حمله به مسلمانان هند همزمان با سفر ترامپ

به گزارش مجله بیزبینگ، همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به هند درگیری هایی در پایتخت این کشور اتفاق افتاده و گروه هایی به مسلمان ها حمله نموده اند.

حمله به مسلمانان هند همزمان با سفر ترامپ

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به هند درگیری هایی خشونت بار در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است.

کاربران در فضای مجازی گزارش داده اند بعضی افراد به مسلمان ها حمله نموده و اقدام به غارت کسب و کار آنها و توهین به اماکن مقدس آنها نموده اند.

آرجون ستی، نویسنده و وکیل حقوق بشر در هند با انتشار فیلم زیر در توئیتر نوشته است: این کار را متوقف کنید. این دیدئو را ببینید و درباره آنچه در هند اتفاق می افتد بخوانید. همزمان با راه پیمایی ترامپ و [نورندا] مودی (نخست وزیر هند) در سراسر این کشور گروه های تبهکار دارند آشکارا به مسلمان ها حمله می نمایند، کسب و کارهایشان را غارت می نمایند و به اماکن عبادی آنها توهین می نمایند.

رسانه ها گزارش داده اند در درگیری های مرگباری که همزمان با سفر ترامپ به دهلی بین مسلمان ها و هندوها انجام شده دست کم 13 نفر کشته شده اند.

این درگیری های خونین که خیابان ها در شمال شرق دهلی را به آتش کشیده اند تا کنون به کشته شدن یک افسر پلیس و 12 غیرنظامی منجر شده است.

ترامپ سه شنبه قبل از ترک هند گفت با نخست وزیر این کشور درباره خشونت ها بحث و گفتگو نموده است. او همچنین مدعی شد با نخست وزیر هند درباره افزایش حمله به جمعیت مسلمان ها در این کشور هم رایزنی نموده است.

ادعای ترامپ در حالی مطرح شده که کارشناسان به قدرت رسیدن او در آمریکا و ادبیات تفرقه آمیز او را یکی از عوامل شدت دریافت مسلمان هراسی در سراسر جهان می دانند.

یکی از وعده های ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری از ورود همه مسلمان ها به خاک آمریکا بود.

رئیس جمهور آمریکا در یکی از اولین اقداماتش بعد از ورود به کاخ سفید فرمانی را امضا کرد که ورود اتباع 6 کشور عمدتاً مسلمان به خاک آمریکا را ممنوع می کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 700

به "حمله به مسلمانان هند همزمان با سفر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به مسلمانان هند همزمان با سفر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید