توله ببر سفید نادر سلامتی خود را بازیافت

به گزارش مجله بیزبینگ، یک توله ببر سفید بنگال که به وسیله پلیس ترکیه در جریان یورش به ویلایی در منطقه سیلیوری استانبول کشف شد، به لطف یک رژیم غذایی انحصاری، وزن خود را تحت مراقبت باغ وحش غازی عینتاب تقریباً سه برابر نموده است.

توله ببر سفید نادر سلامتی خود را بازیافت

به گزارش خبرنگاران، این توله ببر که کارتوپو نام دارد هنگام پیدا شدن 22 کیلوگرم (48.5 پوند) وزن داشت، اما اکنون 57.8 کیلوگرم (127.4 پوند) وزن دارد.

کارتوپو تحت نظر متخصص تغذیه رژیم غذایی خاصی شامل شیر بدون لاکتوز و مرغ سرد دریافت نموده است. این حیوان که در ابتدا برای پرسه زدن در باغ وحش ترسو بود، اکنون با خوشحالی در اطراف پرسه می زند و با خانه تازه خود سازگار شده است.

یکی از مسئولان حیات وحش غازی عینتاب گفته که این توله به طلسم باغ وحش تبدیل شده است. وی اظهار داشت که این حیوان در ویلا به درستی تغذیه نشده است، بنابراین آن ها یک سری آزمایش خون برای تشخیص کمبود و تهیه یک رژیم غذایی انحصاری انجام دادند.

علاوه بر شیر و مرغ بدون لاکتوز، این توله گاهی اوقات از زرده تخم بلدرچین لذت می برد.

ببر های سفید بنگال نمی توانند مدت زیادی در طبیعت زنده بمانند، زیرا رنگ متمایز آن ها از استتار مناسب برای شکار طعمه جلوگیری می نماید.

ببر های سفید با یک جهش ژنتیکی به نام لوسیسم متولد می شوند و باعث کاهش رنگدانه می گردد. گروه حفاظت از صندوق جهانی حیات وحش (WWF) ببر های سفید را یک ناهنجاری ژنتیکی توصیف می نماید که هیچ کدام از آن ها در طبیعت وجود ندارند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 2145

به "توله ببر سفید نادر سلامتی خود را بازیافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توله ببر سفید نادر سلامتی خود را بازیافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید