تجلیل از هنرمند ژاپنی خوشنویسی ایرانی

به گزارش مجله بیزبینگ، در پی برگزاری سمینار مجازی معرفی خوشنویسی ایرانی از طریق هنرمند ژاپنی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و اجرای زنده این هنر برجسته و فاخر ایرانی از طریق هنرمند ژاپنی هیساکو تسونادا، با هماهنگی اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، انجمن خوشنویسان ایران از این هنرمند تجلیل کرد.

تجلیل از هنرمند ژاپنی خوشنویسی ایرانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، وی بیش از 30 سال از عمر خویش را برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی و همچنین هنر خوشنویسی به کار گرفت و لوح تقدیر انجمن خوشنویسان به همراه دیوان نفیس حافظ در محل رایزنی فرهنگی از طریق حسین دیوسالار به وی اهداء شد.

دیوسالار در این زمینه گفت: روابط تاریخی، فرهنگی و طولانی دو کشور ایران و ژاپن مدیون ایران شناسان، اسلام شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی و هنرمندانی از ژاپن و ژاپن شناسان ایرانی است که توانستند در ایجاد شناخت هر چه بیشتر دو ملت نقش آفرینی کنند و همواره قدردان تلاش ها و نقش موثر آنان بوده و خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری ها و فعالیت های این هنرمند و استاد زبان و ادبیات فارسی اضافه کرد: بسیار خرسندم که در طول این سال ها، از همکاری های نزدیک خانم تسونادا برخوردار هستیم که با عشق و علاقه فراوان در جهت توسعه تعاملات فرهنگی دو کشور تلاش می کنند و در طول حدود 30 سال گذشته در جهت یادگیری زبان فارسی و هنر خوشنویسی با جدیت فراوان گام برداشته اند و اثرات ماندگاری را از خود به یادگار گذارده اند.

رایزن فرهنگی و کننده بنیاد سعدی در ژاپن به برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در این کشور هم اشاره کرد و اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری خانم تسونادا در این زمینه هم شاهد اجرای دقیق، مستمر و برنامه ریزی شده دوره های زبان و ادبیات فارسی بدون توقف بوده ایم و حتی پس از کرونا هم دوره های آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی به طور کامل دنبال شد و شاهد رشد فارسی آموزان و توسعه فعالیت ها بوده ایم و در حال حاضر در دو سطح ویژه بچه ها و نوجوانان و بزرگسالان برگزار و فارسی آموزانی ز سراسر ژاپن در آن حضور دارند.

تسونانادا هم ضمن تشکر از مردم ایران و رایزنی فرهنگی در حمایت از فعالیت های آموزشی و هنری در ژاپن، از انجمن خوشنویسان ایران تقدیر کرد.

در لوح تقدیر انجمن خوشنویسان ایران به امضاء عارف براتی آمده است:

هنرمند گرامی سرکار خانم هیساکو تسونادا

احتراما طی طریق در عالم هنر ذکر ثنای حق است و زهی ذکر که از زبان بگذرد و به دست آید و گوشه ای از جمال مذکور را بر پرده ای نقش کند یا پرده ای بنوازد و چشم ها و گوش ها را از فراموشی به ذکر در آورد.

انجمن خوشنویسان ایران زحمات هنرمند عزیز غیر فارسی زبان را که با نبوغ سرشار به فراگیری زبان فارسی و هنر خوشنویسی اهتمام ورزیده و تلاش های زاید الوصفی در اشاعه هنر فخیم خوشنویسی ایرانی به انجام رسانیده ارج نهاده و امیدواریم همچنان شمع وجودتان در عرصه های مختلف زندگی تابنده و درخشان باشد. توفیق قرین راهتان باد.

هیساکو تسونادا علاوه بر خوشنویسی ایرانی به زبان وادبیات فارسی هم تسلط دارد و در حال حاضر از سوی رایزنی فرهنگی، زمینه تدریس و آموزش وی به مخاطبان و فرهنگ دوستان ژاپنی فراهم شده که با توجه به شیوع کرونا در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می شود.

همچنین با معرفی رایزنی فرهنگی و با هماهنگی دفتر یونسکو در ایران، تعدادی از آثار وی در جشنواره و نمایشگاه پایکوبی قلم با آثار هنرمندان کشورهای حوزه جاده ابریشم و از جمله 6 هنرمند دیگر ژاپنی هم چندی قبل در مراسم ویژه ای در ایران به نمایش درآمد.

پیش از این هم حداد عادل رئیس بنیاد سعدی از تلاش ها و زحمات این استاد زبان فارسی تجلیل و لوح تقدیر اهداء کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1809

به "تجلیل از هنرمند ژاپنی خوشنویسی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از هنرمند ژاپنی خوشنویسی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید