خبرنگاران تحلیلگران مالی: آمریکا سال ها گرفتار رکود عمیق مالی باقی خواهد ماند

به گزارش مجله بیزبینگ، تهران - خبرنگاران - 70 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بعضی کارشناسان و تحلیلگران مالی روز دوشنبه با تاکید به اینکه آمریکا گرفتار رکود عمیق مالی شده است، هشدار دادند که این کشور با خطر جدی آشفتگی مالی و تشدید رکود روبرو است که دست کم تا بیش از یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران تحلیلگران مالی: آمریکا سال ها گرفتار رکود عمیق مالی باقی خواهد ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه سی ان ان، حدود نیمی از اعضای انجمن ملی اقتصاد آمریکا، انتظار دارند که فراوری ناخالص داخلی این کشور به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازنگردد و این شرایط دست کم تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

اما بعضی از کارشناسان احتمال داده اند که ممکن است بازار کار آمریکا تا فوریه سال 2022 به شرایط قبل از شیوع کرونا بازگردد.

حدود 80 درصد از متخصصان انتظار دارند آمریکا با رکود مضاعف روبرو گردد وی معتقدند که رکود و کوچک شدن اقتصاد این کشور آغاز به بهبودی می نماید اما قبل از بهبودی کامل دوباره شرایط بدتر و شدیدتر خواهد شد.

نتایج آنالیز انجمن ملی اقتصاد آمریکا مبتنی بر235 پاسخ اقتصاددانان به پرسش های مطالعات سیاست مالی آن در ماه آگوست است.

واشنگتن یک بسته تشویقی بی سابقه ای را برای مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا ارائه نموده اما اقتصاددانان در مورد اقدامات دولت آمریکا به دو گروه تقسیم شده اند.

40 درصد آنها بر این باورند که اقدامات دولت به اندازه کافی نیست و در مقابل 37 درصد معتقدند که دولت اقدامات کافی را انجام داده است. باقی هم می گویند دولت این کشور کارهای زیادی انجام داده است.

کنگره آمریکا خود را قادر به موافقت با بسته تشویقی آینده دولت این کشور نمی داند اما بیش از نیمی از اقتصاددانان عضو این انجمن معتقدند که بیمه تکمیلی بیکاری و برنامه حمایت ازحقوق برای مشاغل کوچک باید تمدید گردد.

گفته می گردد که بسته تشویقی بعدی دولت آمریکا یک تریلیون دلار یا بیشتر خواهد بود. بسته قبلی که ماه مارس گذشته اعلام شد دو تریلیون دلار بود.

این آشفتگی مالی در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وجود آمده است.

بیشتر کارشناسان مالی (62 درصد) که انجمن ملی اقتصاد آمریکا از آنها در باره شرایط مالی این کشور سوال نموده است، معتقدند که حضور جوبایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در کاخ سفید برای بهبود رشد مالی آمریکا بهتر از پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی در آمریکا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران تحلیلگران مالی: آمریکا سال ها گرفتار رکود عمیق مالی باقی خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحلیلگران مالی: آمریکا سال ها گرفتار رکود عمیق مالی باقی خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید