تحریم ها علیه ایران را دشوارتر کنید

به گزارش مجله بیزبینگ، خبرنگاران : منابع خبری به یک رسانه آمریکایی گفته اند دولت آمریکا میخواهد با تحریم ایران ذیل قوانین مرتبط با تروریسم، برطرف این تحریم ها توسط دولت های آینده را دشوارتر کند.

تحریم ها علیه ایران را دشوارتر کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: منابع خبری مدعی شده اند دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا میخواهد برطرف تحریم ها علیه ایران را سختتر کند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد کاخ سفید میخواهد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایران را ذیل قوانین و مجوزهای مربوط به تروریسم که بازگرداندن آنها سختتر است تحت تحریم قرار دهد.

رسانه آمریکایی گزارش داده تصمیم ترامپ در شرایطی اتخاذ شده که بیشتر نظرسنجی ها او را عقب تر از دونالد ترامپ نشان می دهند.

مقام های دولت ترامپ نگرانند که بازگشت احتاقتصادی جو بایدن به برجام، کوشش ها برای اعمال فشار بر ایران و وادار کردن این کشور به حضور در میز مذاکره برای رسیدن به توافقی بهتر را بی ثمر خواهد نمود.

منابع مطلع گفته اند دولت ترامپ میخواهد بخش هایی مانند پتروشیمی و صنایع فلزی را که به اعتقاد واشنگتن نقش زیادی در تأمین اقتصادی فعالیت های منطقه ای ایران دارند تحت فشار قرار دهد. بخش انرژی ایران نیز جزو بخش های مورد توجه دولت ترامپ در این خصوص است.

مقام های کنونی و سابق آمریکایی گفته اند با آنکه این بخش ها همین حالا هم تحت تحریم هستند تحریم مجدد آنها به بهانه های مرتبط با تروریسم، برطرف این تحریم ها در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات را سختتر می نماید.

کریستن فونتنروز، از مقام های سابق شورای امنیت ملی آمریکا گفت: بازگرداندن بعضی از این تحریم ها بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: دولت بایدن احتمالاً برای نشان دادن حسن نیت به ایران و آوردن آنها به میز مذاکره احتاقتصادی شمار کمی از تحریم ها علیه ایران را باز خواهد گرداند، اما او قادر نخواهد بود اقدامات بزرگتری مانند تحریم های تروریستی را خنثی کند.

طبق نوشته وال استریت ژورنال، نقض تحریم های اعمال شده به بهانه مبارزه با تروریسم با جرایم شدیدتری روبه رو می گردد، ضمن آنکه این نوع تحریم ها مانع از مبادله بانک ها با نهادهای تحریم شده می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1298

به "تحریم ها علیه ایران را دشوارتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها علیه ایران را دشوارتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید