داستان ایستگاه متروی شبح وار و مخفی مادرید، عکس

به گزارش مجله بیزبینگ، اگر سوار خط یک متروی مادرید شوید، احتمالاً به چیزی عجیب پی خواهید برد زیرا سرعت قطار بین ایستگاه های بیلبائو و ایگلسیا افزایش می یابد و تاریکی بین دو ایستگاه ناگهان با نورهای طلایی یک سکوی قدیمی روشن شده و در یک چشم به هم زدن از کادر پیش رویتان خارج می گردد. احتمالاً فکر می کنید که ذهنتان با شما بازی کرده و مرتکب خطا شده اید اما در واقع اینجا همان ایستگاه شبح وار مخفی مادرید یعنی چامبری (Chamberí) است.

داستان ایستگاه متروی شبح وار و مخفی مادرید، عکس

ایستگاه چامبری در شمال مرکز شهر مادرید قرار داشته و یکی از هشت ایستگاهی بود که اولین خط متروی شهر را تشکیل می دادند و در 17 اکتبر سال 1919 به روی عموم باز شد. این ایستگاه هم مانند سایرین توسط معماری به نام آنتونیو پالاسیوس (Antonio Palacios) طراحی شد. وی به خاطر طراحی برخی ساختمان های مهم شهر معروف بوده و از میان دیگر آثارش می توان به ساختمان شهرداری مادرید اشاره کرد.

در دهه 1960 متروی مادرید تصمیم به توسعه سکوهای قطار گرفت تا قطارهای بزرگ تری بتوانند در آن ها مسافرگیری کنند. این سکوها از 60 متر تا 90 متر بلند شدند اما وقتی نوبت به چامبری رسید مسئله ای وجود داشت. به خاطر نزدیکی زیاد این ایستگاه به بیلبائو و ایگلسیا، امکان توسعه این ایستگاه وجود نداشت پس در سال 1966 تصمیم به بستن آن گرفتند. این ایستگاه بیش از 40 سال بدون استفاده باقی ماند، اما با توجه به اینکه ورودی آن را بستند، می توان مطمئن بود که شاخصه های اصلی آن به خوبی حفظ شده اند. برای چند دهه تنها عنصر باقیمانده از این ایستگاه نور سکوی آن بود که وقتی قطارهای خط یک سرعتشان را بالا می بردند مانند یک فلاش عمل می کرد. مردم محلی از وجود این ایستگاه خبر داشتند اما نمی دانستند که ورودی آن کجا رفته است.

در سال 2006 تصمیم گرفتند این ایستگاه قدیمی را مانند یک موزه بازسازی کنند و در سال 2008 این مکان به عنوان سکوی صفر به روی عموم باز شد. یکی از جاذبه های اصلی این موزه تبلیغات قدیمی بازسازی شده ای هستند که بر روی دیوارهای سکو به چشم می خورند. حتی می توانید باجه های بلیط قدیمی، نقشه ها و ویدیوهایی که ساخت مترو را به تصویر می کشند تماشا کنید. ورود به این ایستگاه قدیمی یا موزه رایگان است و از پنجشنبه تا یکشنبه می توانید از آن بازدید کنید. اینجا برای آن که با بخش دیگری از تاریخ شهر آشنا شوید مقصد مناسبی خواهد بود زیرا متروی امروز مادرید هفتمین متروی طولانی دنیا بوده و بیشترین تعداد پله برقی را دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: bizbing.ir شناسه مطلب: 1243

به "داستان ایستگاه متروی شبح وار و مخفی مادرید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان ایستگاه متروی شبح وار و مخفی مادرید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید