بررسی اپل واچ سری 8؛ محبوب ترین ساعت هوشمند اپل در خبرنگاران

به گزارش مجله بیزبینگ، اپل واچ سری 8 که اواخر شهریور ماه سال جاری معرفی گشت، مدتی است که روانه بازار ایران شده است. طبق انتظار این ساعت هوشمند در بدو ورودش محبوبیت بسیار خوبی بین کاربران پیدا کرده و توانسته به پرفروش ترین ساعت هوشمند حال حاضر اپل در خبرنگاران تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این ساعت هوشمند محبوب اپل بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

بررسی اپل واچ سری 8؛ محبوب ترین ساعت هوشمند اپل در خبرنگاران

اپل واچ سری 8، یک ساعت هوشمند فوق العاده است اما نسبت به نسل قبلی خود یعنی سری 7 اپل واچ تغییرات بسیار چشمگیری نداشته و اپل تنها به افزودن چند قابلیت و البته یک سنسور تازه در این ساعت هوشمند بسنده کرده است. محصول تازه اپل از سنسور دمای بدن و همچنین حالت کم مصرف باتری بهره می برد که می تواند تا حدود 36 ساعت شارژدهی را به کاربران ارائه دهد.

ساعت هوشمند تازه اپل همچنین به سیستم تشخیص تصادف مجهز شده که از حسگرهای حرکتی بهبود یافته برای درخواست کمک های فوری در هنگام بروز تصادفات استفاده می کند. پردازنده این ساعت اگرچه تراشه S8 نامیده می شود، اما تفاوت خاصی با تراشه S7 نسل قبلی ندارد. به طور کلی، اپل واچ سری 8 انتخاب اول کاربران آیفونی برای خرید یک ساعت هوشمند فوق العاده و پر امکانات خواهد بود. این ساعت هوشمند پرچم دار اپل از فروشگاه آنلاین خبرنگاران در دسترس است.

تعیینات اپل واچ سری 8 در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا ساعت هوشمند پرچم دار اپل واچ سری 8 ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول تعیینات فنی این گجت پوشیدنی داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام ساعت هوشمنداپل واچ سری 8
ابعاد و وزن 45 در 37 در 10.7 میلی متر / 51.5 گرم
سیم کارت eSIM
کیفیت ساختفریم از جنس آلومینیوم
نوع و مقدار نمایشگر نمایشگر 1.9 اینچی Retina LTPO OLED
رزولوشن و محافظ نمایشگررزولوشن 396 در 484 پیکسل - محافظ نمایشگر سافایر
سیستم عامل watchOS 9.0
پردازندهاپل S8 - پردازنده گرافیکی PowerVR
حافظه داخلی و حافظه رم32 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت حافظه رم
باتریباتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 309 میلی آمپر ساعت
حسگرها حسگر شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، فشارسنج، ارتفاع سنج، قطب نما، دماسنج
پیام رسانیدریافت و نمایش پیام های دریافتی
فناوریWiFi
مقدار شاژردهی باتری تا 18 ساعت (استفاده عادی)

تا 36 ساعت (حالت ذخیره باتری)

رنگ های قابل عرضه مشکی، نقره ای و بژ
سایر قابلیت هاپشتیبانی از حالت های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، نمایش الکتروکاردیوگرام قلب، گام شمار، پایش شرایط خواب، پایش سلامت بانوان، قابلیت تشخیص تصادف، قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش شرایط آب و هوا، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، نمایش روز و ساعت، تایمر، هشدار بیدارباش، قابلیت Emergency SOS، پشتیبانی از دستیار صوتی Siri

جعبه گشایی

درست مانند ساعت های هوشمند قبلی اپل، سری 8 نیز در جعبه ای زیبا و طویل عرضه می شود که در آن اپل واچ، دو بند به رنگی که سفارش دادید، پد شارژ مغناطیسی (با کابل USB-C) و تعدادی دفترچه راهنما تعبیه شده است. از نظر شکل و مقدار فیزیکی، سری 8 بسیار شبیه سری 7 است. خوشبختانه، این موضوع به این معنی است که کاربران می توانند از تمام بندهای سری قبلی در این ساعت نیز استفاده کنند.

اپل واچ سری 8 از نظر سخت افزاری اما تغییر چندانی در مقایسه با سری 7 و حتی سری 6 نداشته است. از جمله تغییرات آن می توان به سنسور تشخیص تصادف اشاره کرد که می تواند تصادف اتومبیل را شناسایی کند و با خدمات اضطراری تماس بگیرد. همچنین سنسور مقدار گیری دمای بدن نیز برای آنالیز سلامت بانوان طراحی شده و چرخه تخمک گذاری آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

طراحی و مدل ها

اپل واچ اساساً از همان ابتدا طراحی یکسانی داشته و فریم جانبی گرد آن نمای آیفون X تا آیفون 11 را یادآوری می کند. در سال 2021، شایعات بسیار زیادی شنیده شد مبنی بر اینکه اپل واچ از طراحی صاف مدل های آیفون 12 به بعد بهره خواهد برد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. با این حال، سری 8 اپل واچ نمایشگرهای بزرگی دارد و همچنین حاشیه های اطراف نمایشگر نیز نسبت به نسل قبلی بسیار کاهش یافته؛ به طوری که با یک نمایشگر تقریباً تمام صفحه روبرو هستیم.

روی فریم جانبی این محصول تاج دیجیتالی معروف و دکمه کناری را خواهید دید که در کنار صفحه نمایش لمسی برای حرکت در ساعت استفاده می شود. سری 8 نیز همانند 7 در دو مقدار 41 میلی متری و 45 میلی متری روانه بازار شده اند. این دو مقدار، نیاز بیشتر کاربران را به خوبی پوشش می دهند. آنالیز های اجرا شده نشان داده که مدل 45 میلی متری اپل واچ سری 8 حتی برای مچ های بزرگ تر هم مقدار مناسبی دارد و در واقع نه خیلی بزرگ است و نه خیلی ریز. همچنین طیف گسترده ای از بندهای ساعت نیز برای هر دو مدل موجود است که کاربران به دلخواه می توانند از آن بهره ببرند.

مدل 41 میلی متر یک گزینه عالی برای کاربران با مچ های ظریف تر است. همچنین این مدل در عین ظرافت، صفحه نمایش بزرگی دارد و می تواند تمامی قابلیت های سیستم عامل watchOS 9 را به کاربران ارائه دهد. اپل واچ سری 8 از یک نمایشگر 1.9 اینچی LTPO OLED بهره می برد که حداکثر روشنایی 1000 نیت دارد و در زیر نور شدید آفتاب نیز کاربران مسئله ای بابت کار کردن با ساعت نخواهند داشت. قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز در این ساعت هوشمند دیده می شود که از سری اپل واچ 4 به جمع قابلیت های این ساعت های هوشمند اضافه شده است.

اپل در سری 8 ساعت هوشمند خود به برند Retina Display پایبند بوده و به این معنی که نمایشگر این ساعت هوشمند از وضوح 396 در 484 پیکسلی و تراکم حدود 326 پیکسل در هر اینچ بهره می برد. کار و اسکرول کردن با نمایشگر این ساعت مثل همیشه لذت بخش است و البته نگهداری و مراقبت از آن نیز سختی های خاص خود دارد. از این رو برخی کاربران از یک سری قاب های محافظ استفاده می کنند که علاوه بر نمایشگر، فریم های جانبی را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد. این ساعت هوشمند در سه رنگ مشکی، نقره ای و بژ روانه بازار شده است.

نرم افزار و قابلیت ها

سیستم عامل WatchOS اپل واچ به طور کلی با محصولات اکوسیستم اپل به خوبی کار می کند و تمامی نوتیفیکیشن های گوشی شما را در ساعت هوشمندتان به نمایش می گذارد. شما می توانید قفل آیفون یا مک را تنها با قرار گرفتن در نزدیکی آن ها با اپل واچ باز کنید که در این صورت اپل واچ با لرزشی شما را متوجه این موضوع خواهد کرد. تمامی پیام های iMessages یا سایر پیام رسان های ثالث با اپل واچ قابل دسترس خواهند بود. همچنین به لطف میکروفون و بلندگوی یکپارچه این ساعت هوشمند، امکان برقراری تماس های صوتی نیز وجود دارد.

شما حتی قادر خواهید بود تا اپل واچ را بدون نیاز به گوشی آیفون برای یکی از اعضای خانواده خود مورد استفاده قرار دهید و اطلاعات و گزارش های آن را به شکل اختصاصی از آیفون خود دریافت کنید. این قابلیت برای مراقبت بیشتر از بچه ها و سالمندان طراحی شده است. علاوه بر این ها، WatchOS 9 قابلیت های تازهی را نیز به کاربران ارائه کرده و همچنین یک سری قابلیت های قدیمی را بهبود بخشیده که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

ردیابی خواب

همانطور که از نام این قابلیت تعیین است، به تجزیه وتحلیل کیفیت خواب شما می پردازد و آن را در قالب یک گزارش کوتاه در بخش Sleep اپلیکیشن Health به شما ارائه می دهد. اپل این قابلیت را سال 2020 و به سیستم عامل watchOS 7 افزود. البته در آن زمان این قابلیت چندان پیشرفته نبود و تنها مدت زمان خواب شما را نشان می داد.

بسکمک از کاربران آیفون برای آنالیز کیفیت خواب خود به اپلیکیشن های ثالث روی آوردند و یا حتی برای آن حق اشتراک پرداخت کردند. اما سیستم عامل watchOS 9 در سری اپل واچ 8 گزارش های کاملی از خواب اصلی و عمیق، دوره های REM و زمان های بیداری شما در اختیارتان قرار می دهد.

سلامت بانوان

سنسور تازه ردیابی دمای بدن به دو بخش از اپلیکیشن Health اپل گزارش ارسال می کند: ردیابی خواب و ردیابی چرخه تخمک گذاری بانوان. تهیه گزارشی از تغییرات دمایی بدن در طول شب ممکن است به افراد کمک کند تا از عوامل خارجی که بر استراحت منظم آن ها تأثیر می گذارند، مطلع شوند. این سنسور که دمای بدن بانوان را مقدار گیری می کند به ساعت این امکان را می دهد تا دوره های تخمک گذاری آن ها را گزارش کند. متأسفانه، این تنها ویژگی است که حداقل در حال حاضر از سنسور دما برای انجام آن استفاده می شود.

باید اشاره کنیم که تمامی این داده ها به صورت سراسری رمزگذاری شده اند. این یعنی اپل به هیچ یک از داده های سلامتی کاربرانش دسترسی ندارد و سیستم حریم خصوصی این شرکت به گونه ای طراحی شده که خود اپل هم نمی تواند به داده های کاربران دسترسی پیدا کند. این داده ها را می توان در هر زمان حذف کرد. بانوان همچنین کنترل کامل دارند که اطلاعات سلامت خود را با چه کسانی به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، آن ها ممکن است بخواهند اطلاعات خود را با دکتری که به آن ها در زمینه باروری کمک می کند، به اشتراک بگذارند.

تشخیص تصادف (در ایران قابل استفاده نیست)

قابلیت تشخیص تصادف، یک ویژگی انحصاری برای اپل واچ سری 8، اپل واچ اولترا و واچ SE است. اپل در این ساعت ها از یک ژیروسکوپ 3 محوره تازه استفاده کرده تا خوانش های دقیق مورد نیاز برای جمع آوری داده ها را انجام دهد. اپل واچ سری 8 باید بتواند 4 نوع ضربه از جلو، پشت، پهلو و واژگونی را تشخیص دهد. اپل واچ مدتی است که از ویژگی های تشخیص سقوط و امکان تماس اضطراری با اورژانس بهره می برد، اما قابلیت تشخیص تصادف نوع تازهی از ابزار ایمنی است که از طریق حسگرهای حرکتی ارتقا یافته در سری 8 امکان پذیر شده است.

این ساعت هوشمند قادر خواهد بود تصادف را دقیقاً همانطور که اتفاق می افتد تشخیص و گزارش دهد. در صورت نیاز، اپل واچ به طور اتوماتیک با نیروهای امدادی تماس می گیرد و به مخاطبین اضطراری شما نیز اطلاع می دهد. اگرچه فکر کردن به این موضوع ناراحت کننده است اما همین کارها می تواند در شرایط بحرانی جان شما را نجات دهد.

حالت کم مصرف باتری

حالت کم مصرف باتری، ویژگی تازه اپل است که برای همه ساعت هایی که از سیستم عامل watchOS 9 پشتیبانی می کنند، قابل استفاده خواهد بود. این ویژگی به طور اتوماتیک صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال کرده و همچنین اتصالات Wi-Fi و فعالیت حسگرهای فعال در پس زمینه را نیز تا حد ممکن کاهش می دهد. ساعت های قبلی این شرکت تنها می توانستند حداکثر زمان روشن ماندن ساعت را به شما نشان دهند. اما با استفاده از این قابلیت که از آیفون گرفته شده، کاربران می توانند مدت زمان بسیار بیشتری از ساعت هوشمند خود بهره ببرند.

به راحتی می توان از تنظیمات، حالت کم مصرف اپل واچ را فعال کرد. همچنین از شما خواسته می شود که یک سری قابلیت های غیرضروری را برای افزایش عمر باتری به دلخواه خود انتخاب کنید. علاوه بر این بسته به موقعیت خود، می توانید حالت کم مصرف را تنظیم کنید تا پس از 1 روز، 2 روز یا 3 روز به طور اتوماتیک خاموش شود.

بهبود قابلیت های ورزشی

اپلیکیشن Fitness این ساعت همچنین بهبودهایی در زمینه ردیابی دریافت کرده و قابلیت هایی نظیر امکان ردیابی منطقه ها ضربان قلب و ویرایش تمرینات سفارشی از این پس در این ساعت هوشمند در دسترس است. برای مثال، اگر در پی ایجاد یک تمرین دویدن هستید، می توانید زمان دویدن و ریکاوری خود را تنظیم کنید و به جای استفاده از اپ های ردیابی ثالث با برنامه های تمرینی از پیش ساخته شده، از اپ Fitness اپل واچ به راحتی استفاده کنید.

باتری و شارژ

اپل واچ سری 8 نیز مانند سری 7 با یک بار شارژ تا 18 شارژدهی به کاربران ارائه می دهد. اما با بهره گیری از حالت کم مصرف، ساعت می تواند تا 36 ساعت دوام بیاورد. در مورد سرعت شارژ این ساعت هوشمند نیز تفاوت خاصی با نسل قبلی در تست های اجرا شده دیده نشده است.

شارژ سریع و صفر تا صد اپل واچ سری 8 به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد و همچنین 8 دقیقه شارژ قبل از خواب می تواند انرژی ساعت را برای ردیابی 8 ساعت خواب تأمین کند. شارژ این ساعت برای شارژ کردن ایرپادز پرو 2 تازه نیز مناسب است و برای کاربرانی که هر دو محصول را دارند، خبر خوبی خواهد بود.

پردازنده و حافظه

اپل واچ سری 8 از نسل هشتم SiP بهره می برد. با این حال، عدد تازه احتمالاً نشان دهنده استفاده از سنسورهای تازه (مانند ژیروسکوپ 3 محوره و سنسور دما) است، زیرا پردازنده این ساعت نام مستعار t8301 را دارد که مربوط به پردازنده سری 7 و سری 6 اپل واچ می شود. این تراشه، یک پردازنده 2 هسته ای 64 بیتی است که عملکرد بسیار خوبی دارد و همه اپلیکیشن های مد نظر شما را بدون هیچ لگ و باگی برایتان اجرا می کند.

همچنین 32 گیگابایت حافظه داخلی و 1 گیگابایت حافظه رم این پردازنده را همراهی می کنند. طبیعتاً 32 گیگابایت حافظه داخلی برای یک ساعت هوشمند به هیچ عنوان کم نیست و کاربران می توانند به جهات مختلفی از آن بهره ببرند.

اتصالات

اپل واچ سری 8 در مدل های با GPS یا GPS + Cellular یا Wi-Fi عرضه می شود. مدل GPS + Cellular این ساعت هوشمند از فناوری eSIM استفاده می کند، بنابراین در کشور ما قابل دسترس نیست. مدل Wi-Fi دار این ساعت نیز می تواند با گوشی آیفون شما همگام سازی انجام دهد و قادر است داده های مربوطه در اپلیکیشن های مختلف را ارسال و دریافت کند.

کیفیت صدا

ساعت هوشمند اپل دارای یک میکروفون داخلی و بلندگو است، بنابراین می توانید از مچ دست خود تماس برقرار کنید. صدای تولیدی این ساعت خیلی بلند نیست، اما شفافیت بسیار خوبی دارد و صحبت های طرف مقابل شما به راحتی قابل درک است. میکروفون این ساعت نیز در انتقال صدای شما به خوبی کار می کند و از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد.

آیا خرید اپل واچ سری 8 منطقی است؟

اگر از کاربران آیفونی هستید و اپل واچ های اخیر نظیر سری 6 و 7 را خریداری نکرده اید، اپل واچ سری 8 می تواند برای شما یک گزینه خرید بسیار مناسب باشد. سیستم عامل بسیار پیشرفته watchOS 9، نمایشگر فوق العاده باکیفیت، سنسورهای تازه و حالت کم مصرف باتری از جمله قابلیت هایی هستند که ارزش خرید سری 8 اپل واچ را بسیار بالا برده اند.

نقاط قوت ساعت هوشمند اپل واچ سری 8

  • عملکرد روان و بدون باگ پردازنده
  • ضدآب
  • بندهای متنوع
  • ارائه طیف گسترده ای از قابلیت های ورزشی و سنسورهای تازه
  • ردیابی دقیق کیفیت خواب
  • عمر باتری طولانی تر با حالت کم مصرف باتری

نقاط ضعف ساعت هوشمند اپل واچ سری 8

  • سنسور دما چندان کاربردی نیست
  • طراحی تکراری

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین ساعت های هوشمند موجود در فروشگاه خبرنگاران یعنی اپل واچ سری 8 پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند باکیفیت برای انجام کارهای مختلف را دارید، این گجت پوشیدنی پرچم دار اپل را از فروشگاه آنلاین خبرنگاران برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این ساعت را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این ساعت در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن تجربیات شما هستیم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2196

به "بررسی اپل واچ سری 8؛ محبوب ترین ساعت هوشمند اپل در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی اپل واچ سری 8؛ محبوب ترین ساعت هوشمند اپل در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید