تایوان خود را برای حمله چین آماده می نماید؟

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا نوشت: تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه های پس گرفتنش می داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می داند.

تایوان خود را برای حمله چین آماده می نماید؟

وزارت دفاع تایوان اظهار داشت که این جزیره خودگردان تا خاتمه هفته رزمایش هایی برای آمادگی نظامیان و غیرنظامیان تایوانی در برابر حمله احتمالی چین برگزار می نماید.

به گزارش از پایگاه خبری دیلی بیست، وزارت دفاع تایوان اظهار داشت که از دوشنبه تا پنجشنبه یک تمرین دفاعی برای افزایش آمادگی غیرنظامیان در برابر حمله چین برگزار می گردد که در آن حمله هوایی چین شبیه سازی خواهد شد. بعلاوه از دوشنبه تا آدینه تایوان یک رزمایش آتش زنده برگزار می نماید تا آمادگی عملیاتی نیروهایش را در برابر حمله چین به آزمایش بگذارد.

تایوان جزیره ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه های پس گرفتنش می داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می داند.

در طول این رزمایش غیرنظامیان در پناهگاه ها مخفی خواهند شد. در برخی محلات، از رانندگان درخواست می گردد که از خودروی خود خارج شوند. همین کار از کسانی که از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می نمایند نیز درخواست خواهد شد و جریان امور در شهرهای تایوان عملاً متوقف می گردد.

این رزمایش ها با هدف کاهش تلفات در صورت حمله چین برگزار می گردد. در هفته های اخیر چین تعداد بی سابقه ای از ناوهای خود را به آب های پیرامون تایوان فرستاده است. به گفته مقامات آمریکایی، ارزیابی کنونی دولت آمریکا این است که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین دارد خود را برای نبرد در 2025 یا 2027 آماده می نماید.

مقامات تایپه اظهار داشتند: آشنایی با موقعیت پناهگاه های حمله هوایی و فرایندهای تخلیه باعث می گردد که در جنگ واقعی تعداد تلفات کاهش یابد.

310310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2299

به "تایوان خود را برای حمله چین آماده می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان خود را برای حمله چین آماده می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید