توریسم فوق العاده یا توریسم شوک چیست؟

به گزارش مجله بیزبینگ، میراث آریا/ بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می گردد که توریسم فوق العاده یا توریسم شوک چیست؟

توریسم فوق العاده یا توریسم شوک چیست؟

گردشگری فوق العاده که گاهی اوقات از آن به عنوان گردشگری شوک نیز یاد می گردد، سفری است که به شدت با احساس ماجراجویی یا حتی خطرات جسمانی همراه می گردد

گردشگری شوک ممکن است از خود مقصد یا از یک یا چند فعالیتی که در طول سفر انجام می گردد، ناشی گردد.

این نوع گردشگری ممکن است به وسیله خود مسافر تنظیم گردد یا ممکن است به وسیله یک شرکت مسافرتی ماجراجویی هماهنگ گردد. اما منتقدان این نوع گردشگری استدلال می نمایند که ممکن است این سبک از گردشگری منجر به آسیب زیست محیطی گردد.

شکل دیگر گردشگری شدید شامل سفر به مقصد به منظور شرکت در یک یا چند فعالیت پرماجرا یا بالقوه خطرناک است. در حالی که بسیاری از فعالیت های افراطی مختلف وجود دارد که میتوان در آنها شرکت کرد، بیشتر این فعالیت ها ماهیت فیزیکی دارند. به عنوان مثال، یک گردشگر افراطی می تواند سفری را انجام دهد که شامل غواصی در قفس با کوسه های بزرگ سفید، پرش BASE یا چتربازی از نقطه ای ثابت مانند آسمان خراش یا صخره، پیاده روی در بیابان یا کاوش در غارهای زیر آب است.

بعضی از مسافران سفرهای گردشگری شوک وار خود راخودشان برنامه ریزی می نمایند، در حالیکه بعضی دیگر با یک آژانس مسافرتی ماجراجویی همکاری می نمایند. از آنجا که فعالیت ها و مقاصد پرهیجان می تواند خطرات زیادی را برای مسافران به همراه داشته باشد، بسیاری از کارشناسان سفر، رزرو سفر به وسیله آژانس را توصیه می نمایند. کار با متخصصان مجرب در سفرهای تندرو می تواند به شما اطمینان دهد که مسافر در طول سفر از محل اقامت و تجهیزات مناسب برخوردار است و در صورت صدمه تماشا مراقبت های پزشکی کافی دریافت می نماید. بعلاوه ممکن است یک شرکت مسافرتی بتواند راحت تر و قانونی تر مسافر را با راهنمایان محلی یا مترجمان در صورت لزوم متصل کند.

مخالفان معتقدند که این نوع سفر ممکن است منطقه ها خاصی از کره زمین را در معرض خطر تخریب قرار دهد. به عنوان مثال، سفر به قطب جنوب از اواخر قرن 20 تا اوایل قرن 21 بسیار افزایش یافت. بسیاری از محیط بانان و محققان علمی معتقدند که ادامه گردشگری در قطب جنوب ممکن است منجر به آلودگی قاره و بعلاوه معرفی ارگانیسم های مهاجم خارجی گردد که می تواند خلوص موجود زیست بوم های آن را تهدید کند.

گردشگری شوک به علت گرایش افراد خاص به این سبک از سفر سالانه درآمدهای بسیاری را برای منطقه ها میزبان ایجاد می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2006

به "توریسم فوق العاده یا توریسم شوک چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریسم فوق العاده یا توریسم شوک چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید