تشدید پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح های بازسازی و توسعه حرم ها

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، تشدید پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح های بازسازی و توسعه حرم ها بچشم می آید.

تشدید پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح های بازسازی و توسعه حرم ها

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

محمد جلال مآب با اشاره به سخت گیرانه تر شدن تدابیر بهداشتی در فرایند اجرای طرح های توسعه در حرمهای مطهر گفت: پیش از این، دستورالعمل ویژه کار در شرایط کرونایی به واحدهای HSE مستقر در پروژه ها ابلاغ شده بود که با توجه به پیش بینی کارشناسان مبنی بر ادامه دار بودن شرایط کرونایی تا دست کم یکسال دیگر، پروتکل سختگیرانه تر جدیدی را با همکاری مسئولان عراقی تدوین و به عوامل اجرایی ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه براساس پروتکل بهداشتی جدید، فعالیت واحدهای HSE مستقر در پروژه ها مضاعف شده است، اضافه کرد: تب سنجی مستمر، ضدعفونی مداوم اماکن، محدود شدن تردد افراد به محل اقامت و مکان اجرای پروژه، ممنوعیت تشرف به حرم و حضور در فضاهای شهری، الزام استفاده از ماسک و دستکش، کار با رعایت اصل حضور حداقل نیرو و اخذ گواهی سلامت و تست کرونا در ایران پیش از اعزام به عتبات، از جمله مواردی است که در این پروتکل ها آمد.

جلال مآب با تاکید بر انجام تست کرونا در مبادی مرزی و هنگام ورود و خروج عوامل اجرایی طرحهای بازسازی عتبات به کشور گفت: تدابیر لازم حتی برای قرنطینه موارد مشکوک نیز در پروتکل های جدید دیده شده تا از ورود ویروس از عراق به ایران و بالعکس جلوگیری گردد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه هم اکنون آیتم ضد کرونا به دستورالعمل ثابت واحدهای HSE مستقر در پروژه ها اضافه کرده شده، اضافه کرد: سلامت زائران، مجاوران حرمها و عوامل اجرایی اعم از ایرانی و عراقی، خط قرمز ماست؛ لذا با پیمانکارانی که در اجرای این پروتکل ها کوتاهی نمایند، قاطعانه برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری عتبه مقدسه حسینی و رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای کرونایی، فرایند اجرای طرح صحن حضرت زینب (س) بدون تعطیلی ادامه یافت و هم اکنون عوامل اجرایی مشغول بتن ریزی ستون های تل زینبیه هستند.

این مقام مسئول در ستاد بازاسازی عتبات عالیات درباره عملیات عمرانی حرم مطهر حضرت زینب (س) گفت: کارگاه ستاد بازسازی عتبات در دمشق نیز با عنایت اهل بیت و براساس پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده و با وجود چند هفته تعطیلی، به لطف خدا از برنامه زمانبندی نیز جلوتر هستیم.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با مسئولان شهر نجف و سایر شهرهای مقدس برای ادامه کارها هستیم، یاد آور شد: با اعلام پاندمی کووید 19 و اعمال محدودیت ها در بسیاری از کشورها، بیشتر پروژه های در حال انجام در اعتاب مقدسه به غیر از صحن حضرت زینب (س) از اسفند سال گذشته به حالت تعلیق درآمد.

جلال مآب با بیان اینکه بنا بر درخواست مسئولان شهر نجف، اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) متوقف شده، ابراز امیدواری کرد که با الگوبرداری از پروتکل های سخت گیرانه طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، سایر پروژه ها در اعتاب مقدسه نیز بازگشایی گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1027

به "تشدید پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح های بازسازی و توسعه حرم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید پروتکل های بهداشتی در اجرای طرح های بازسازی و توسعه حرم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید