حمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردند

به گزارش مجله بیزبینگ، معاون اول اشرف غنی با اعلام حمایت از تیم ثبات و همگرایی گفت که پاکترین آرا را نادیده گرفتند و بازنده را برنده اعلام کردند.

حمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ژنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی و معاون اول اشرف غنی در واکنش به اعلام نتایج ریاست جمهوری این کشور گفت که کمیسیون انتخابات بدون اطلاع و هماهنگی با کاندیداها نتایج را اعلام نموده است.

وی اعلام نمود که اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان به وسیله تطمیع، تحت تاثیر تیم دولت ساز به رهبری اشرف غنی قرار گرفته اند.

ژنرال دوستم تاکید نمود که پاکترین آرا نادیده گرفته شد و تیم بازنده را تیم برنده اعلام نمودند.

رهبر جنبش ملی اسلامی افغانستان توضیح داد که به خاطر حقوق مردم و تامین عدالت در افغانستان، هرگز اجازه نخواهیم داد که حکومتی ایجاد گردد تا مردم را نادیده بگیرد.

معاون اول اشرف غنی در ادامه تاکید نمود که از مواضع عبدالله عبدالله اعلام حمایت می کنیم و کودتای انتخاباتی را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت که در مرحله حساسی قرار داریم، خاموشی خودکشی است بنابراین از حکومتی که عبدالله در نزدیکترین زمان اعلام می نماید ما نیز اعلام حمایت خواهیم کرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و رهبر تیم ثبات و همگرایی شب گذشته اعلام نمود که تیمش پیروز انتخابات است و حکومت همه شمول تشکیل خواهد داد.

وی در جمع هوادارانش گفت: از مردم افغانستان، نیروهای امنیتی و حامیان ثبات و همگرایی تشکر می کنم که با شرایط خطیر پای صندوق های رای رفتند.

عبدالله گفت: همیشه به عنوان تیم انتخاباتی مسئولیت پذیر با کوشش بسیار تحمل کردیم تا فرایند انتخابات با شفافیت و بر اساس قانون و عدالت به پیش برود.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام نمود: همه می دانند که درباره 300 هزار رای مشکوک، خارج از وقت و غیربیومتریک تصمیم هایی گرفته شد که مخالف قانون است.

وی توضیح داد که نتایج انتخابات کودتا علیه مردم سالاری و خیانت به اراده مردم بود بنابراین از ریشه آن را غیرقانونی می دانیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 743

به "حمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت معاون اول اشرف غنی از عبدالله؛ بازنده را برنده اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید