموعه شکوهمند بازی تاج و تخت به تصویر کشیده شده است، زیبایی چشم نوازی دارد. کلیسای جامع جیرونا قابل توجه ترین جاذبه این شهر محسوب می گردد که در کنار جاذبه های دیگری مانند محله یهودی ها و حمام های عربی علاقه مندان زیادی را به سوی خیرونا می کشانند. تعدادی از صحنه های فصل ششم روی پله های کلیسای جامع این شهر، محله یهودی ها و بعلاوه حمام های عربی فیلمبرداری شده اند. بعلاوه به نظر می رسد سکانس های مربوط به الدتاون در شهر آزاد براووس (جایی که همه استادان هفت پادشاهی تمرین می بینند) در این شهر گرفته شوند. ممکن است در آینده حمله یورون گریجوی به این شهر را هم ببینیم. یا شاید سم هم در این مکان قبل از اینکه به دیوار بازگردد، به یک استاد تبدیل گردد.

5. باردناس رئالز (The Bardenas Reales)، اسپانیا

باردناس رئالز که بیشتر زمین های لم یزرع نامیده می گردد، منطقه ای نیمه بیابانی با ساختارهای سنگی قدیمی است که سکانس های مربوط به دوتراکی ها در آن فیلمبرداری شده اند. ساختارهای سنگی که در این منطقه قرار دارند، چشم اندازی سورئال به آن بخشیده اند. پارک ملی باردناس رئالز تحت حفاظت سازمان دنیای یونسکو واقع شده است و سالانه افراد ماجراجوی زیادی را به سوی خود جذب می نماید. این مکان اولین بار در فصل ششم به نمایش عایدی.

4. (Split)، کرواسی

اسپلیت یکی از دیگر شهرهای زیبای کرواسی است که بناهای یادبودش از طریق یونسکو محافظت می گردد و در نمایش های تلویزیونی محبوبی به تصویر کشیده شده است. اسپلیت دومین شهر بزرگ کرواسی به شمار می رود و مشرف به دریای آدریاتیک است. این شهر، تاریخی پر سر و صدا دارد که در معماری آن به خوبی مشهود است. صحنه های مربوط به سرسی لنستر از فصل پنجم، در این مکان فیلمبرداری شده اند.

3. آیت بن حدو (Aït-Ben-Haddou)، مراکش

آیت بن حدو، شهری دارای استحکامات و مشرف به یک بیابان است که می توان در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بی شماری از جمله لورنس عربستان، عیسی ناصری، مومیایی، گلادیاتور، بابل و تعداد بیشتری مشاهده کرد. این مکان از طریق بونسکو محافظت می گردد و درمیان گردشگران خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این شهر در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت همان یونکای محسوب می گردد که کوچک ترین شهر از سه شهر در خلیج بردگان به شمار می رود. اگر ماجراهای مادر اژدهایان (دنریس تارگرین) را به یاد داشته باشید، بدون شک با این شهر هم آشنایی دارید.

2. آزور ویندو (Azure Window)، مالت

آزور ویندو یا پنجره لاجوردی مکانی تماشایی است که دنریس تارگرین و کال دروگو مراسم ازدواجشان (فصل اول) را برپا کردند. این مکان در جزیره غودش واقع شده است. این محل خوش چشم انداز در میان غواصانی که برای شنا در آب های شفاف منطقه و تماشای موجودات دریایی به این جزیره سفر می نمایند، از هواداران زیادی برخوردار است. ارتفاع این ساختار سنگ آهکی به حدود 50 متر می رسد. علاوه بر بازی تاج و تخت، این صخره های زیبا را می توان در فیلم های مشهور نبرد تایتان ها و کنت مونت کریستو و بعلاوه مینی سریال ادیسه هم تماشا کرد

1. دوبروونیک (Dubrovnik)، کرواسی

دوبروونیک یکی از محبوب ترین شهرهای کرواسی است که از طریق سازمان دنیای یونسکو محافظت می گردد. این شهر مکان فیلمبرداری مشهورترین لوکیشن مجموعه بازی تاج و تخت یعنی کینزلندینگ (مقر پادشاهی) محسوب می گردد. شهر قرون وسطایی و باشکوه دوبروونیک را می توان جواهری در منطقه مدیترانه به شمار آورد که سواحل زیبایش آن را بیش از پیش برای تعطیلات مناسب می سازند.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1991

به "بازی تاج و تخت؛ 10 لوکیشن فیلم در زندگی واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی تاج و تخت؛ 10 لوکیشن فیلم در زندگی واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید