حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی تیران و کرون

به گزارش مجله بیزبینگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون از برنامه ریزی به منظور حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی این شهرستان در امسال اطلاع داد.

حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی تیران و کرون

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محسن مظاهری امروز 15 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: شهرستان تاریخی تیران و کرون در محور غرب استان اصفهان واقع شده و به عنوان دروازه گردشگری هفت شهرستان محورهای غرب و شمال غرب استان به شمار می رود.

او اضافه کرد: یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان تیران و کرون درهای سنگی باغ های تاریخی است که قدمت بعضی از این درهای سنگی به بیش از 400 سال قبل می رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیران و کرون تأکید کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان تیران و کرون در دامنه های سلسله جبال زاگرس و بارش های مناسب، از زمان های گذشته باغ های متعددی ایجاد شده که در بیشتر آن ها به منظور حفاظت از محصولات باغی، سنگی بوده است.

او گفت: این درهای تاریخی به صورت کاملاً ساده بوده و بر بدنه بعضی از آن ها طراحی های زیبایی به چشم می خورد، همچنین طرح ثبت ملی این درها از دو سال گذشته مطرح و پس از مستندنگاری، 800 در شناسایی شده که همچنان در ورودی باغ های شهرستان خودنمایی می نمایند.

مظاهری گفت: با ثبت ملی این درها، سال جاری توانسته ایم بودجه های شهرستان و استانی را به سمت مرمت و حفاظت از این درها سوق دهیم، لذا امیدواریم با تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار، مرحله اول حفاظت و مرمت این درها پس از سرانجام محدودیت های بیماری کرونا شروع گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 921

به "حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی تیران و کرون" امتیاز دهید

1 کاربر به "حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی تیران و کرون" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از 800 در سنگی باغ های تاریخی تیران و کرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید