تفت و بافق در فهرست میراث کشور ثبت شدند

به گزارش مجله بیزبینگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تفت و بافق در فهرست میراث کشور ثبت شدند.

تفت و بافق در فهرست میراث کشور ثبت شدند

قضیه چیست؟

سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه شهرستان تفت به عنوان باغشهر استان یزد از ظرفیت بسیار زیادی در حوزه توریستی برخوردار است، اظهار کرد: این شهرستان علاوه بر جاذبه های فرهنگی و تاریخی از باغات بهم پیوسته و کوچه باغ ها و بافت قابل توجهی برخوردار است که همین مسئله منجر به جذب توریستان داخلی و خارجی به این شهرستان شده است.

فاطمی با بیان اینکه شهرستان تفت متشکل از باغات گسترده انار و سایر میوه هاست، توضیح داد: انار تفت یکی از پتانسیل هایی است که تا به امروز به واسطه این ظرفیت و همچنین انار چینی در باغات آن جشنواره های متعدد انار برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بافق به عنوان یکی از شهرهای توریست پذیر و دارای رشد چشمگیر توریستان ورودی در سنوات اخیر توضیح داد: بافق یکی از پرمخاطب ترین شهرستان های یزد در نگاه توریستان است و رشد توریستی در این شهرستان در دوران قبل از کرونا بسیار چشمگیر بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بافق از ظرفیت نخلستان ها و باغات بهم پیوسته قابل توجهی برخودار است، توضیح داد: نخلستان های زیبای بافق علاوه بر محصول خرما منجر به شکل گیری صنایع دستی وابسته به نخیلات شده اند؛ به طوری که حصیربافی در آن رونق گرفته است.

فاطمی با اشاره به اهمیت حفظ بافت های تاریخی و باغ های بهم پیوسته یزد اعلام نمود: بافت های تاریخی و خانه ها و باغات از ویژگی های قابل توجهی است که در بیشتر نقاط ایران در حال از دست رفتن هستند و در کمتر نقاطی توانسته اند یکدست و دارای سکنه بمانند.

وی حفظ این میراث فرهنگی و تاریخی را لازمه حفظ توریستی در این دو شهرستان دانست و توضیح داد: خوشبختانه اهتمام شهرداری ها و فرمانداری ها و سایر دستگاه ها برای حفط این میراث ارزشمند منجر شد تا این آثار غنی بتوانند همچنان گذشته حفظ شوند و ضروری است با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی اعتبارات ملی بارآفرینی شهری برای این بافت های ارزشمند تخصیص داده گردد.

فاطمی تاکید نمود: این ظرفیت های بالفعل باید به ظرفیت هایی بالقوه برای شهرستانهای تفت و بافق تبدیل شده و بتوانند علاوه بر رونق توریستی، در حفظ فرهنگ و توسعه فرهنگی این دو شهرستان نقش داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1656

به "تفت و بافق در فهرست میراث کشور ثبت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفت و بافق در فهرست میراث کشور ثبت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید