خبرنگاران افتتاح طرح حیاتی در روستای کوسه بوکان بدون استفاده از اعتبار دولتی

به گزارش مجله بیزبینگ، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست بخشداری مرکزی بوکان گفت: طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی روستای کوسه از توابع این بخش بدون استفاده از اعتبارهای دولتی و تنها با مشارکت روستاییان عملیاتی شده و به اجرا درآمد.

خبرنگاران افتتاح طرح حیاتی در روستای کوسه بوکان بدون استفاده از اعتبار دولتی

حسن خضری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح جمع آوری و هدایت آب های سطحی در این روستای گردشگری به معضل بزرگی برای مردم روستا و گردشگران بازدیدکننده از آن در سال های گذشته تبدیل شده بود.

وی اضافه کرد: برای اجرای عملیات هدایت آب های سطحی این روستا در مرحله نخست، یک هزار و 300 متر مکعب لجن و خاکبرداری در جهت عملیات لایروبی آن به صورت کامل انجام شد.

سرپرست بخشدار مرکزی بوکان اضافه کرد: برای اجرای این طرح 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از محل خودیاری مردم تامین و با مشارکت، فرمانداری، دهیاری، بخشداری و بنیادمسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است.

خضری ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل 14 ساله این روستای گردشگری برای هدایت آب های سطحی حل و به بستر رودخانه سیمینه هدایت شد.

وی اضافه کرد: برای هدایت آب های سطحی این روستا کانالی به طول 400 متر ساخته شده و تنها بخشی از دال گذاری آن باقی مانده است.

وی با قدردانی از همراهی مردم به ویژه کشاورزانی که اراضی آنها در جهت اجرای این طرح قرار گرفته است، گفت: عملیاتی شدن این طرح موجب ارتقای سطح ایمنی معابر، مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب، دفع آب های سطحی به منظور ایمن سازی مناطق مسکونی از خطر وقوع سیلاب، رفع خسارت های احتمالی به تاسیسات خدماتی و کشاورزی شده است.

روستای کوسه یک روستای گردشگری به شمار می رود که در سه کیلومتری بوکان واقع شده است و روزانه هزاران نفر از مردم شهر بوکان برای تفریح، ورزش و خرید به این منطقه سفر می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1149

به "خبرنگاران افتتاح طرح حیاتی در روستای کوسه بوکان بدون استفاده از اعتبار دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افتتاح طرح حیاتی در روستای کوسه بوکان بدون استفاده از اعتبار دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید