اعلام اضافه شدن ماسک به لباس مسافران

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اضافه شدن ماسک به لباس مسافران انجام شده است.

اعلام اضافه شدن ماسک به لباس مسافران

از پروفایل ما بهروز ازند دیدن نمایید.

داستان چیست؟

آخرین گزارش سازمان دنیای دنیاگردی (UNWTO) میزان خسارت واردشده به صنعت گردشگری در طول پنج ماه نخست سال 2020 را حدود 320 میلیارد دلار برآورد نموده است. شرایط گردشگری به قدری بحرانی شده که دبیرکل سازمان ملل اخیرا نسبت به افت آن ابراز نگرانی کرد. شیوع ویروس کرونا از زمستان گذشته باعث شد زندگی و معاش 120 میلیون نفر در بخش گردشگری به خطر بیفتد. در بسیاری از کشورها بعضی از شرکت های گردشگری و هواپیمایی یا اعلام ورشکستگی نموده اند یا به ناچار نیروهای متخصص خود را اخراج نموده و یا به مرخصی طولانی فرستاده اند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این شرایط را دردناک توصیف نموده و گفته که لازم است بخش گردشگری احیا و بازسازی گردد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان دنیای دنیاگردی هم به تازگی در بیانیه ای خسارت وارد شده به صنعت گردشگری را در پنج ماه نخست سال 2020 سه برابر بزرگتر از رکود اقتصادی سال های 2007 تا 2009 دانسته است. او خطاب به رهبران دنیا گفت: در چنین دوران سختی مردم در سراسر دنیا به پشت گرمی و پیغام های شفاف، قدرتمند و مداوم احتیاج دارند. آنها به جنبش های سیاسی که وحدت انسانها را نادیده می گیرد احتیاجی ندارند، بلکه احتیاجمند این حقیقت هستند که ما انسانها در کنار هم قدرتمندتر هستیم و قادر خواهیم بود بر کرونا غلبه کنیم. در نتیجه کسانی که در صندلی های مدیریتی هستند در گام اول بر اهمیت گردشگری در مشاغل و اعتمادسازی واقف شوند. آنها باید هرکاری انجام بدهند تا بتوانند مردم را ترغیب به سفر با رعایت همه پروتکل هایی نمایند که اکنون بخشی جدید از واقعیت های زندگی بشر هستند. دولتها وظیفه دارند سلامت شهروندانشان را در اولویت قرار دهند ضمن آنکه باید از مشاغل و معیشت مردم حفاظت نمایند. برنامه های یک جانبه و کوته بینانه در بلندمدت عواقب وخیمی دارد.

دبیرکل سازمان دنیای دنیاگردی پیرامون اضافه شدن ماسک به لباس مسافران گفت: آزمایش سریع و سخت گیرانه در بنادر و فرودگاه ها و نرم افزارهای ردیابی می توانند چرخ گردشگری را دوباره به حرکت درآورند.

شورای دنیای سفر و گردشگری (WTTC) که تشکلی خصوصی است نیز در شرایطی که بسیاری از کشورها به سمت بازگشایی مرزها رفته اند، از همه مسافران خواسته از ماسک برای محافظت از خود استفاده نمایند. این شورا معتقد است: استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل های سازمان دنیای بهداشت به بازگشت سفرهای ایمن یاری می نماید. در عین حال از مسافران و اطرافیان آن ها محافظت خواهد نمود.

WTTC این تاکید خود را برگرفته از تجربه کشورهایی می داند که با انجام یکسری از اقدامات سریع تر بهبود یافته و از موج دوم کووید 19 جلوگیری نموده اند. این کشورها استفاده از ماسک را به صورت گسترده اجرا کردند. شورای دنیای سفر و گردشگری همچنین از دولت ها خواسته پوشیدن ماسک را برای مسافران الزامی نمایند و از حمایت های بخش خصوصی بهره بگیرند تا مسافران را نسبت به اجرای تعهداتی در زمینه محافظت از سلامتی خود و سایر مسافران تشویق نمایند.

استفاده از ماسک، پیش از آنکه چنین درخواستی مطرح گردد در بسیاری از کشورهای گردشگر پذیر اجرا می شد، در ایتالیا و فرانسه حتی جریمه های نقدی برای گردشگرانی که از این قانون سرپیچی نمایند، درنظر گرفته شده است. هرچند گزارش هایی از فرانسه منتشر شد که نشان می دهند گردشگر ها نسبت به اجرای این قانون در مراکز گردشگری این کشور دچار سردرگمی شده اند و محدوده های اجرای این دستور و جریمه های اقتصادی مشخص شده برای آنها دقیق معلوم نیست و این موضوع گردشگران را به دردسر انداخته است.

در ایران نیز طرح اجباری استفاده از ماسک به اجرا گذاشته شد. سازمان هواپیمایی در بیانیه ای اعلام نموده که حضور مسافران بدون ماسک در پروازها ممنوع است. با این وجود، هنوز در بسیاری از اماکن عمومی از جمله وسایل حمل و نقل و موزه ها، رستوران ها و سایر مراکز تفریحی اهرم جدی برای جلوگیری از حضور افراد بدون ماسک وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1218

به "اعلام اضافه شدن ماسک به لباس مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اضافه شدن ماسک به لباس مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید