جرقه های سبز امید در سرزمین های سوخته استرالیا

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران: استرالیا در چند ماه اخیر متحمل بلایای طبیعی زیادی شده است، از آتش سوزی ویرانگر گرفته تا سیل. حتما تصاویر و اخبار زیادی از آسیب هایی که این آتش سوزی عظیم به حیات وحش و انسان ها وارد نموده، مشاهده نموده اید.

جرقه های سبز امید در سرزمین های سوخته استرالیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا با دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

در حالی که ایالات جنوبی ویکتوریا و نیوساوت ولز هنوز گرفتار آتش سوزی هستند، این تصاویر نشان می دهد که حیات به مناطقی که از آتش رها شده اند، بازگشته است. بعضی گیاهان طوری تکامل یافته اند که پس از آتش سوزی به سرعت جوانه می زنند و یا حتی از مواد مغذی موجود در خاکستر برای ادامه حیات خود استفاده می نمایند. تماشای جوانه زدن برگ های سبز و قرمز درخشان این گیاهان در پس زمینه سیاه جنگل های سوخته، نور امید را در دل هر بیننده ای زنده می نماید.

اگرچه چرخه سوختن و رشد مجدد برای پوشش گیاهی استرالیا طبیعی است، اما بازماندگان گیاهی و جانوری هنوز با چالش هایی روبرو هستند.

در سال 2011، به دنبال آتش سوزی سال 2009 که مرگبارترین آتش سوزی برای انسان ها در تاریخ استرالیا بود، گیاهان ناشناخته و کمیابی در پارک ملی کینگلیک استرالیا مشاهده شدند. وقتی آتش گیاهانی که مانع رسیدن نور به سطح جنگل هستند را می سوزاند، بذر های خفته که در خاک انتظار شکوفا شدن را می کشند، فرصت رشد پیدا می نمایند و اکوسیستم جدیدی به پدید می آورند.

فاجعه فعلی از نظر وسعت آتش سوزی، تقریبا بی سابقه بوده است. دانشمندان می گویند گرمای شدید تابستان و خشکسالی در سال های اخیر، احتمال وقوع آتش سوزی در مقیاس بزرگ و با مدت طولانی را افزایش می دهد.

علاوه بر همه حیواناتی که در این آتش سوزی کشته شدند، تعداد زیادی از حیواناتی که هنوز زنده هستند، زیستگاه خود را از دست داده اند و از نظر تغذیه دچار مشکل شده اند، بنابراین حتی پس از خاموشی کامل آتش در منطقه هم، تلفات در بین بازماندگان ادامه خواهد داشت. این جنبه از اکوسیستم به راحتی بازسازی نخواهد شد و بعضی از حیوانات آسیب دیده در معرض یا نزدیک به انقراض قرار می گیرند. دانشمندان تخمین می زنند که 30درصد از جمعیت کوالا ها تا به امروز از بین رفته اند.

منبع: boredpanda

منبع: برترین ها
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1127

به "جرقه های سبز امید در سرزمین های سوخته استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرقه های سبز امید در سرزمین های سوخته استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید